Rakenneultra ja sikiön koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronya Royce
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ronya Royce

Aktiivinen jäsen
25.05.2007
1 023
0
36
Minulla oli eilen rakenneultra, ja todettiin, että vauveli kovin pieni viikkoihin nähden. Nyt täytyy odottaa kolmatta viikkoa ja takaisin ultraan.

Mitä sikiön pieni koko voi tarkoittaa? Onko kenelläkään kokemusta?
Ensimmäinen lapseni oli pikkujätti syntyessään (4100g) ja isäkin on iso, joten odotin tästä lapsesta vieläkin kookkaampaa.

Huolia, huolia...

Lisäksi ongelmaa ollut Rh- vasta-aineista, voisiko tämä olla syynä?

:(

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Taidetaankin olla samassa pinossa :D onko viikot varmasti oikein? siis, että onko kaikki elimet yms. kehittynyt kuten pitäisi? eli jos la olisikin myöhemmin kuin on luultu tähän asti?

Niin minäkin ensin ajattelin, mutta kun illalla noita papereita tutkin tietokoneen ja netin avustuksella, FL (mikä on ilmeisesti reisiluu tai jotain?) on kuitenkin viikkoihin nähden normaali. Samoin HC:AC...

paljonkos sulla olikaan viikkoja? itse olin rakenneultrassa keskiviikkona rv 21 tasan ja fl oli 33... eli kyllä se sullakin on ihan kohdallaan... en kyllä vieläkään ymmärrä mikä tuo toinen mitta on. ei taideta täällä suomessa tuntea vastaavaa :/ mulla mitattiin lisäksi tuo BM, joka oli 49...

paljonkos sulla olikaan viikkoja? itse olin rakenneultrassa keskiviikkona rv 21 tasan ja fl oli 33... eli kyllä se sullakin on ihan kohdallaan... en kyllä vieläkään ymmärrä mikä tuo toinen mitta on. ei taideta täällä suomessa tuntea vastaavaa :/ mulla mitattiin lisäksi tuo BM, joka oli 49...

Viikkoja mullakin oli eilen tasan 21+0 . En tiedä mikä BM on? Minun vaavilla mitattiin BPD, joka oli 47.0mm. HC oli 171.0 mm. AC 140.0 mm. Nämä luvut siis liian pienet.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Tuo BM on kallon lakimitta käsittääkseni... Menipäs vaikeaksi... :|

Se on sitten varmaan sama kuin tuo BPD...luulisin?!

Olisiko sitten tuo BM suomenkielinen lyhenne..? ja BPD kansainvälinen... Mulla tosiaan tuo 49 mm ja vastaa tasan rv 21+0... mitäköhän mittoja nuo muut sinulla sitten on?

Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Tuo BM on kallon lakimitta käsittääkseni... Menipäs vaikeaksi... :|

Se on sitten varmaan sama kuin tuo BPD...luulisin?!

Olisiko sitten tuo BM suomenkielinen lyhenne..? ja BPD kansainvälinen... Mulla tosiaan tuo 49 mm ja vastaa tasan rv 21+0... mitäköhän mittoja nuo muut sinulla sitten on?

BPD tulee sanasta Biparietal diameter. HC on pään ympärysmitta ja AC on kai vartalon ympärysmitta. Meneepä tekniseksi tämä meidän sanasto... :)

Moi!

Minäkin samasta toukokuun toivottujen ketjusta :)

Mitkä sulla Ronya Royce nuo viikot rakenneultran aikaan oli?
Ihan mielenkiinnosta ja kun omiin mittoihin vertasin ( rakenneultra mulla oli rvlla 18+1 ) niin minusta sinun vauva on ihan normi mitoissa. Ainakin Suomessa käytettäviin mittoihin :)

Ja kävin myös www.tekay.fi sivuilla laittamassa ne siihen painotaulukkoon, niin painoakin sinun vauvalle on jo siunaantunut noin 360 g :) Että ei hän kovin pieni verrattuna tähän omaan Onniin jolle paino arvio siis 18+1 viikolla kokonaista 233 g :)

Tsemppiä :heart:
Hus hus huolet pois!

Muoks muoks...
Mulla siis nuo mitat : B-mitta 42 mm ( vastaa 18+0 )
HC-mitta 154 mm ( vatsaa 18+3 )
FL-mitta 27 mm ( vastaa 18+3 )

Vartalonympärystä ei kätilö mitannut.

Yhteistyössä