Raiskaaminen ei ole sallittua, mutta onko provosointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä, joillekin tämä on pahin rikos tämä, että "antaa ymmärtää" mutta ei sitten ymmärräkään antaa. Näkeehän sen noissa parisuhdekeskusteluissakin, paska puoliso joka ei levitä jalkokaan aina kun mies inahtaa. Minusta kenenkään ei todellakaan tarvitse ikinä harrastaa seksiä toisen kanssa, vaikka kuinka se toinen luulisi, että sitä seksiä nyt tulee.

Ketjun "paras" oli tuo, että härnääjän pitäisi saada rangaistus avunannosta raiskaukseen. :O Just.

[QUOTE="vieras";25431647]Eli kun pariskunta menee naimisiin, alottaa vaimo samantien pihtailun, ja hän voi tätä pihtailuvaltaa käyttää vuosikausia?[/QUOTE]

No tottakai. Mitenkäs muuten? Mieshän voi ihan vapaasti ottaa eron, jos ei miellytä.

Haloo, ei ole mikään syy tuokaan raiskata.

Sitten kauhistellaan joitain muslimimaita vaikka pinnan alla vallitsee täälläkin yhä aika kummallisia asenteita naisista ja seksuaalisuudesta. Surullista, että naiset eivät tunne omia oikeuksiaan. Taitaa moni oikeasti tässä ketjussa ajatella, että "normaali" mieskin voi raiskata, jos tarpeeksi "provosoi".

Mä en jaksa lukea koko ketjua läpi, aika pitkälle pääsin.. mutta yksi juttu vielä näille älkää, provosoiko, oma vikanne, miehet on niin alkukantaisai -ihmisille..
Millainen käsitys teilä on seksistä?
Millainen käsitys teidän miehillänne/kohtaamillanne seksikumppaneillanne on sekistä?
Millaiseksi arvelette useimpien ihmisten käsityksen seksistä?
Nimittäin.. kohtaamani miehet, oma puolisoni ja prtnerini ennen häntä.. ovat pitäneet HYVIN OLENNAISENA, että kumppani myös nauttii. Samoin ystävät (miespuoliset) joiden kanssa olen puhunut seksistä. Meinaatteko oikeasti, että normaali, keskimääräinen mies sen kun vaan jatkaa niiden "alkukantaisten viettiensä" ajamana, vaikka toinen sanoo ei, kiljuu, näyttää muuten kärsivänsä tai on jopa tajuton? Ei muuten jatka. Tavalliselle miehelle tulee huoli jo siinä vaiheessa, kun kumppani vaikuttaa jotenkin poissaolevalta/muuten oudolta. Ja jos suoraan sanoo, ettei huvita, niin halut siinä menee mieheltäkin. Saattaa siis tietysti harmittaa, ettei sitä seksiä nyt sitten tullutkaan/se ei jatkunutkaan, mutta siinä vaiheessa tavallisen ihmisen varsinainen halu panna kyllä häviää..
Ihmisiä ne on miehetkin, ei mitään hirviöitä. Ellei niitä sellaisiksi kasvateta. Miettikää nyt itsekin sitä käsitytstänne seksistä - kuinka kivaa teistä on sängyssä, jos toista ei huvita yhtään? Tekeekö mieli jatkaa vaikka väkisin, vaikkei toinen nauti yhtään? No ylläri - ei.

RAISKAUS ON _VÄKIVALTAA_, EI YLITSEPÄÄSEMÄTTÖMIEN SEKSUAALISTEN HIMOJEN TYYDYTTÄMISTÄ.

[QUOTE="vieras";25431678]No tottakai. Mitenkäs muuten? Mieshän voi ihan vapaasti ottaa eron, jos ei miellytä.

Haloo,. ei ole mikään syy tuokaan raiskata[/QUOTE]

No ei olekkaan kyse raiskaamisesta, vaan siitä että voiko seksiä käyttää vallanvälineenä. Jos ei tartte sekstailla, ja heti naimisiin menon jälkeen vaikka vaimo vaan ilmottaa, ettei halua seksiä, niin aika outoa

[QUOTE="vieras";25431718]No ei olekkaan kyse raiskaamisesta, vaan siitä että voiko seksiä käyttää vallanvälineenä. Jos ei tartte sekstailla, ja heti naimisiin menon jälkeen vaikka vaimo vaan ilmottaa, ettei halua seksiä, niin aika outoa[/QUOTE]

Tietysti voi. Onko se fiksua, on sitten eri asia. Mutta ei edelleenkään oikeuta raiskaamiseen. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?

