M
m
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on hyvä aika hakea poppareita ja ottaa hyvä asento, tästä ketjusta tulee piiiiiiitkä![]()
HAHHAHHAA!!!!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt on hyvä aika hakea poppareita ja ottaa hyvä asento, tästä ketjusta tulee piiiiiiitkä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kyy:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:*haukotus*
Juu. Ihminen on sen verran idiootti eläin, että ei tunne väsymystä, nälkää, janoa, kylmää tai mitään muutakaan.
Tyttö meni nukkumaan kun alko väsyttämään taas. Tällasta kukkuilua tapahtuu todella harvoin. Nytkin syynä taisi olla elimellinen ongelma. Mitä ap:n mielestä olisi pitänyt tehdä?
Ja en pysty ymmärtämään miten kenellekään ihmiselle tulee turvallinen olo siitä, ettei hän edes saa päättää itse nukkumaanmenoaikaansa. Tulisiko ap:lle turvallisempi olo jos joku laittaisi joka ilta samaan aikaan nukkumaan, väsytti tai ei, oli puuhat kesken tai ei? Mulle ei. Mulle tulis turvaton olo jos en voisi vaikuttaa omaan elämääni.
Lapset eivät ole tyhmiä tai itsetuhoisia. Mistä ihmeestä teille sellanen käsitys on tullut?
Ei olekaan itsetuhoisia tai tyhmiä, mutta tarvitsevat aikuista niitä rajoja luomaan. Tietenkään sinulle ei tulisi turvallisuudentunnetta siitä, ettet itse saisi päättää asioistasi, mutta sinä et olekaan lapsi, ethän?
Tosin ajattelumallistasi päätellen voisi luulla ettei sinulla ole vielä valmiuksia äidiksikään. :/
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:nimittäin siitä, kuka aloitti tuon potanpesu-ketjun. NinaTT.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tuosta mä olen samaa mieltä kanssas, että lapsi ei tykkää epävarmasta aikuisesta. Sen takia tyttö ei teekään päätöksiä mun puolesta. En mä kysy sopiiko prinsessalle nyt ruoka-aika vaa mä laitan ruokaa ja pyydän häntä pöytään syömään. Tähän mennessä on aina tullut syömään vaikkei mikään pakko ole. Syö sen verran kun syö, sitten lähtee pois.
En mä pistä lasta päättämään mun asioista. Vain omistaan.
Alkuperäinen kirjoittaja hämmästys ja kummastus:Lapsi tarvitsee aikuista asettamaan rajat. Aikuisen tehtävä on laittaa rajat, lapsen tehtävä on ravistella niitä. kUn lapsi kokeilee rajojaan, aikuisen homma on pitää ne, siten lapsia saa turvaa. Jos rajat häilyvät minne sattuu, lapsi on turvaton. Lapsi tietää ettei hän voi muodostaa rajoja, hänellä ei ole siihen kykyjä ja on äärimmäisen turvaton kokemus ellei aikuinenkaan näytä pysyvän sanojensa takana.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja kyy:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:*haukotus*
Juu. Ihminen on sen verran idiootti eläin, että ei tunne väsymystä, nälkää, janoa, kylmää tai mitään muutakaan.
Tyttö meni nukkumaan kun alko väsyttämään taas. Tällasta kukkuilua tapahtuu todella harvoin. Nytkin syynä taisi olla elimellinen ongelma. Mitä ap:n mielestä olisi pitänyt tehdä?
Ja en pysty ymmärtämään miten kenellekään ihmiselle tulee turvallinen olo siitä, ettei hän edes saa päättää itse nukkumaanmenoaikaansa. Tulisiko ap:lle turvallisempi olo jos joku laittaisi joka ilta samaan aikaan nukkumaan, väsytti tai ei, oli puuhat kesken tai ei? Mulle ei. Mulle tulis turvaton olo jos en voisi vaikuttaa omaan elämääni.
