Jos et osaa kunnioittaa itseäsi niin osaatko kunnioittaa muitakaan? Mennään nyt kyllä aika laajasti syvälle, eikä ihan kaikkea aina tajua selittää tässä perinpohjin, niin, ”väärin kirjoittamisen” ja sitä kautta väärinymmärtämisen mahdollisiis on aina olemassa - et saa asiaa siis perille kuinka sen olit tarkoittanut.
Kunnioitus suhteessa on MUUN MUASSA hyväksymistä ja ihailua sellaisena kuin hän on, yrittämättä muuttaa häntä tai muokata hänestä itselle sopivaa.
Itse olen havainnut, että miehet eivät suhteessa kaipaa arvostelua tai heidän egonsa haavoittamista. Jokaisella miehellä on mielestäni miehen ego, ja se on erilainen kuin naisen hamuava kunnioitus. Jos nainen osaa hivellä miehen egoa ja onnistuu kannustamaan miestä, niin suhde toimii, ja mies kukoistaa. Jos nainen tekee suhteessa miehen tarpeettomaksi niin mies lannistuu ja passivoituu, tai alkaa jopa ikäväksi.
Nykyään näkee juuri näitä ”strong independent woman” naisia, jotka eivät miestä tarvitse, mutta jotkut ovat kuitenkin suhteessa miehen kanssa. Miten tällaisen kanssa oikea mies voi edes pariutua? Miten mies pääsee toteuttamaan miehisyyttään suhteessa, eli olemaan optimaalisesti mies?
Siis jos lähtökohtana se, että miehet ja naiset ovat erilaisia ja tuovat suhteeseen omat roolinsa, ja vaativat erilaisia asioita kukoistaakseen. Mielestäni ed.main. on välttämätöntä jotta suhde voi kukoistaa luonnollisesti ja vaivattomimmin.
Kunnioitusta itseään kohtaan on myös ne omat rajat. Määrittelet missä kulkee raja. Kuinka paljon esim. hyväksyt suun soittamista tai annatko anteeksi pettämisen/haitallisen päihteidenkäytön jne. On välttämätöntä kunnioittaa itseään, ja joskus jopa viheltää peli poikki ja lähteä suhteesta, muuten kasvat kieroon/tulet läheisriippuvaiseksi/addiktoidut esim. sairaan suhteen tuoman vuoristoratafiiliksen vuoksi.
Kaverit tosiaan saattavat jäädä taka-alalle suhteen alussa ainakin, etenkin jos ovat sinkkuja. Sinkut viettävät sinkkuelämää eikä se oikein sovi parisuhteessa elävälle? Jos vaikka lähtevät miehissä taikkuihin, ja sinä ainoana olet parisuhteessa? En tiedä kuinka hauskaa se sitten sinulle olisi kun huoneeseen tuodaan tyttöjä joita sinkut painavat vuoron perään. (no joo karrikoiden näin)
Ajatukset usein johtavat tekoihin ja kaveriporukalla on yleensä hyvin suuri vaikutus omaan toimintaan. Kannattavuutta tulee siis pohdiskella monessakin kohtaa, jos tavoitteena on sopimuksen mukainen toimiva kukoistava ihmissuhde sen oman rakkaan kanssa. Joillain taas sitten hyvät ja kannattavat arvot ovat NIIN vahvat että ne kantavat vaikka läpi harmaan kiven, ja tämä kantaa myös parisuhdetta hienosti.
Kysymyksesi rahajuttuihin:
Toivoisin olevani vähärahainen ja onnellinen, ei tarkoita että olisin köyhä elämältäni. Päinvastoin: mielestäni rahaökyrikkaiden elämä saattaa olla köyhää: rahaökyrikkailla on tapana ajautua ihmiselle optimaalisesta luonnollisuudesta kauimmaksi! Ja kiitollisuus on heille todella hankala juttu!
Mielestäni naisellinen nainen hoivaa ja pitää huolta, kannustaa ja buustaa miehen miehistä puolta. Naisellinen nainen myös hyväksyy ja kunnioittaa miehisyyttä, esim. sitä, että mies on vahvempi fyysisesti tai että mies taitaa tiettyjä asioita paremmin (tulevat luonnostaan helpommin koska aivot toimivat eritavoin kuin naisella=esim logiikka).
Meinasin muuten laittaa esimerkiksi tuon miksi miehet eivät tykkää käydä Ikeassa, mutta korvasin sen tuolla ”mies rakentaa taloa, ja nainen pesää” jutulla.
Esim. tuo outo tuhansien eurojen laukkushoppailu on vain sitä että markkinatalouden taky on nielaistu. Samaa tekevät miehet kun kyse on esim. autosta. Eli ei mielestäni niinkään naisten TAI miesten juttu. Toisaalta, motiivit paremman auton hankintaan voivat miehellä olla myös turvallisuus, mutta naisen luis vittunin laukku ei ole muuta kuin statussymboli. Tässä taas päästään naisten ja miesten eroihin. Markkinatalouden meille suomista raameista naiset usein haluavat käyttötavaroiden olevan enimmäkseen kauniita, mies haluaa enimmäkseen käytännöllistä ja toimivaa.
Mies saattaa tykätä ennemmin shopata esim. rautakaupoissa/Hifi-studiolla/autokaupoilla jne. teknisissä kaupoissa ja nainen esim. Ikeassa/sisustuskaupoilla.