Mahtaakohan näissä raiskaamiseen liittyvissä asenteissakin jollain tasolla piillä naisten keskinäinen kilpailu ja kateus. Naiset ovat tunnetusti pahimmillaan todella julmia toisilleen. Vähän samalla tyylillä, kun osa naisista kokee olevansa arvokkaampia kuin se "jakorasia", jolla on ollut useita seksikumppaneita tai ainakin sitä, joka myy itseään niin samalla kaavalla tunnutaan halveksivan sitä, joka "kerjäsi" raiskausta kun mitäs flirttaili ja mitä oli niin tyhmä, että luotti mieheen jne. jne. Kun eihän minulle voisi koskaan niin käydä ja minä en olisi ikinä niin tyhmä enkä tekisi virhearviota. Saadaan sitten taas syy halveksua ja syyllistää toisia naisia ja olla vahingoniloisia. Miehet ovat tietysti jälleen niitä tahdottomia raukkoja. UGH. Sairasta. Monilla on jopa vihamielinen asenne raiskauksen uhriksi joutunutta kohtaan.

Tajusikohan kukaan pointtia? :D Tuli tarve paasata.

Mahtaakohan näissä raiskaamiseen liittyvissä asenteissakin jollain tasolla piillä naisten keskinäinen kilpailu ja kateus. Naiset ovat tunnetusti pahimmillaan todella julmia toisilleen. Vähän samalla tyylillä, kun osa naisista kokee olevansa arvokkaampia kuin se "jakorasia", jolla on ollut useita seksikumppaneita tai ainakin sitä, joka myy itseään niin samalla kaavalla tunnutaan halveksivan sitä, joka "kerjäsi" raiskausta kun mitäs flirttaili ja mitä oli niin tyhmä, että luotti mieheen jne. jne. Kun eihän minulle voisi koskaan niin käydä ja minä en olisi ikinä niin tyhmä enkä tekisi virhearviota. Saadaan sitten taas syy halveksua ja syyllistää toisia naisia ja olla vahingoniloisia. Miehet ovat tietysti jälleen niitä tahdottomia raukkoja. UGH. Sairasta. Monilla on jopa vihamielinen asenne raiskauksen uhriksi joutunutta kohtaan.

Ihan samaa olen miettinyt ja kommentoinut tälläisissä ketjuissa. Mistä ja miksi vihamielinen asenne raiskauksen uhria kohtaan?

[QUOTE="vieras";25431771]Ihan samaa olen miettinyt ja kommentoinut tälläisissä ketjuissa. Mistä ja miksi vihamielinen asenne raiskauksen uhria kohtaan?[/QUOTE]

Yksi syy voisi toki olla jonkinlainen turhautuminen niiden puolesta, jotka harrastavat jatkuvasti ns. riskikäyttäytymistä. Tulee voimaton olo. Pelottavaa se kyllä on, että joillain tuntuu olevan vihamielisempi asenne sitä uhria kuin itse raiskaajaa kohtaan.

[QUOTE="vieras";25431771]Ihan samaa olen miettinyt ja kommentoinut tälläisissä ketjuissa. Mistä ja miksi vihamielinen asenne raiskauksen uhria kohtaan?[/QUOTE]

Yksi syy voi olla myös oman turvallisuudentunteen parantaminen, niin kuin muissakin kamalissa asioissa: niitä sattuu vain niille toisille, niille toisenlaisille, niille jotka tekevät väärin. eI MINULLE, niin ei tarvitse pelätä. Eli kun ajattelee, että raiskauksen uhri on itse osittain syyllinen provosoituaan, niin on turvallisempi olo - muahan ei raiskata, koska olen fiksu, olen parempi, käyttäydyn oikein, en provosoi..
Mitään tekemistähän tuolla ei ole todellisuuden kanssa, mutta minkäs teet :)

[QUOTE="vieras";25431526]En jaksanut lukea ketjua, mutta mites tälläinen tapaus? Mies kehnäs mussa koko baari-illan. Pyysi kotiinsa. Siellä oli normaalit esileikit, mutta yhdyntään mies ei suostunut.

Miten pahana olisitte pitäneet jos olisin silti työntänyt reikäni hänen munaansa?[/QUOTE]

Minä pitäisin sitä ehdottomasti raiskauksena.

Joidenkin muiden mielestä sinulla olisi selvästi ollut oikeus vaikka sitoa mies sänkyyn ja tehdä hänelle mitä haluat omien himojesi/väkivallan tarpeesi tyydyttämiseksi. Se provosoijahan antoi ymmärtää, että seksiä on tarjolla.

