RAHAT LOPPU VAIKKA TILIPVÄ TÄNÄÄN!!!APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Pennitön
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja Pennitön:
Ja kahdesta viikosta oli kyse,sen takia tuskin tarvii kämppää myydä,vai?Muuten kun ollaan selvitty kaikesta tähän heinäkuuhun asti...Nyt sitten lähden kauppaan ja käytän noita RUOKAVINKKEJÄ hyväkseni,joita pyysin..:(
Juu kyl te pärjäätte, jätät ne laskut suraavaan tiliin. Tietty sit voi joutua kans elämään vähän kiristämällä kun ne laskut lohkasee ison osan.

Toi soijarouhe on kätevä, tosi halpaa ja teet siitä ison keiton, ison makaronilaatikon ja vaikka mitä muuta.

Tsemppiä tiukoilla elämiseen. Kaikkien elämässä tulee lyhyitä vaiheita, jolloin on tosi tiukkaa. Vaikka ei asuntolainaa oliskaan, niin vuokratkin on maksettava.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Choni:
ihanaa... mulla tuli kans tili ja kaikkien laskujen jälkeen mulle jäi 779e pääs vähän shoppailee... miehelle jäi laskujen jälkeen vähän vajaa 300e onneks mies saa ylityöistä rahaa 2 viikon päästä vähän yli 500e
TOLLO :headwall: :headwall:
PÖLLÖ :headwall: :headwall: :headwall:
Lähes nyt kuule litoon siitä rehentelemästä, mieti vähän mitä tuut puhuun ja mihin! :headwall:
jos joku tänne kirjottaa et rahat loppu, ni ei se tarkota et kaikilla on.. halusin vaan kertoo et meillä menee hyvin..
Siis mistä näitä idiootteja oikein sikiää?????? |O

mää
ihanaa... mulla tuli kans tili ja kaikkien laskujen jälkeen mulle jäi 779e pääs vähän shoppailee... miehelle jäi laskujen jälkeen vähän vajaa 300e onneks mies saa ylityöistä rahaa 2 viikon päästä vähän yli 500e
Lähes nyt kuule litoon siitä rehentelemästä, mieti vähän mitä tuut puhuun ja mihin! :headwall:
jos joku tänne kirjottaa et rahat loppu, ni ei se tarkota et kaikilla on.. halusin vaan kertoo et meillä menee hyvin..
Ihanko tosi!!!???!!! Kerro lisää.....

tanja
Löytyiskö jotain ylimääräistä tavaraa, vaatetta tms. mitä voisit myydä huuto netissä tai kirpputorilla. Itse myin juuri lasteni pieneksi jääneet vaatteet ja tienasin yhteensä 160 euroa.

ellapuu
Alkuperäinen kirjoittaja Pennitön:
Kertokaa hyvät ihmiset nyt miten eletään 2vkoa?!Miehellä ollu tosi vähä töitä nyt heinäkuun ajan ja mulle tuli pieni tili,josta pankki otti lyhennyksensä jo. Yhtiövastikekin pitäisi jollain ilveellä maksaa..No ehkä siihen löytyy rahat,mutta pöydällä on n. 20 kirjekuorta jotka pitäisi maksaa pois!Joistakin firmoista olen pyytänyt maksuaikaa laskuille,mutta nehän on edessä joka tapauksessa jossain vaiheessa..Autoon pitäisi saada bensaa että töihin pääsisi.Pakko ajaa autolla kun muulla ei pääse..Ja vielä sekin että pitäisi syödäkin jotain..
Miten ihmeessä tästä selvitään.Miehelle tulee onneksi tili kuukauden puolessa välissä..

Nyt helppoja ja halpoja ruokaohjeita kehiin!

makarolilaatikko,

perunalaatikko,meillä lapset tykkää kun laitan perunaviipaleita (ihan itse kuorittu,halvempaa kuin pakasteet) ja sitten makkaraa (halpaa lenkkiä) kerroksittain ja sitten munamaito päälle ja uuniin. Lisäks vaikka porkkanaraastetta.

