Rakenneultrassa vauva 6 pv viikkoja pienempi - kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Eli otsikossahan to jo tulikin - rakenneultrassa viikkoja 20+3, mutta vauvan mitat viikolla 19+4. Aikaisemmissa ultrissa vastannut viikkoja päivän-parin tarkkuudella?

Ultraajan mukaan ei syytä huoleen, kun kaikki oli muuten kunnossa, mutta hiukan jäi kyllä vaivaamaan. Tulee kuitenkin melkein viikon ero laskettuun aikaan.

No eipä tuosta vajaan viikon erosta ole mitään haittaa jos ei hyötyäkään. Ei mitään merkitystä. Ei sen lapsen laskettua aikaa pilkun tarkasti kuitenkaan voida sanoa, laskettu aika ei ole mikään parasta ennen-päivämäärä- tai tänään se tapahtuu-lupaus. Eri ultraajat, koneen vaihtuminen, mikä vaan voi aiheuttaa pienen muutoksen. Mun lapset on aina olleet yli viikonkin LYHYEMPIÄ kuin laskettu aika antaisi ymmärtää. Mutta ihan normaaleja lapsia kaikin puolin siis, pienehköjä kyllä syntyessään. Nuo mitathan on vain keskiarvoja siis.

Jos ultraaja on katsonut ettei mitään hätää niin ei varmaan sit ole. heillähän taitaa olla jotkut raja-arvot minkä alle menvät huolettaa.
Mulla oli masu-asukki koko ajan melkein kaks viikkoa pienempi ku mitä keskiarvo, mut aivan terveenä synty ja normi poika.

Vauva on noilla viikoilla vielä niin pieni, että tuollaiset muutaman päivän heitot on ihan tavallisia, mittaajasta riippuen. Ja kyllähän ne vauvat kasvavat mahassakin omaan tahtiinsa, ei kaikki vastasyntyneet oo samankokoisia.

kun eihän alle viikon muutokset edes muuta virallista laskettua aikaa.ei kerro mitään käytännössä toi että on ns pienempi/isompi. mulla oli: sääriluut vastaa viikkoja mut selän pituus on 6pv pidemmällä.pää taas vähän pienempi.. ne kasvaa omaa vauhtiaan.ei millään tasaisella käyrällä jo siellä mahassa.
kuten ultraaja sanoi ei syytä huoleen niin turhaan mietit.

Meillä vauva oli (np-ultrassa puoltoista viikkoa ja)rakenneultrassa melkein kolme viikkoa isompi kuin viikot edellytti, laskettua aikaa ei oikein voitu siirtää kun oli hoidoilla alkanut raskaus ja hedelmöittymispäivä tiedettiin siis päivälleen.
Mutta siis, taitaa se olla todella yksilöllistä nuo koko jutut, nyt np-ultrassa tää seuraava vauva oli vähän pienipäinen mutta ei sitä kukaan sielä huolestunut, enkä minäkään.

Kiitos kaunis kaikille vastanneille!

Sorruin siihen tyypilliseen syntiin, että vertasin aiempaan raskauteen, jossa vauva meni rakenneultraan asti täsmälleen oikeilla viikoilla, ja oli sen jälkeen meneilläänolevia viikkoja isompi. Tyhmää tietysti ajatella, että kaikki raskaudet menisivät saman kaavan mukaan, mutta äkkiä sitä alkaa loihtia kauhukuvia...

mulla heitti tasan 2vk =)

eikä nyr sit lopulta tiä syntykö tyttö 2vk etuajassa vai 1pv yliaikaa päivänä.. siis se oli eka 25pv sitten se oli 11pv n tyttö synty 12pv

Yhteistyössä