Rahat loppu, mitä tekisit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos!

Vieras
Mätkähti kivat verot ja rahat loppu. mitä tekisit asemassani:
a) laitat 3 lasta hoitoon ja 2 iltapäivähoitoon ja menet töihin ja tienaat plussille menojen myötä vaivaiset pari sataa
b) teet pätkätöitä, jolloin lasten hoitajalle (lue naapurin tytölle) tulisi maksaa kuitenkin palkkaa n.½ siitä mitä itse tienaisin.
c) otat lisää lainaa
d) joku muu, mikä?

...ja tiedoksi, en myy mitään. Ja summa olis 2kk:n palkka, mikä pitäis maksaa.

mä ottaisin lainaa, jos tietäisin et saan varmasti sen maksettua!!

ootko varma et pääset töihin?

ei kukaan vois lainata teille niitä rahoja, joku sukulainen?

eiks sitä veroo saa maksettua osissa?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
jos mahdollista, tekisin maksusuunnitelman verottajan kanssa!

pam! tässä se ratkaisu on! Kiitos!
ja kilpparille: ainoo vaihtoehto meillä olis juuri se lastenhoitajan palkkaaminen, ei ole muita lähistöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mä ottaisin lainaa, jos tietäisin et saan varmasti sen maksettua!!

ootko varma et pääset töihin?

ei kukaan vois lainata teille niitä rahoja, joku sukulainen?

eiks sitä veroo saa maksettua osissa?

pääsen töihin, siitä ei olekaan kyse. Vaan sen kannattavuudesta, kun on monta lasta ja menot sen mukaiset.

pam! tässä se ratkaisu on! Kiitos!
ja kilpparille: ainoo vaihtoehto meillä olis juuri se lastenhoitajan palkkaaminen, ei ole muita lähistöllä. [/quote]

ole hyvä vaan! toivottavasti asiat järjestyvät :)

siis osa-aikaisesti hoidossa. työ kuitenkin kokopäiväistä?

itse ainakin olisin valmis auttamaan sukulaisia/ystäviä lasten hoidossa väliaikaisesti (n.2kk) jos siitä olisi apuja tälläisessa tapauksessa

Alkuperäinen kirjoittaja kilppari123:
siis osa-aikaisesti hoidossa. työ kuitenkin kokopäiväistä?

itse ainakin olisin valmis auttamaan sukulaisia/ystäviä lasten hoidossa väliaikaisesti (n.2kk) jos siitä olisi apuja tälläisessa tapauksessa

Suku asuu muualla ja ystävät ovat työelämässä lukuunottamatta muutamaa kotiäitiä ja heilläkin on 2-3 lasta, joten en ihan viitsisi heillekään "vaivaksi". Luulen, että moni asia on järjesteltävissä.
Juu, jos teen pelkkää iltavuoroa, silloin puolihoitoa riittää. En näkis juurikaan sitten koululaisia viikolla enkä miestä, että se mietityttää. Siksi tuo verottajalle osa-maksulla maksu kuulostaa perheen kannalta järkevimmältä, siis jos sen saisi silleen onnistumaan.