Keitot on edullisia
puurot tosi edullisia,jämistä voi tehdä sämpylöitä ja piilottaa pannariin
pannari,jos haluaa hemmotella :)
kannattaa ostaa halpatuotteita,pirkka,x-tra,mikä nyt missäkin kaupassa on se "oma"tuote..

näin
meillä sama homma. :/ meillä perhe 5 henkinen ja lapset kaikki alle 4v.. mies sai tilin 900e ja siitä jäin 120e käteen ja sillä nyt sitten 2 viikkoa elää, onneksi hoitovastike saatiin maksettua. miehen pitäis töihinkin päästä mut bensaan.. soska auttaa jo hoitokuluissa 400e kk kun itse en voi lapsiani hoitaa sairauden vuoksi. ei kai sitten kun yrittää vaippoja tutuilta pyytää. kyllä on elämä paskaksi mennyt kun korotukset palkoissa ei kata ja mies kolmesvuoros..

tossuliini
Joo mut ei se ap:ta auta jos jollakulla meistä muista äideistä menee hyvin. Ap:lle, onko teilläpäin mitään ruoka-avustuksia jaossa? Esim joku taho joka jakaa k-ruokakaupasta saatuja päiväystuotteita? Meillä täällä on ainakin yksi paikka jossa käy tosi paljon hakemassa ruokakasseja, itekin käyn pari kertaa viikossa. Älä välitä sen yhen vierailijan kirjotuksesta. Haleja ja jaksuja! :hug:

äiskä
vinkiksi sinulle.. en tiedä missä asut mutta ainakin pääkaupunkiseudulla saa seurakunnalta ruokaostos kuponkeja ja pelastusarmeijalta elintarvikkeita ja jopa ihan käteistäkin.

kirkonrotta
Hei ! Itse mietin kans jatkuvasti, riittääkö rahat vai ei.
Pihakirppistä oon miettinyt, täällä tuntuu niitä olevan vähän joka viikonloppu.
Toinen mitä jo aikaisemmin olen ruvennut tekeen et alko ja karkkit on täysin pannassa, pakastimessa halpalöydöt, esim leipä ja liha joka tarjouksessa, ja kaapeja täytetään silloin kun on "extraa", ja se auttaa siihen et kun tulee tiukka viikko ruoka ei ensteks lopu.
Voimia sinne, meitä on muitakin !

mitä helvetin eroa sillä on maksaako omaa kämppää vai vuokraa :eek: siis jos on rahapula ni joutuuhan sen vuokranki maksaan tai joutuu aika nopeesti pellolle..luuleeko joku että vuokralla asuminen on halvempaa?miten raha asiat paranee että myy kämpän ja muuttaa vuokralle ja maksaa vähntään saman summan?

vierailija
osta kaupasta nuudeleita ei maksa kuin 0.45 snt kappale, ja osta sellasta ruokaa mikä kestää kauemmmin ja on halpaa esim lidl on hyvä vaihto ehto halpaa ruokaa! : ) ja älä osta mitään turhaa sieltä kaupasta niinku olutta/alkoholia. pyydä vanhemmiltas jos ne voisi lainata rahaa : )

Minä
Meillä otettiin käyttöön puuropäivät. Eli vähintään kerran viikossa koko perhe syö yhden puuroaterian. Tällä tavalla pystyy yllättävän paljon säästämään ruokakuluissa. Itse syön puuroa hieman useamminkin, koska pidän siitä. Yksi aikuinen syö huomattavasti vähemmän kuin kaksi aikuista.