[QUOTE="vieras";25431647]Eli kun pariskunta menee naimisiin, alottaa vaimo samantien pihtailun, ja hän voi tätä pihtailuvaltaa käyttää vuosikausia?[/QUOTE]

Mies voi ottaa eron. Seksistä kieltäytyminen avioliitossa tai sen ulkopuolella ei oikeuta raiskausta. Mikään ei oikeuta raiskausta.

Itse asiassa raiskaus on mielestäni yksi harvoja tekoja, joita ei oikeuta yhtään mikään, missään tilanteessa. Jännää, että jonkun mielestä liiallinen "provosointi" jo ainakin lähes oikeuttaa ihmisen äärimmäisen kiduttamisen.

Kyl mä ainakin voin ajautua raiskatuksi, mutta en edes tiedä haittaisiko se mua edes kovin paljoa kaikissa tapauksissa. Ehkä siksi laitoinkin tämän aloituksen, koska en tiedä onko se minulle edes kovin vaarallinen asia. Siksi voisin jopa halutessani ihan tahallani provosoida ja tehdä jälkeenpäin rikosilmoituksen..., paitsi ettei mun moraali anna myöten, mutta käytännöntasolla varmasti voisin.

Kyl mä ainakin voin ajautua raiskatuksi, mutta en edes tiedä haittaisiko se mua edes kovin paljoa kaikissa tapauksissa. Ehkä siksi laitoinkin tämän aloituksen, koska en tiedä onko se minulle edes kovin vaarallinen asia. Siksi voisin jopa halutessani ihan tahallani provosoida ja tehdä jälkeenpäin rikosilmoituksen..., paitsi ettei mun moraali anna myöten, mutta käytännöntasolla varmasti voisin.

Ajattelinkin aiemmin ettei terve ihminen tekisi tälläistä aloitusta. Mene hoitoon.

Siis mitä? Sä et ole varma haittaisiko sua raiskatuksi tuleminen?? Toi kuulostaa kovin tietämättömän ihmisen puheelta. Raiskaus on ihan oikeasti yksi kamalimmista asioista jonka voi toiselle tehdä. Se on niin paljon enemmän kuin "pelkkä" väkivalta. Mun mielestä on järkyttävää että joku voi heittää tälläisen kommentin.

Siis mitä? Sä et ole varma haittaisiko sua raiskatuksi tuleminen?? Toi kuulostaa kovin tietämättömän ihmisen puheelta. Raiskaus on ihan oikeasti yksi kamalimmista asioista jonka voi toiselle tehdä. Se on niin paljon enemmän kuin "pelkkä" väkivalta. Mun mielestä on järkyttävää että joku voi heittää tälläisen kommentin.

No oli kyllä outo kommentti. :O

Raiskauksia on erilaisia. Ja kyllä tiedän mistä puhun.

Raiskauksia on erilaisia. Ja kyllä tiedän mistä puhun.

Joo, raiskauksia on erilaisia mutta niitä kaikkia yhdistää se että ne on raiskauksia(=tahdonvastaisia). Mulle ei tuu mieleen yhtään tapaa jolla mut voitais raiskata miellyttävästi tai niin ettei mua "haittaisi". Mielenkiintoista olis kuulla sun esimerkki tälläisestä raiskauksesta jota et pistäisi pahaksesi vaikka sulle niin tehtäis...

Joo, raiskauksia on erilaisia mutta niitä kaikkia yhdistää se että ne on raiskauksia(=tahdonvastaisia). Mulle ei tuu mieleen yhtään tapaa jolla mut voitais raiskata miellyttävästi tai niin ettei mua "haittaisi". Mielenkiintoista olis kuulla sun esimerkki tälläisestä raiskauksesta jota et pistäisi pahaksesi vaikka sulle niin tehtäis...

Niinpä. Raiskauksessa aina valta ja tilanteen hallinta on sillä raiskaajalla. En ymmärrä tuota näkemystä sitten yhtään...

Niinpä. Raiskauksessa aina valta ja tilanteen hallinta on sillä raiskaajalla. En ymmärrä tuota näkemystä sitten yhtään...

Joo, ja jos tietää mitään raiskauksen seurauksista esim. uhrin psykkeeseen niin ei kehtaa edes heittää tollasia juttuja. Käsittämätöntä. Voihan se olla että toi kommentti oli nyt heitetty ajattelematta asiaa yhtään enempää (eikä enää viitsitä perääntyä), mut silti..

Yhteistyössä