raivostuttavat sukulaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jotta saisin tuon raivostuttavan vertailun ja kilpailun loppumaan. Näin olen jo tehnytkin.

Sori, mutta ihan en ymmärtänyt, miten sukulaiset vertailevat... Sanomalla, että teidän poika on iso? Sehän voi olla positiivinen asia (poikien "kuuluu olla" isoja). Jos teidän poika on pienempi kuin heidän tyttö, ehkä he ajattelevat, että kokoero on teille jotenkin vaikea paikka ja yrittävät tasoittaa asiaa puheillaan - siis myönteisesti.

Aloituspuheenvuorostasi sai kyllä sellaisen kuvan, että sinä vertailet ("meidän lapsi kävelee eikä heidän ja miten voikaan kun viedään rattaissa ympäri maailmaa", "minä osaan tehdä itse kiisselit ja puurot ja niillä on vaan purkkiruokaa", "millä on iso omistuasunta ja ne ovat vuokralla").

Harva ihminen riitelee yksin...Ehkä olisi myös peiliinvilkaisunkin paikka.

Tää hoito homma on tullu kerran puheeksi. Ja ihan ohimennen vaan, miehen veljen vaimo sanoi ettei häntä haittaa jos meidän lapset on isovanhemmilla hoidossa kun tein pätkätyötä enkä vienyt heitä kuukauden ajaksi kunnalliseen hoitoon. Ja mielestäni hoitaa ihan yhtä paljon, ja sehän on isovanhempien asia. Kyllä uskon että yhtä paljon saa huimota kaikki. Remonttiapua meille kyllä tuli mutaa uskon etä tuo velikin sitä saisi jos vaan tarvitsis. Nuo lapset on kasvatettu mun ymmärryksen mukaan aika tasavertasina niinkun kuuluukin.

Mutta teitä niin ymmärtäväisiä ja johdonmukaisia avustajia/neuvonantajia oli sankoin joukoin koolla. Kiitokset "avusta". Ihan rakentavaa tekstiäkin tuli jostakin suunnasta. Hyvät yöt!

Yhteistyössä