Rakas sisareni jaksaa aina yllättää :/

Villi viisikko

Aktiivinen jäsen
04.12.2006
3 360
0
36
Hermot menee.

Siskon poika on ollut meillä kohta pari viikkoa ja sunnuntaina on meillä meidän esikoisen rippijuhlat.

Koska siskoni on yksi hel:tin huithapeli oli poikasella mukanaan erittäin puutteellinen varustus, sandaalit olen jo ostanut viime viikolla.

Tänään lähdin lasten kanssa kaupunkiin (matkaa reilu 20km/suunta) aikomuksena ostaa omalle pojalle kengät ja siskon pojalle edes jotain siistiä vaatetta sunnuntaille.
Soitin kuitenkin siskolle varmistaakseni etten osta turhaan vaatteita (siis jos siskoni olisi tuonut vaatteet sunnuntai aamuna) ja kappas, kotona onkin siistit juhliin sopivat vaatteet eli minun ei tarvitse ostaa.

No, äsken tuli viestiä että ne vaatteet taitaa olla liian pienet, jos minä pesisin pojan housut niin sisko tuo tullessaan oman paitansa ja krakan.
Aargh. Pojalla on mukanaan shortsit ja virttyneet gollegehousut, äidin vaatekoko noin 36 ja poika tarvitsee jo miesten S:n, vähintään.

Tietenkään siskolla ei ole rahaa käydä itse kaupassa.

Minen kestä.
Tässä juhlajärjestelyiden ohessa 5:n lapsen kanssa uudestaan kaupungille??

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No mä antaisin tylysti olla niissä vaatteissa mitä löytyy... :| :ashamed: :wave:

Ei oo sun asia hoitaa/maksaa/nolostua. =)

Poika on jo 12v ja ymmärtää kyllä itse että vaattensa eivät ole ollenkaan sopivat juhliin eli en tahtoisi hänen nolostuvan vain siksi että äitinsä on *****.

Kaiken lisäksi poika on vielä melkein saman mittainen kun omatkin pojat mutta paljon tukevampi niin meillä olevat vaatteet eivät hänelle sovi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita tekstiviestinä tiukka vastaus, jos puhelimitse vaikea sanoa. Mulle ainakin tällä tavalla helpompi olla tiukkana

Laitoinkin äsken viestiä menemään, sain vastauksesi että sisko tuo sitten useamman vaihtoehdon..
Kun vielä uskaltaisi luottaa että sitten sopivaa vaatetta löytyy
:o

Jos sulla on rahaa niin osta pojalle,saapahan kerran nätit vaatteet jos ei siskos omalle pojalleen huolehdi siistejä vaatteita.Tai sit lainaa joltai tutulta jos on samanikäisiä.Tai jos et halua et siskos saa pojalleen ilmaiset vaatteet niin osta ja myy sit juhlien jälkeen vaikka huutonetissä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä oon sen verran kiltti ihminen, että kävisin pojalle ostaa juhlavaatteet. ei oo lapsen vika, että äiti on huithapeli.

Näinpä!Mutta jos ei ole varaa ostaa niin sillehän ei voi mitään.Itseään ei kannata liian tiukille vetää vaatteiden takia.Mutta on kyllä väärin että lapsi joutuu kärsimään siitä että oma äiti on tuollanen.

Onneksi pojalla on edes ihana täti joka välittää lapsista ja heidän tunteista :hug:

mä ostaisin kans pojalle juhlavaatteet. mulle tulis paha mieli itselle jos lapsi kärsisi siitä ettei hänellä ole kunnon vaatteita eikä se oo pojan vika että äiti on välinpitämätön.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Aika surullista, jos poika joutuu olemaan poissa äidin luota pitkiä aikoja. Enemmän kuin vaatteet minua huolestuttaa pojan perusturvallisuus muuten.

Joskus lapsen on parempi muualla kuin kotona, ikävää mutta totta.

Ja muuten laittaisin poikaset keskenään vaateostoksille mutta eihän täältä maalta niin vain mihinkään lähdetä, molemmat bussit on jo ajat sitten menneet.
Mies saa lähteä lasten kanssa ostoksille aamusta.

Voi kun olis ennemmin ollu tämä aloitus. Meillä on yks vaalea puku ylimääräisenä, enää ei sunnuntaiksi postissa ehdi/onnistu. Tai tietty, minkä kokoisia vaatteita käyttääkin, voi tuo olla vielä iso.

Missäpäin asutte?

Yhteistyössä