rakenneultrasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suviliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suviliisa

Vieras
mua jännittää ihan kauheasti tulossa oleva rakenneultra. takana yksi keskenmeno ja tässä viimeisimmässä raskaudessa kävin istukkatutkimuksessa, tulokset olivat normaalit

mutta edelleen mietityttää et voiko vieläkin jotain löytyä rakenneultrasta vaikka punktio normaali ja kuinka yleistä on että rakenneultrassa ei löydy vikoja? onko tästä jotain prosenttilukemia.

en ole uskaltanut kertoa tästä raskaudesta vielä kenellekkään....

Hei! En osaa sulle mitään prosentteja antaa, mutta halusin onnitella raskaudesta ja kaikkea hyvää odotukseen :flower: Itsellä oli rakenneultra tänään :D

Käsitin siis että olet käynyt punktiossa ja kromosomit on normaalit? Rakenneultrassahan voi ilmetä muita "vammoja" mutta onhan se todennäköisyys todella pieni. Esikolla löytyi r.uässä liian suuret munuaisaltaat ja seurannassa oltiin loppuun asti raskautta.

noissahan etsitään eri asioita, joten eivät ole mitenkään sidoksissa toisiinsa. Toisissa etsitään rakennepoikkeavuuksia ja toisessa kromosomipoikkeavuuksia. Harvinaistahan se on, että noissa mitään vakavampaa löytyy, seurattavaa tai kontrolloitavaa löytyy toki useammin. Nauti raskaudesta ja murehdi sitten, jos on jotain murehdittavaa, älä etukäteen:)

kiitos tuesta. joo kävin punktiossa ja kromosomit normaalit.

olen 17 viikolla nyt ja rakenne uä 3 vkon päästä. liikkeitä en tiedä olenko tuntenut kun eka raskaus näin pitkällä. ehkä pientä kutinaa tms, mutta en ole varma onko ne jotain muuta.

joo täytyy yrittää nauttia tästä mieskin kohta hermostuu kun stressailen etukäteen vaikka nyt kuitenkin ollaan päästy viime raskautta pidemmälle. oletteko muut jo kertonut asiasta töissä näillä viikoilla?

Minä kerroin jo viikolla 6+, mutta mun kaikki raskaudet on menneet ainakin toistaiseksi hyvin ja odotusten mukaan. Kyllä ne liikkeet sieltä tulee, itse tuntin ekasta joskus viikolla 17+ ja se on sellaista kutittelua, muljahtelua.
Ihanaa odotusaikaa sinulle!

Samasta meinasin kysyä aiemmin tänään, juurikin noita prosenttilukemia. En muista olinko esikoisen aikaan rakenneultrasta yhtä hermona.:D Huomenna siis ultra olis, en usko että uni tulee ensi yönä.

Yhteistyössä