Onko muita keneltä leikattu nielurisat aikuisiällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poikien äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Poikien äiti

Vieras
Olisi mukava kuulla kokemuksia mikä oli olo leikkauksen jälkeen ja miten kauan toipuminen kesti? Itseltä leikattiin maanantaina ja särky on edelleen aikamoinen!

Multa leikattiin, kun olin 16-vuotias. Kyllähän se kipeää teki. Toipuminen vei kauan, yli kuukauden: pahin vaihe kesti viikon tai pari, mutta sen jälkeenkin meni pitkään ennen kun pystyin nielaisemaan mitään kiinteämpää ruokaa ilman, että kurkkuun sattui prkl:een paljon.
Mutta siihen loppui mun angiinat :)

15v sitten leikattiin(olin 15v) ja tosi kauan meni ku siitä selvis..ja aivan turhaa koko touhu muuten paitsi angiinat väheni.Nyt vaan taas vähä väliä nielutulehdusta pukkaa kun ne perkeleet on kasvanu takas!!!!!!!!

Täällä yksi, jolle tehty nielurisaleikkaus aikuisiällä. Mulla toipuminen kesti tosi pitkään, kurkku oli yhdeksän viikkoa kipeä. Meni myös pitkään ennenkuin pystyin syömään kunnolla. Panacod ei auttanut yhtään kipuun!Pitkään oli sellaista vaivaa, että purin kielen takaosaan tai ruokaa meni väärään kurkkuun. Jouduin vielä vuoden toim.piteen jälkeen käymään kurkkulekurilla, joka jäädytti nielusta eräänlaisen "risakasvun". Olen kuitenkin tyytyväinen, että pääsin risoista eroon!Jatkuvat tulehdukset loppuivat siihen.

viime toukokuussa, ja tooosi kipeä kaksi viikkoa.kaksi särkylääkettä meni ekan viikon säännöllisesti ja sitten pikkasen vähemmän. Mutta nielu on ihana.. ei särje ei proppuja:) kannatti kärsiä

Mulla leikattiin 20 -v ja aika kauan kesti parantua, varmaan kuukausi. En pystynyt syömään kunnolla ja laihduin kamalasti. Lääkäri oli vielä verisuonia kiinni polttaessaan polttanut kieltäni vahingossa.
Mutta oli siitä hyötyä. Sen jälkeen ei enää ikinä ole ollut kurkku kipeä, ei kuumetta eikä korvat kipeinä. Ennen leikkausta jatkuvasti.

Yhteistyössä