Naisen ja miehen ero näkyy myös siinä, että mies normaalisti tietää ennalta mitä ostaa, nainen niinkään ei.
Juu, olen tuosta Hurstijutusta täysin samaa mieltä!
Mitä tuohon lisääntymiseen tulee, tai oikeastaan lisääntymättömyyteen…mielestäni valloilla on ollut jo hyvän aikaan agenda, joka hypettää lisääntymättömyyttä. Tästä on suorastaan tehty hyve!
Itse koen että ihmisellä jää ne tärkeimmät opit ja elämykset kokematta jos hän ei lisäänny/adoptoi! Et ikinä esimerkiksi osaa rakastaa niin paljon kuin vanhempi lastaan, se on 100% pyyteetöntä! Etkä ikinä voi kokea täysillä empatiaa monia tärkeitä asioita kohtaan mitkä muun muassa edesauttavat yhteiskuntaa kukoistamaan optimaalisesti. Ihailen kulttuureita jossa lapsia rakastetaan ja heidät koetaan äärimmäisen tärkeinä. Suomessa asia on vähän niin ja näin. Harva rakastaa ja huolehtii naapurin lapsesta ihan vain siksi että tämä on lapsi: puolustuskyvytön, heikompi kannateltava/suojeltava.
Nykykulttuurissa vain oma lapsi voi olla rakas/tärkeä. Itse olen toista maata, rakastan kaikkia lapsia ja autan aina kun huomaan että ovat apua vailla, kyselen jos en ole varma.
Toki Suomessa ”oman tilan” kulttuurikin on jo niin vahvas, että ei puututa, mutta tämä ei koskaan saisi ulottua lapsiin asti.
Ihana tuo hotellitarina! Ennen matkustsmisessa oli enemmän hohtoa ja käteinen helppo! Olihan sekin toki kivaa kun hinnat olivat huomattavasti huokeammat kuin Suomessa, silti lähes jokaisella suomalaisella oli varaa matkustaa!
Mulla ei ole transuja, homoja jne. mitään vastaan, pelottaa vain se ihmisryhmien lgbtq hypettäminen/apinoiminen/järjen puute/ideologian väkisin puskeminen instanssista viis, ja mikä vaarallisinta, kun se ryhmä löydetään ja munat leikataan niin mitäs sitten.
Oletko seurannut esim. Samettia?
https://youtu.be/RIXrVoGomgA?si=VWZcniCvOdK7WrG_
Olen aina opettanut palleroille, että älä lokeroidu. Toki urheilujoukkueetkin ovat tietynlaista lokeroitumista, mutta muistetaan kuitenkin että ne eivät määrittele sinua. Sinä olet poika/mies tai tyttö/nainen ja lisäksi yksilö, etkä mikään markkinatalouden/ideologian/somealustan leimasimesta tullut tuotos. Täytyy osata olla niin rohkea, vahva ja ylpeä itsestään, ennen kaikkea kunnioittaa itseään, ja omia luonnollisia piirteitään, että uskallat seistä itsenäisesti itsenäsi, eikä mennä massan mukana kaikenlaiseen hölynpölyyn. Taustallahan tämän homohumpan lisääntymiseen (lähti leviämään Manhattanin ökyrikkaiden tylsistyneiltä nuorilta) on sen glorifiointi. Siitä on tehty siisti juttu. Moni haluaa kuulua tähän siistiin yhteisöön, joka ei todellakaan olekaan sitten enää niin siisti kun tuot eriävän mielipiteen, tai agendaa/ideologiaa myötäilemättömän kysymyksen ilmoille: sinut canceloidaan välittömästi!
Toi sun pokeleffakeissi!
Feminiinisyyteen kuuluu mielestäni naisellinen herkkyys. Optimaalisissa olosuhteissa tämä tulee yleisesti meiltä naisilta luonnollisesti ja helposti. Miesten herkkyys ja asiat joille ovat herkkiä ovat erilaisia, koska aivomme ovat rakennettu eritavalla ja hormoonimme ovat erilaisia.
Itselläni on kokemusta: Jos minulla on vahva mies rinnalla niin saan, voin ja uskallan olla herkkä. Jos mies on epävarma ja näin ollen yrittää jotenkin alistaa minua niin ISO virhe: Lyttään miehen! Olen näistä suhteista kyllä kasvanut henkisesti sen verran, että saattaisin nykyään kerrata vielä yhden kerran ne minun arvot/rajat, mutta, lähteä suhteesta jos minulle kestämätön tilanne miehen osalta jatkuu.
Feminiinisellä miehellä on liian matala testosteroonitaso tai mies on lähtenyt imitoimaan jotakin ulkoa saatua ideologiaa.
Näitä nyt riittää mutta laitetaan tärkein ja muutama muu.
Omasta mielestäni liian feminiininen mies esim. odottaa naisen jollain tapaa suojelevan itseään (TÄMÄ ON 100% MIEHEN TEHTÄVÄ PARISUHTEESSA).
Ja yleisesti, en pidä meikkaavista miehistä, tai itseään puunasvista miehistä. Riittää kun on puhdas ja siisti. Tosin näkyvästi paskaset kädet/vaatteet ovat joissain tapauksissa vaan miehekkäät!
Nalkuttaminen ja valittaminen ei myöskään ole miehekästä, yleisesti mies kuuntelee ja tarjoaa ratkaisua.