Ja toinen pidemmän tähtäimen vinkki, joka meillä toimii, on se, että joka tilistä menee pieni summa säästöön, pahan päivän varalle. Lisäksi jokaisesta tilistä siirretään laskutilille kiinteä prosenttinen summa rahaa, laskuihin. Tällä hetkellä se on 70%:a, loppupalkoilla sitten eletään..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja JääPrinsessa:
mitä helvetin eroa sillä on maksaako omaa kämppää vai vuokraa :eek: siis jos on rahapula ni joutuuhan sen vuokranki maksaan tai joutuu aika nopeesti pellolle..luuleeko joku että vuokralla asuminen on halvempaa?miten raha asiat paranee että myy kämpän ja muuttaa vuokralle ja maksaa vähntään saman summan?
ja sitä paitti menee muutes veroihin palkasta enempi jos asuu vuokralla!!

x
Puuropäivän lisäksi hernekeittopäivä kerran viikossa säästää hyvin. Meillä kaikki pitävät purkkihernekeitosta ja sitä helpompaa ja halvempaa ruokaa on vaikea löytää. Jos olen oikein reipas, keitän ison hernekeiton itse ja laitan pakastimeen annoksina.

Ja sitten sä heräsit ja päästit kissan ulos :whistle:

...
Siis mistä näitä idiootteja oikein sikiää?????? |O
vilkaseppa peiliin... kumpikohan täällä eka sen tarpansa avas haukkumalla?!

...
Alkuperäinen kirjoittaja Syysilta:
juu, ja tämä kissa pääs shoppailee.. lapselle piti ostaa vähän syksyvaatteita, sade takki ja housut, välikausipuku... kaverin syntyvälle lapselle tein ite sellasen korin missä oli vaatteita, vaippoja, tutteja, tuttipullo, ainu ensipupu jne.

juu, ja tämä kissa pääs shoppailee.. lapselle piti ostaa vähän syksyvaatteita, sade takki ja housut, välikausipuku... kaverin syntyvälle lapselle tein ite sellasen korin missä oli vaatteita, vaippoja, tutteja, tuttipullo, ainu ensipupu jne.
:LOL: :LOL: :LOL:

...
ihanaa kun on rahaa... muakin naurattaa... mähän en mikään vaate friikki ole.. itelle ois pitäny ostaa jotkut housut mut arvaa ostinko.. en.

Jos teillä on pakastin ja siellä ruokaa niin tyhjennä se pakastin nyt kun tekee tiukkaa! Sitten voi taas täyttää syksyn marjoilla ja muilla =) Tai kerätä pahanpäivänvaralle perunasipulisekotusvarastoa.

Mä teen vähällä rahalla niin, että ostan halpoja makaroneja ja sitten teen jauhelihakastiketta josta teen toooooooooooooosi laihaa... Siihen kun pistää tarpeeksi vettä, niin meidän kolme pientä lasta syö siitä ainakin kolme päivää. Ja sitten vaihtaa makaronin halvoiksi perunoiksi...

Puuroa keitän ja siihen pakastimesta marjoja.

Keittoa johon perunaa ja joku halpa makkara, esim. grillimakkara käy hyvin.

Leipää leivon itse.

En osta koskaan keksiä tai pullaa, eli sitä ei tarvitse tehdä itse ;)

En osta kalliita hedelmiä tai vihanneksia. Ei yksinkertaisesti voi...

Nuudelit ei minusta ole kallitta, niitä voi laittaa vaikka ihan sellaisenaan, meillä ainakin menee iltaruoasta.

Ja itse en syö oikein mitään, tai keitän pakastevihanneksia ja niihin vähän margariinia ja suolaa, se on ihan hyvää.

Kyllähän näitä keksii... Mutta pakko se vaan on syödä jotain, meitäkin on viisi. En päästä miestä mukaan ruokakauppaan, koska se aina haluaa ostaa jotain herkkua eikä meillä vaan ole niihin varaa. Jos haluaa herkkuja, ostakoon itse omilla rahoillaan ;)

...
ihanaa kun on rahaa... muakin naurattaa... mähän en mikään vaate friikki ole.. itelle ois pitäny ostaa jotkut housut mut arvaa ostinko.. en.
no eipä sua kauaa naurattanu...

Yhteistyössä