Rakenneultrassa ei näy sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kävin rakenneultrassa, tavallinen 2d ultra. Olen seurannut odotuspuolella pinoa jossa järkiään kaikki muut on saaneet halutessaan tietää sukupuolen rakenneultrassa. Niinpä erehdyin kysymään kätilöltä uskaltaako hän veikata sukupuolta. Täti hermostui minulle ja tiuskaisi että ei näillä viikoilla voi sukupuolta nähdä (20). Pahoitin kyllä mieleni ja ihmettelen miten joissakin kaupungeissa katsotaan. Eipä se maailmaa kaataisi vaikka veikkaus olisi väärä kun ei sukupuolella ole meille mitään väliä mutta kun kätilö ei edes suostunut vilkaisemaan olisiko se näkynyt. Miten näin voi olla että joissakin paikoissa se näkyy ja toisissa ei samoilla viikoilla?

Näkyy se. Meille on 3 krt kerrottu sukupuoli rakenneultrassa. Pojasta nähtiin itsekin ihan selvästi kassit. :D Tätiä ei vaan kiinnostanu kattoo tai sit oli tosi kokematon ultraaja. Tai sitten ovat tehneet periaatepäätkösen ettei katsota/ kerrota. Tai jotain. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kävin rakenneultrassa, tavallinen 2d ultra. Olen seurannut odotuspuolella pinoa jossa järkiään kaikki muut on saaneet halutessaan tietää sukupuolen rakenneultrassa. Niinpä erehdyin kysymään kätilöltä uskaltaako hän veikata sukupuolta. Täti hermostui minulle ja tiuskaisi että ei näillä viikoilla voi sukupuolta nähdä (20). Pahoitin kyllä mieleni ja ihmettelen miten joissakin kaupungeissa katsotaan. Eipä se maailmaa kaataisi vaikka veikkaus olisi väärä kun ei sukupuolella ole meille mitään väliä mutta kun kätilö ei edes suostunut vilkaisemaan olisiko se näkynyt. Miten näin voi olla että joissakin paikoissa se näkyy ja toisissa ei samoilla viikoilla?

:hug: Olipas tollo ultraaja. Kyl se näkyi hyvinkin rakenteessa. Mut jos heillä ei kerrota ja tätiä ärsytti kysyminen.

Sepä se, tunsin itseni typeräksi että edes kysyin. Niin äkäisesti kätilö väitti ettei VOI nähdä. Pitäisi hänen olla kokenut ultraaja mutta ehkä tosiaan tässä kaupungissa eivät halua kertoa.

Hyvin se yleensä näkyy ( kuten oletkin lukenut täällä monilta ) vk:lla 20 :/ Kurjaa että kohdallesi sattui nuiva kätilö.
Mun kätilö sanoi itse ilman että kysyin: "Kerron seuraavassa ultrassa sukupuolen." Se tulee olemaan siis silloin kun vauva on tasan 20vk

Kyllä meillekkin sanottiin rakenneultrassa. Tkssa oli ultra ja tosi pitkään se nainen (mikä lie ollut koulutukseltaan) etsi ja yritti saada selvää kun kysyttiin. Poitsu tosin piti jalat ristissä niin ei ihan varmaks uskaltanu sanoa.

Kyllä näkyy - mulle kerrottu raskausviikolla 19. Miksikön nämä kaikki ultraajat eivät halua kertoa, eivätkö kenties osaa tarpeeksi ja pelkäävät veikkaavansa väärin.... vai mikä tää ei-kerrota politiikka oikein on?

Esikoisesta ultraaja kertoi ihan mielellään vauvan sukupuolen, vaikka etukäteen oli meitä infottu etteivät sitä ala veikkaamaan. Tästä toisesta eri ultraaja ei suostunut sukupuolta kertomaan, vaan sivuutti asian nopeasti mutisemalla jotain" onko tyttö vai poika, sitä ei näy", eipä tosin edes yrittänyt asiaa katsoa. Emme olisi kyllä tällä kertaa halunneet sukupuolta tietääkään, joten eipä tuolla niin väliä.

