rahalahja häihin - viedäänkö kortti ja miten siihen kirjoitetaan lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepulis

Vieras
Eli olen ensimmäistä kertaa viemässä rahaa lahjaksi hääparille, toivoivat vain sitä häämatkakassan kartuttamiseksi. Viedäänkö "etiketin" mukaan kortti itse häävastaanotolle? Jos joo, niin miten siihen kirjoittaisi kauniisti, että muistimme teitä fyffellä?

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:
Eli olen ensimmäistä kertaa viemässä rahaa lahjaksi hääparille, toivoivat vain sitä häämatkakassan kartuttamiseksi. Viedäänkö "etiketin" mukaan kortti itse häävastaanotolle? Jos joo, niin miten siihen kirjoittaisi kauniisti, että muistimme teitä fyffellä?

Ootteko siis tilille muistanu? Mä laittaisin lahjakortin, siinähän on kortti valmiina ja pankista saa rahansa noutaa. Mut jos on joku yhteinen tili ni sit jotain runon pätkää yrität väsätä.

Mutta siis löytyiskös siihen joltain jotain järjellistä lauseketta, että siis ööh

"Olemme kartuttaneet häämatkakassaanne" tms?

Kuulostaa tökeröltä... Inhoan viedä rahaa...!

Esim. pyydät pankista talletus todistuksen ja liität sen samaan kirjekuoreen,tai voihan sen rahan viedä myös lahjan muodossa,esim.ostat rahapuun ja sidot sen oksiin 5e seteleitä tai laitat mullan päälle puun juureen 2e kolikoita tms.Tällä tavalla ei ainakaan tarvi mennä "tyhjin käsin."

Jostain luin musta ihanan idean juuri tuohon. Eli tekee sinne kortin väliin leikki shekin vaik jostain silkkipaperista/voipaperista tms.
ja summan kohdalle esim.sydämiä.
Hääpari varmasti ymmärtää että tilille rahat laitettu,mutta näin saat ilmoitettua että olette osallistuneet =)

Alkuperäinen kirjoittaja ellanhelmi:
Jostain luin musta ihanan idean juuri tuohon. Eli tekee sinne kortin väliin leikki shekin vaik jostain silkkipaperista/voipaperista tms.
Hääpari varmasti ymmärtää että tilille rahat laitettu,mutta näin saat ilmoitettua että olette osallistuneet =)

No tässä olis ideaa... Kiitos ellanhelmi!

Kirjoitat onnittelukorttiin kommenttina 'Toivottavasti nautitte häämatkastanne'.

Kyllä sieltä tiliotteelta varmaan selviää, että olette maksaneet sinne tilille, jos eivät pikkuvinkistä hoksaa.

Mä en ole ikinä kuullutkaan, että rahalahja pitäisi kirjoittaa korttiin.
Jos kutsussa on ollut tilinumero ja viette onnittelukortin juhliin, niin takuulla hääpari tajuaa, että rahalahjan olette laittaneet. Näkeehän ne sen tiliotteestakin. Varmasti ovat jo nähneetkin, jos olet sen jo maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Alkuperäinen kirjoittaja ellanhelmi:

No tässä olis ideaa... Kiitos ellanhelmi!

niin ja kukaan ei pääse urkkimaan summaa :D
(joka valitettavasti voi kiinnostaa joitain)

Yhteistyössä