Lapset eivät ole tyhmiä tai itsetuhoisia. Mistä ihmeestä teille sellanen käsitys on tullut?
Ei olekaan itsetuhoisia tai tyhmiä, mutta tarvitsevat aikuista niitä rajoja luomaan. Tietenkään sinulle ei tulisi turvallisuudentunnetta siitä, ettet itse saisi päättää asioistasi, mutta sinä et olekaan lapsi, ethän?
Tosin ajattelumallistasi päätellen voisi luulla ettei sinulla ole vielä valmiuksia äidiksikään. :/
Miksi lapset tarvitsevat aikuista piirtämään keinotekoisia rajoja kun heillä on aivot?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä taas en ymmärrä ninaTT:n näkemystä siitä, että ihmiskunnan kasvu ja kehitys on mennyt jotenkin taaksepäin. Hän puhuu aina, kuinka ennenkin on lapset menneet vaiston varassa ja tehneet asiat niin ja näin. Kaikki tämä, mihin on ollaan sieltä kivikaudelta tultu, on ilmeisesti ollut huonoa kehitystä ja mennyt väärään suuntaan.
Hän ei tunnu ymmärtävän, että lasten vaistot kehittyy (tai jää kehittymättä ) ympäristön vaikutuksesta. Hajuaistikaan ei ole enää niin hyvä mitä se on ollut kivikaudella, sitä kun ei tarvitse käyttää samanlailla kun silloin.
Oletatko ninaTT, että kaikki täällä ovat väärässä omies kasvatusperiaatteiden kanssa (kun eivät ole kanssasi samaa mieltä ), ja että tämä luomakunta on mennyt vaan kehityksessään taaksepäin?
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja Heh:nimittäin siitä, kuka aloitti tuon potanpesu-ketjun. NinaTT.
Mikä ihmeen potanpesu-ketju? Linkkiä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Miksi lapset tarvitsevat aikuista piirtämään keinotekoisia rajoja kun heillä on aivot?
Siksi, koska lapsen aivot eivät ole yhtä kehittyneet kuin aikuisen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tuosta mä olen samaa mieltä kanssas, että lapsi ei tykkää epävarmasta aikuisesta. Sen takia tyttö ei teekään päätöksiä mun puolesta. En mä kysy sopiiko prinsessalle nyt ruoka-aika vaa mä laitan ruokaa ja pyydän häntä pöytään syömään. Tähän mennessä on aina tullut syömään vaikkei mikään pakko ole. Syö sen verran kun syö, sitten lähtee pois.
Mutta päätäthän sä, sä päätät että nyt on ruoka-aika. Hyvä.
Miten tyttö voisi tässä asiassa päättää sinun puolestasi?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siksi, koska lapsen aivot eivät ole yhtä kehittyneet kuin aikuisen.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tuosta mä olen samaa mieltä kanssas, että lapsi ei tykkää epävarmasta aikuisesta. Sen takia tyttö ei teekään päätöksiä mun puolesta. En mä kysy sopiiko prinsessalle nyt ruoka-aika vaa mä laitan ruokaa ja pyydän häntä pöytään syömään. Tähän mennessä on aina tullut syömään vaikkei mikään pakko ole. Syö sen verran kun syö, sitten lähtee pois.
Minä päätän milloin minä laitan ruokaa. Tyttö päättää ihan itse milloin syö. Hence, tyttö ei päätä mun puolesta enkä minä hänen puolestaan. Menikö perille?
Mä en päätä, että nyt on pakko syödä. Mä vaa laitan ruokaa esille. Samoin mä en päätä nukkumaanmenoaikaa tai edes paikkaa. Kunhan pidän huolta, että asianmukaiset tilat on olemassa ja käytettävissä. Tyttö menee sitten nukkumaan ku tuntuu siltä.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tuosta mä olen samaa mieltä kanssas, että lapsi ei tykkää epävarmasta aikuisesta. Sen takia tyttö ei teekään päätöksiä mun puolesta. En mä kysy sopiiko prinsessalle nyt ruoka-aika vaa mä laitan ruokaa ja pyydän häntä pöytään syömään. Tähän mennessä on aina tullut syömään vaikkei mikään pakko ole. Syö sen verran kun syö, sitten lähtee pois.
