Ramadan karim!

  • Viestiketjun aloittaja Leila
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saako ramadanin aikana tehdä näin,

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808318193838_ul.shtml

vai pitääkö odottaa ramadanin loppumista?
nuo hullut nyt tekee sitä varmasti ihan koska vaan. ei tuo ole islamissa hyväksyttävää minään aikana.
Eivätkö he sitten ole oikeita muslimeja, vai missä oikein mättää kun kansanedustajakin puolustelee tekoa?
kai he mielestään ovat oikeita muslimeja. niinhän nuo terroristitkin kuvittelevat olevansa. meidän perhekin kuvittelee olevansa oikeita muslimeita,mutta ei me koeta tarvetta alkaa ketään tappamaan "kunnian vuoksi" eikä kaapata lentokoneita.
uskonnoissa on kaikissa niin paljon sen uskon varassa ja sen,miten sitä juttua lähtee itse päässään kehittämään,mitkä tiedot ottaa vastaan ja mitkä ei. terve järki kun pysyy mukana niin hyvä,ihan kaikissa asioissa :)

Muslimien elämänohjeena on pääasiassa Koraani ja toisena Hadithit, Koraani kieltää tuon jyrkästi, joten siitä voit päätellä onko se sallittua vai ei. Koraanin mukaan myös tälläiset ovat syntisiä, mutta heillä on ilmeisesti aivoissa vikaa, niinkuin mielisairaita löytyy jokaisesta kansasta.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Dizzu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saako ramadanin aikana tehdä näin,

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808318193838_ul.shtml

vai pitääkö odottaa ramadanin loppumista?
No varmaan ymmärrät itsekkin ettei saa tehdä milloinkaan....
Ihmetyttää vain kun lainsäätäjäkin puolusteli tekoa:eek:
 
Ket
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voiko ei-muslimi toivottaa muslimille hyvää ramadania, ilman että on epäkunnioittava tai asiaton? Toivottaisin sitä mielelläni =)
Voi toki, samoin hyviä juhlapäiviä sitten ramadanin lopussa! Turkiksi se on Bayram, arabiaksi joku Eid-jotain.
Minun tuntemani muslimitkin toivottavat minulle aina hyvää joulua ja pääsiäistä jne, miksi ei siis toisinpäin. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voiko ei-muslimi toivottaa muslimille hyvää ramadania, ilman että on epäkunnioittava tai asiaton? Toivottaisin sitä mielelläni =)
Voi toki, samoin hyviä juhlapäiviä sitten ramadanin lopussa! Turkiksi se on Bayram, arabiaksi joku Eid-jotain.
Minun tuntemani muslimitkin toivottavat minulle aina hyvää joulua ja pääsiäistä jne, miksi ei siis toisinpäin. :)
Kiva! Onko oikein sanoa : hyvää makeisjuhlaa, kun ramadan on ohi ja on juhlan aika?Pitääkö ramadan kirjoittaa isolla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Dizzu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saako ramadanin aikana tehdä näin,

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808318193838_ul.shtml

vai pitääkö odottaa ramadanin loppumista?
No varmaan ymmärrät itsekkin ettei saa tehdä milloinkaan....
Ihmetyttää vain kun lainsäätäjäkin puolusteli tekoa:eek:
Joissain maissa kun on näitä ns kaikkitietäviä ihmisiä myös eduskunnassa, onhan saudi arabiassakin uskonnollisia poliiseja ja siellä ei ole ihan asiat kunnossa. Ei tuo ole hyväksyttävää missään maassa eikä pitäisi olla kenenkään mielestä.
 
muslimah
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voiko ei-muslimi toivottaa muslimille hyvää ramadania, ilman että on epäkunnioittava tai asiaton? Toivottaisin sitä mielelläni =)
Voi toki, samoin hyviä juhlapäiviä sitten ramadanin lopussa! Turkiksi se on Bayram, arabiaksi joku Eid-jotain.
Minun tuntemani muslimitkin toivottavat minulle aina hyvää joulua ja pääsiäistä jne, miksi ei siis toisinpäin. :)
Kiva! Onko oikein sanoa : hyvää makeisjuhlaa, kun ramadan on ohi ja on juhlan aika?Pitääkö ramadan kirjoittaa isolla?