Harmi että joillain työntekijöillä ei ole mitään asiakkaan/potilaan kohtaamisen taitoja, vaan töksäyttelevät mitä sattuu. Olisiko se nyt ollut suuri vaiva ilmoittaa ap:n tapauksessa hieman asiallisemmin ja nätimmin, etteivät selvitä vauvan sukupuolta.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Yksityisellä se tietty selviäisi jos sinulla on 100- 120 euroa ylimääräistä rahaa.

Mietittiinkin miehen kanssa että olisiko varaa käydä yksityisellä mutta eipä sillä toisaalta ole niin väliä. Ainut vaan että voisi laittaa jotain vaatteita ja varusteita kun esikoisesta kumminkin on kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kyllä näkyy - mulle kerrottu raskausviikolla 19. Miksikön nämä kaikki ultraajat eivät halua kertoa, eivätkö kenties osaa tarpeeksi ja pelkäävät veikkaavansa väärin.... vai mikä tää ei-kerrota politiikka oikein on?

Osasyy on ainakin se että jossain sairaalassa alko tulla vanhemmilta tuohtunutta palautetta kun ei olekaan ollut luvattua sukupuolta vaikkei kukaan oo väittäny 100% varmaksi. Tossa sairaalassa tuttukaan ei saanu tietää. Meille se ultraaja korosti sitä että vaikka näkys olevan kassit niin silti ei kannata täysillä uskoa ja tulos selviää sitten syntyessä. Itse se kysy halutaanko että hän katsoo josko näkys sukupuoli.

No oikeasti se ei välttämättä näy rakenneultrassa. Ja minkä ihmeen takia se pitäisi saada tietää? Se rakenneultra tehdään ihan muista, paljon tärkeämmistä syistä. Ihmisillä on vaan vääristynyt käsitys, että sinne mennään katsomaan, kumpi tulee. Sinne mennään, jotta saadaan tutkittua, onko sikiöllä kaikki hyvin.

Ja toisaan se ei aina näy. Vauva voi olla sellasessa asennossa jne. Esim pojan kummiperheen esikko oli tapaus että ei saaneet selvää kunnolla. Tulos olikin sitten toinen kun enemmän arveltu.

täälläpäin ei myöskään kerrota. Ja muutamalle kaverille on ultraaja myös hermostunut ja tiuskassut että "ei tänne tulla sukupuolta selvittämään".. Tosi töykeetä käytöstä!! :(

rakenneultra on tutkimus joka vaatii tekijältään täydellisen keskittymisen olennaiseen, eli erotat sikiön kaikki sisäelinrakenteet jne. yhteiskunnan kustantama rakenneultra kartoittaa sikiön normaalia kehitystä johon sukupuolella ei ole merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Ja toisaan se ei aina näy. Vauva voi olla sellasessa asennossa jne.

Olen täällä ennenkin tästä asiasta purnannut.
Sama ultraaja molemmissa raskauksissa, ihan "omalla rahalla" kustannetut 4D:t.
Ja kummallakaan kertaa ei mukamas näkynyt. Kyllä vähän kallistun sille kannalle että tämä ihminen ei osaa sitä katsoa, tai ei halua jostain syystä kertoa vaikka vanhemmat haluavat tietää.

Kyllä kokenut ultraaja osaa sukupuolen katsoa. Mutta kun se ei aina näy. Ei vaikka se h20 syntynyt sikiö olisi tuossa edessä. Eikö ole parempi, että ultran tekijä keskittyy olennaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No oikeasti se ei välttämättä näy rakenneultrassa. Ja minkä ihmeen takia se pitäisi saada tietää? Se rakenneultra tehdään ihan muista, paljon tärkeämmistä syistä. Ihmisillä on vaan vääristynyt käsitys, että sinne mennään katsomaan, kumpi tulee. Sinne mennään, jotta saadaan tutkittua, onko sikiöllä kaikki hyvin.

voi hyvääpäivää!! Ihan varmasti jokaikinen raskaana oleva tietää minkä vuoksi rakenneultraan mennään ja tuskin kukaan luulee sen olevan sukupuolen selvittämistä varten!! voi herranen aika mitä juttuja!!

:o . Kiva mulle ainakin sanottiin että pitäis näkyä. Mä vaadin että saan tietää kumpi se on, rakenne ultra n. 3 viikon päästä ja vähän jännittää jo nyt. Ekaa ootan niin kaikki on niin uutta.

Yhteistyössä