Minä päätän milloin minä laitan ruokaa. Tyttö päättää ihan itse milloin syö. Hence, tyttö ei päätä mun puolesta enkä minä hänen puolestaan. Menikö perille?
Mä en päätä, että nyt on pakko syödä. Mä vaa laitan ruokaa esille. Samoin mä en päätä nukkumaanmenoaikaa tai edes paikkaa. Kunhan pidän huolta, että asianmukaiset tilat on olemassa ja käytettävissä. Tyttö menee sitten nukkumaan ku tuntuu siltä.
Alkuperäinen kirjoittaja Hoidan omani paremmin:Lapset rakastavat valvomista, koska aikuiste tekevät niin ja heiltä se on yleensä kielletty. Siinä on jotain jännää, siis.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä taas en ymmärrä ninaTT:n näkemystä siitä, että ihmiskunnan kasvu ja kehitys on mennyt jotenkin taaksepäin. Hän puhuu aina, kuinka ennenkin on lapset menneet vaiston varassa ja tehneet asiat niin ja näin. Kaikki tämä, mihin on ollaan sieltä kivikaudelta tultu, on ilmeisesti ollut huonoa kehitystä ja mennyt väärään suuntaan.
Hän ei tunnu ymmärtävän, että lasten vaistot kehittyy (tai jää kehittymättä ) ympäristön vaikutuksesta. Hajuaistikaan ei ole enää niin hyvä mitä se on ollut kivikaudella, sitä kun ei tarvitse käyttää samanlailla kun silloin.
Oletatko ninaTT, että kaikki täällä ovat väärässä omies kasvatusperiaatteiden kanssa (kun eivät ole kanssasi samaa mieltä ), ja että tämä luomakunta on mennyt vaan kehityksessään taaksepäin?
Tässä oli sulle taas ninaTT viesti, jonka yli hyppäsit. Vaikka oli kysymyksiäkin.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siksi, koska lapsen aivot eivät ole yhtä kehittyneet kuin aikuisen.
Ahaa. Sä ilmeisesti osaat lukea ajatuksia.
Minkäikäinen osaa itse päättää asioistaan? Minkä ikäinen tuntee väsymystä?
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siksi, koska lapsen aivot eivät ole yhtä kehittyneet kuin aikuisen.
Ahaa. Sä ilmeisesti osaat lukea ajatuksia.
Minkäikäinen osaa itse päättää asioistaan? Minkä ikäinen tuntee väsymystä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Tuosta mä olen samaa mieltä kanssas, että lapsi ei tykkää epävarmasta aikuisesta. Sen takia tyttö ei teekään päätöksiä mun puolesta. En mä kysy sopiiko prinsessalle nyt ruoka-aika vaa mä laitan ruokaa ja pyydän häntä pöytään syömään. Tähän mennessä on aina tullut syömään vaikkei mikään pakko ole. Syö sen verran kun syö, sitten lähtee pois.
Menetkö nukkumaan ennen lastasia, heräätkö myöhemmin kuin lapsesi?
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mä en päätä, että nyt on pakko syödä. Mä vaa laitan ruokaa esille. Samoin mä en päätä nukkumaanmenoaikaa tai edes paikkaa. Kunhan pidän huolta, että asianmukaiset tilat on olemassa ja käytettävissä. Tyttö menee sitten nukkumaan ku tuntuu siltä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Et vie tyttöäasi nukkumaan? Lue satua, laula?
Jos lapsesi ei syö ruoka-aikana, ja haluaa tunnin päästä ruokaa ollessaan nälkäinen niin annatko? Etkö tee ruuanlaitto-päätökset kuitenkin vähän tyttösikin mukaan, vai eikö teillä ole ruoka-aikoja?