Toivota Hyvää Eidiä tai Hyvää Iidiä paaston päätyttyä, tai hyvää juhlapäivää tai hyvää paaston päättymisen juhlaa.

Makeisjuhlaa en ymmärtäisi ;)
 
Ket
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Voiko ei-muslimi toivottaa muslimille hyvää ramadania, ilman että on epäkunnioittava tai asiaton? Toivottaisin sitä mielelläni =)
Voi toki, samoin hyviä juhlapäiviä sitten ramadanin lopussa! Turkiksi se on Bayram, arabiaksi joku Eid-jotain.
Minun tuntemani muslimitkin toivottavat minulle aina hyvää joulua ja pääsiäistä jne, miksi ei siis toisinpäin. :)
Kiva! Onko oikein sanoa : hyvää makeisjuhlaa, kun ramadan on ohi ja on juhlan aika?Pitääkö ramadan kirjoittaa isolla?
En edes tiedä mitä suomeksi voisi sanoa, itsellä tuo hoituu muilla kielillä. :) Kokeile mikä on reaktio, varmasti ilahtuvat joka tapauksessa. *muoks* no tuossa yllä tulikin jo parempia ohjeita. Turkkilaisille tuo tosiaan on Bayram (lausutaan ihan vaan bairam) eikä Eid.
Suomeksihan juhlapäiviä ei kirjoiteta isolla (tai no, ehkä juuri joulukorteissa yms. näkyy isolla, mutta periaatteessa..).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mä en kyllä kässää miksi sitä sanotaan paastoksi jos illalla vedetään ruokaa ihan vapautuneesti. Ei kai se voi olla kovin terveellistäkään, sitten illalla ahtaa huolella.
Paasto on ainakin ortodokseilla myös muuta kuin ruuasta pidättäytymistä. Henkinen paasto on tärkeämpää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mä en kyllä kässää miksi sitä sanotaan paastoksi jos illalla vedetään ruokaa ihan vapautuneesti. Ei kai se voi olla kovin terveellistäkään, sitten illalla ahtaa huolella.
Minäkin paastoan jokaisen aterian välin:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mä en kyllä kässää miksi sitä sanotaan paastoksi jos illalla vedetään ruokaa ihan vapautuneesti. Ei kai se voi olla kovin terveellistäkään, sitten illalla ahtaa huolella.
Ei sitä ole pakko vetää kahta kiloa sitä ruokaa, voi syödä myös pienissä erissä. Paasto ON TEREELLINEN puhdistaa elimistöä.
 
muslimah
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mä en kyllä kässää miksi sitä sanotaan paastoksi jos illalla vedetään ruokaa ihan vapautuneesti. Ei kai se voi olla kovin terveellistäkään, sitten illalla ahtaa huolella.
Paasto on ainakin ortodokseilla myös muuta kuin ruuasta pidättäytymistä. Henkinen paasto on tärkeämpää.
juuri näin
 
Alkuperäinen kirjoittaja muslimah:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja muslimah:
Makeisjuhlaa en ymmärtäisi ;)
Ystäväni joka asuu Turkissa, sanoo sitä päätösjuhlaa makeisjuhlaksi =)
Ehkäpä se on käännös turkin kielstä sitten :)
Turkissa se on seker bayram, eli sokerijuhla, nimi tulee siitä että lapset keräävät karkkia silloin, kuten suomessa pääsiäisenä virvotaan, tosin silloin annetaan yleensä vain karkkia, ja lapset eivät anna vastineeksi mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Viides kolonna näköjään kokoontuu kaksplussalla:(
Mikä on viides kolonna?
Kuukleta jos sulla on yleissivityksessä noin suuri aukko.
No sori ny kauheesti, kun pyysin sua esittämään asiasi avoimesti, enkä salakielelle käännettynä. :wave:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Viides_kolonna
 

Yhteistyössä