raivostuttaa!!!

Tänään taas hain poikani hoidosta ja taas hänen Rasavil- haalari oltiin laitettu kuivauskaappiin kuivumaan!
Kuivauskaapin ovessa on lappu missä kerrotaan mitä ei saa sinne laittaa (remu, reima ja rasvil) mutta silti ne sinne ne laittaa!!!
Olen päiväkodissa sanonut että kuravaatteet voi laittaa haalarin päälle, jos tarve vaatii. Pääasiahan on että lapsella on ulkona lämmin ja kuiva olo!
Mutta tätä menoa ainakaan haalri ei kosteutta pidä jos se kerta laitetaan koneelliseen kuivaukseen!!!
Ottaa niin paljon päähän!!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall:

 
Se on kumma kun se menee niin hitaasti jakeluun! Meilläkin sai sanoa kymmeniä kertoja asiasta ja sitten sanoin jo laskuttavani puvun hinnan jos kosteussuoja menee, hoitajat suhtautui niin ynseästi asiaan! Joissakin paikoissa ne jo tietää ja uskoo mutta jotkut vielä luulevat että ei se siitä miksikään mene jos kerran hyvä puku on! Uskon että raivostuttaa! :headwall:
 
Kannattaa sanoa asiasta päiväkodin johtajalle jos lapsen ryhmän omat hoitajat toimivat vastoin selviä ohjeita. Mielestäni on törkeää "pilata" lapsen kallis ja hyvä vaate hoitamalla sitä vastoin valmistajan ohjeita. Uskoisin jopa, että jos haalari kaapissa kuivaamalla pilataan, vanhemmilla olisi oikeus vaatia korvauksia.
 
Ääti
Meillä on käynyt joskus samoin ja kun olen huomuttanut niin henkilökunta sanoo vaan että ei heillä ole aikaa lukea joka kerta tuotelappuja, että jos sisään tulee saman aikaisesti viisikin märkää lasta, niin asiat pitää hoitaa nopeesti.
Mutta minusta uo ei ole mikään syy! Laittaisivat sitten kaikki haalarit vaikka hengarille kuivumaan!!!
Minä laitan lapsille tälläisenä loska aikana ei-vedenpitävät haalarit hoitoon, niin niien päälle laittavat sitten kurikset. Juuri sen takia että hoitajat törkeesti pilaavat pukuja.
 
mä olen jättänyt kurahousut kylmänviileesti kotiin. Hoitotäti huomautti asiasta ja sanoin että haalari kestää vettä ja siksi en tuo kurahousuja ollenkaan. Toisen lapsen ryhmässä oltiin tyytyväisiä siihen ettei haalarin päälle tarvitse enää laittaa toisia housuja, joten taitaa olla kiinni hoitotädistäkin..
Eräs hoitotät sanoi että niinhän ne jotkut "kestää" vettä mutta olivat silti märkinä jokapuolelta. Oli kuulemma pakko laittaa kuivauskaappiin. Kai ne mitkä vaan kastuu jos lasten annetaan maata lätäkössä ja haalari hörppää lahkeesta vettä. Ei kai kaikkea tarvitse sallia, vaikka lätäkköleikit kivoja ovatkin..
 
vaadi korvausta pilalle laitetusta puvusta.meillä on kans hoidossa rasavillit lapsilla ja pukuja ei ole koskaan laitettu kuivauskaappiin vaan aina kuivavt henkarissa mutta rukkaset olen 2 kertaa patterilta löytänyt(kahdet eri rukkaset siis)ja molemmilla kerroilla hoitaja oli valmis korvaamaan rukkaset koska oli omaa huolimattomuuttaan ne siihen laittanut.siis hoitaja korvas itse omasta pussistaan ei päiväkoti.
 
haginalle
Tarhassa töissä itsekin; nyt äippälomalla ja meillä ainakin luetaan tarkkaan ohjeet vaatteista ja kuivauskaapin ovesta löytyy lista mitä sinne ei saa laittaa. Jos on joku uusi jossa on joku kalvo tai jotain esim. Raiski niin emme laita kuivuriin vaan henkariin varmuuden vuoksi.

Kurjaa että edelleen haalareita pilataan jossain... Mutta silti oikein märällä kelillä ja meillä kyllä puetaan kurikset... Säästää vähän sitä kallista haalaria... ja useimmat vanhemmat näin toivookin ettei tarvitse koko ajan olla pukua pesemässä =)

Haginalle
 
PVS pikana
Tuli vain mieleen... että meneekö se kalvo esim hanskoissa ja haalareissa pilalle jos tuotteen laittaa patterille kuivumaan?
Olen päiväkodissa harjottelussa ja usein näkee ainakin rasvilin hanskoja pattereilla.
Tuossa päiväkodissa toine ryhmä on tosi tarkkoja mitä laitetaan kuivauskaappiin, mutta toisen ryhmän kuivauskaapin ovessa lukee vain "reima, rasavil ja travelle" ja remun haalarit aina laitetaan kaappiin kuivumaan vaikka niissä on se kalvo.
 

Yhteistyössä