E
epätoivoinen äitsy
Vieras
Tulin töistä kotiin. Pöydällä edellisen ruoka-ajan astiat ja ruoantähteet, lattia ihan täynnä ruoantähteitä. Olohuone täynnä levällään olevia leluja ja lastenvaatteita, Eteisessä saa potkia kenkiä, että mahtuu sisään. Menin tytön huoneeseen ja siellä tämä maalasi varpaankynsiä huulipunalla, matto ihan huulipunassa. Sänky petaamatta ja ikkunaverhot kiinni. Huusin! Rähjäsin! Olen ollut koko päivän töissä, vaativissa hommissa ja kun tulen kotiin ,toinen työpäivä alkaa, kun siivoan sotkut ja alan laittaa ruokaa.
Räjähdyksen seurauksena isä lähti lasten kanssa ulos.
Tilanne siis se, että mies on työtön ja hoitaa kahta lastamme kotona. Minä käyn työssä. Olenko ihan kohtuuton, jos toivon, että sängyt on petattu (leikkivät sängyllä vuodevaatteiden seassa), verhot avattu, paskaset astiat kasattu tiskipöydälle ja ruoantähteet pyyhitty pöydästä? Muuta en vaadi. Tuntuu, etten jaksa. En siivousta enkä räjähtelyä.
Mies sanoo, ettei ehdi. Lasten hoitaminen vie kaiken ajan. Tänään ehdotin, että viedään ne hoitoon, kukaan ei ainakaan sotke, kun olen töissä. Paitsi mies. No, eihän meillä ole vara päivähoitomaksuihin...
Auttakaa. Vinkkejä. En jotenkin jaksa. Lähdeän nyt laittamaan ruokaa ja raivaamaan keittiötä.
Räjähdyksen seurauksena isä lähti lasten kanssa ulos.
Tilanne siis se, että mies on työtön ja hoitaa kahta lastamme kotona. Minä käyn työssä. Olenko ihan kohtuuton, jos toivon, että sängyt on petattu (leikkivät sängyllä vuodevaatteiden seassa), verhot avattu, paskaset astiat kasattu tiskipöydälle ja ruoantähteet pyyhitty pöydästä? Muuta en vaadi. Tuntuu, etten jaksa. En siivousta enkä räjähtelyä.
Mies sanoo, ettei ehdi. Lasten hoitaminen vie kaiken ajan. Tänään ehdotin, että viedään ne hoitoon, kukaan ei ainakaan sotke, kun olen töissä. Paitsi mies. No, eihän meillä ole vara päivähoitomaksuihin...
Auttakaa. Vinkkejä. En jotenkin jaksa. Lähdeän nyt laittamaan ruokaa ja raivaamaan keittiötä.