Rakenneultrassa ei näy sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle vajaa viikko sitten synnytyslääkäri sanoi, et sukupuoli näkyy selvemmin rv 20, kuin näin myöhään ( rv 38). Eikä siis hänkään varmaksi osannut ultrasta sanoa, et kumpiko meille on tulossa. Tyttöä on joka ultrassa (4kpl) kyllä veikattu, mut ei kukaan ole varmistanut tätä veikkausta.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No oikeasti se ei välttämättä näy rakenneultrassa. Ja minkä ihmeen takia se pitäisi saada tietää? Se rakenneultra tehdään ihan muista, paljon tärkeämmistä syistä. Ihmisillä on vaan vääristynyt käsitys, että sinne mennään katsomaan, kumpi tulee. Sinne mennään, jotta saadaan tutkittua, onko sikiöllä kaikki hyvin.

voi hyvääpäivää!! Ihan varmasti jokaikinen raskaana oleva tietää minkä vuoksi rakenneultraan mennään ja tuskin kukaan luulee sen olevan sukupuolen selvittämistä varten!! voi herranen aika mitä juttuja!!

No miksi sitä sitten purnataan, että joku ei suostunut sanomaan sukupuolta, tai siinä ja siinä sairaalassa ei sukupuolta kerrota jne. Ja todella monet tulee ultraan ainoana kysymyksenä, että kumpi on tulossa. Että hyvääpäivää vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pinkkimieli:
Mulle vajaa viikko sitten synnytyslääkäri sanoi, et sukupuoli näkyy selvemmin rv 20, kuin näin myöhään ( rv 38). Eikä siis hänkään varmaksi osannut ultrasta sanoa, et kumpiko meille on tulossa. Tyttöä on joka ultrassa (4kpl) kyllä veikattu, mut ei kukaan ole varmistanut tätä veikkausta.

Veikkauksiahan ne kaiketi aina ovat jos vauva on vielä masussa :)

Kyllähän se näkyy, mutta ei ole 100% varma. Tämän takia monet sairaalat kieltäytyvät sitä kertomasta ja aianakin meiellä Etelä-Pohjanmaalla sanotaan jo esitteessä, että Sukupuolen määritys ei kuulu rakenneultraan.

oli iso lappu, että eivät kerro sukupuolta. Sanoin kätilölle ultran lopuksi, että jos vaan on mahdollista niin ottaisi kuvan niin, että sukuelimet näkyy. Otti ja saimme sitä kautta sitten asian tietää kun kalleudet oli siinä täysin esillä.

Niinkun siihen ultrakuvaan ei välttämättä saada osumaan sitä genitaalialuetta myöhäisillä viikoilla. Mutta ei välttämättä rv 20 myöskään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ja toisaan se ei aina näy. Vauva voi olla sellasessa asennossa jne.

Olen täällä ennenkin tästä asiasta purnannut.
Sama ultraaja molemmissa raskauksissa, ihan "omalla rahalla" kustannetut 4D:t.
Ja kummallakaan kertaa ei mukamas näkynyt. Kyllä vähän kallistun sille kannalle että tämä ihminen ei osaa sitä katsoa, tai ei halua jostain syystä kertoa vaikka vanhemmat haluavat tietää.

Kysyiksää miksei? Jos ne on sattuneet olemaan hankalasti niin sitä ei kukaan ultraaja näe.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niinkun siihen ultrakuvaan ei välttämättä saada osumaan sitä genitaalialuetta myöhäisillä viikoilla. Mutta ei välttämättä rv 20 myöskään.

Sepä. Meillä se könötti sielä niin ittepintasesti ettei meinannu näyttää edes kaikkia muita paikkojaan. Aivan lopussa sen verran käännähti että näkyi sinne haaroihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ja toisaan se ei aina näy. Vauva voi olla sellasessa asennossa jne.

Olen täällä ennenkin tästä asiasta purnannut.
Sama ultraaja molemmissa raskauksissa, ihan "omalla rahalla" kustannetut 4D:t.
Ja kummallakaan kertaa ei mukamas näkynyt. Kyllä vähän kallistun sille kannalle että tämä ihminen ei osaa sitä katsoa, tai ei halua jostain syystä kertoa vaikka vanhemmat haluavat tietää.

Kysyiksää miksei? Jos ne on sattuneet olemaan hankalasti niin sitä ei kukaan ultraaja näe.

Miks mun vauvat just on sitten aina niin hankalissa asennoissa ettei selviä :'( :D

No me ainakin kysyttiin sukupuolta vasta siinä vaiheessa kun ultraaja oli rakenteet yms. katsonut. Varovasti kysäisin pystyiskö sitä sukupuolta määrittämään. Etsiskeli hetken ja sitte meiltä kysy että no miltä näyttää... :) Totes kyllä vielä, ettei ole 100% varmaa.

Joskus kuulin juttua, että jos vanhemmat ovat hirveästi jommankumman sukupuolen "perään" niin tällaisille ei kerrota sukupuolta, ei edes yritetä määrittää. Eikä kaikissa paikoissa muutenkaan suostuta sitä katsomaan. Taitaa olla ihan ultraajasta kiinni.

Minä en tajua, miksi sukupuolta ei kerrota - jos kyseessä on rakenneultra, niin kyllähän siinä pitäisi katsoa, onko lantio ja virtsatiet normaalin oloiset. En tajua, miksi kysymys sukupuolesta ei mitenkään liittyisi RAKENNEultra-nimiseen tutkimukseen.

Itse kysyin lääkäriltä sanamuodolla "näyttääkö siltä, että molemmat kivekset ovat kehittyneet normaalisti ja oikealla korkeudella tulossa", jolloin hän tuli samalla myöntäneeksi, että poika on.

oli iso lappu, että eivät kerro sukupuolta. Sanoin kätilölle ultran lopuksi, että jos vaan on mahdollista niin ottaisi kuvan niin, että sukuelimet näkyy. Otti ja saimme sitä kautta sitten asian tietää kun kalleudet oli siinä täysin esillä.
nykyään siellä kerrotaan,jos vanhemmat vaan haluaa tietää..tosin,kätilö sanoi että ei voi olla asiasta 100% varma

Yhteistyössä