Raivokohtaukset lapsella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton äiti

Vieras
Mulla on viisvuotias tyttö, joka on ollut aina tosi vahvatahtoinen, eikä anna periksi jollei saa haluamaansa. Olen yrittänyt olla kärsivällinen, laittanut nurkkaan kun satuttaa siskoaan tai mua, rikkoo tavaroita tms. Mutta kun se ei auta, enkä jaksaisi millään jokapäiväisiä raivareita! Olen tietysti myös puhunut ettei saa lyödä muita tai huutaa kovaan ääneen. Mutta mitä mä teen jos ei se usko mitään? Isänsäkin on täysin voimaton. Välillä musta tuntuu että haluaisin ravistella oikein kunnolla!!!

Tytöllä on voimakas luonne. Ei tarvitse olla mitään "vikaa", vaikka käyttäytyykin sopimattomasti. Johdonmukaisuus on kaiken a ja o. Kun kiellät niin sano samalla mikä rangaistus seuraa, jos ei tottele. Ja älkää antako tytön pompottaa itseänne. Vähitellen alkaa tuottamaan tulosta, usko pois.

Voimia ja jaksamista teille.

Kannattaa tutustua Holding- eli sylissäpitoterapiaan ja miettiä tarkkaan sopisiko teidän tapauksessa raivokohtausten hallintakeinoksi. Itse olen käyttänyt sitä apuna lasten voimakkaiden tunnetilojen läpikäymiseen ja saanut kokemuksia, että se toimii. Lapset ovat myös osoittaneet suurempaa luottamusta ja kiintymystä minuun sylissäpitohoidon ansiosta ja suhteemme on lähentynyt entisestään.Parhaimmillaan sylissäpitoterapia siis tekee itsensä tarpeettomaksi.

Yhteistyössä