rahahuolet

  • Viestiketjun aloittaja äiskä3
  • Ensimmäinen viesti
äiskä3
onko muita joilla rahahuolet verottavatt parisuhdetta? meillä kohta viimeinen oljen korsi on ero jos haluaa saada ittensä kasaa. meillä mies käy töissä minä lasten knssa kotona. ja raha tilanne on aina yhtä pa..a. raha päivänä maksaa laskut jotka on pakko maksaa ja sitten huomaa että tilille jäi alle 100e ja sillä pitäis taas kituutella seuraavaavn raha päivään (johon an melkein aina 2vk aikaa). asumistukea emme saa kun asunnossa on liian suuri vuokra neliöihin nähden. sossusta yritetty mutta emme saa kun tulot on juuri normissa mutta eihän sossu kaikkia lskuja hyväksy kuten lasten vakuutukset, käyttöluotto(joka on jouduttu ottamaan ettei mene laskut perintään) auton vakuutus maskut ja verot ym laskut. kohta itse rupeaa olemaan niin väsynyt ettei jaksa ja ainoa ratkaisu on ero vaikka rakastankin miestäni mutta näin ei voi jatkua koska silloin siitä kärsii koko perhe.
 
meillä vähän samanlaista..mies töissä ja minä kotona lapsen kanssa.Olen harkinnut hakea työpaikkaa, mutta en halua laittaa lasta hoitoon vielä. Mekään ei saada asumistukea.Sossusta ollaan yritetty saada rahaa,mut ei heru. Tälläkin hetkellä on vinopino laskuja jotka on erääntyneet,mut milläs maksat..viimesiä ruokarahoja ei voi laittaa laskuihin.
Ollaan harkittu muuttaa halvempaan asuntoon, saas nhdä miten käy.Ei tällanen voi jatkua.Ei oo kivaa käydä ruokakaupassa ja aina laskea että mitä voi ostaa ja mitä ei...
 
äiskä3
tulipa taas käytyä kaupassa ja kuinka ollaakkaan vaikka ei mitään ylimääräisiä juttuja ostanut niin rahaa tilille jäi 40e sillä pitäis taas parisen viikkoa pärjätä. en voi kutsua elämääni elämiseksi pikemminkin piinaamiseksi. ja taas tiedossa että isäntäkin on allapäin töistä päästyään kun raha ei enää oikeastaan ole ja tänään ollut tili päivä. :snotty:
 
Miten on mahodollista että ette saa sossusta apua jos noin tiukilla olette? Paljon teidän tulot on yhteensä kuukaudessa? Ei tietysti ole pakko vastata..

Todella harmillinen tilanne. Meillä oli myös todella tiukkaa välistä, mutta ruokaa saatiin aina: lähinnä hermoja kiristi se ettei jäänyt ylimääräisiin menoihin lantin lanttia. Ruokakin oli väliin... no kaurapuuroa, makaroonia ja tonnikalaa suunnilleen, lapselle tietty lisäksi kasviksia ja hedelmiä. Mutta aina silti pärjättiin..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 12:49 äiskä3 kirjoitti:
tulipa taas käytyä kaupassa ja kuinka ollaakkaan vaikka ei mitään ylimääräisiä juttuja ostanut niin rahaa tilille jäi 40e sillä pitäis taas parisen viikkoa pärjätä. en voi kutsua elämääni elämiseksi pikemminkin piinaamiseksi. ja taas tiedossa että isäntäkin on allapäin töistä päästyään kun raha ei enää oikeastaan ole ja tänään ollut tili päivä. :snotty:
Kuule äiskä !KÄdestä päivää vaan :wave: 40e tilillä ja viikko tiliin!
Että ei ole herkkua ei!Ja meillä ei kyllä tuhlata.Laskuihin /velkoihin/ruokaan kaikki menee.Käymme kumpikin töissä ,mutta......duunari kun on niin ei sitä pääse "rikastumaan".Miehellä suht hyvä palkka (mutta ulosottomies paskat vaanii kaiken ylimäärän)Piinaamista tämä meilläkin on jo kolmatta vuotta.KOhta 3v.lapsi ja toinen tulossa (ensi toukokuussa). :\| Mietin monesti että MITEN ME TULLAAN PÄRJÄÄMÄÄN.Kituuttamista tiedossa!Mutta ehkä parin vuoden kuluttua vähän helpottaa jahka pääsemme veloistamme irti.Eipä tässä naurata.
 
äiska3
neitinasulle. kuten jo aikaisemmin jo sanoin niin eihän se sossu kaikkia laskuja menoihin laske nytkin oli pakkko maksaa auton vakuutus ja vero sekä lastenvakuutus ja sen lisäksi vielä osa vuokrasta pois jotta se ei jää maksamatta. noista laskuista vuokra on ainoa minkä ne kattoisi laskuksi....
....jospa sitä sunnuntaina voittaisi sen 5miljoonaa niin ei tarvitsisi enää kantaa huolta raha-asiosta........ mutta tuo on kyllä aivan toive ajattelua.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2004 klo 08:09 äiska3 kirjoitti:
neitinasulle. kuten jo aikaisemmin jo sanoin niin eihän se sossu kaikkia laskuja menoihin laske nytkin oli pakkko maksaa auton vakuutus ja vero sekä lastenvakuutus ja sen lisäksi vielä osa vuokrasta pois jotta se ei jää maksamatta. noista laskuista vuokra on ainoa minkä ne kattoisi laskuksi....
....jospa sitä sunnuntaina voittaisi sen 5miljoonaa niin ei tarvitsisi enää kantaa huolta raha-asiosta........ mutta tuo on kyllä aivan toive ajattelua.....
No joskus se onni potkii meitä tavallisia tallaajiakin, kokemuksen syvällä rintaäänellä. ;)

Mutta älkää nyt hyvät ihmiset parisuhdetta meneen laittako sen takia!! Yhdessä ne vaikeudet on voitettavaksi tehty eikö?
Peukutan kovasti teille seuraavaa jättipottia!! =)
 
äiskä3
niin haluisinkin pitää parisuhteen kasassa mutta raha huolet raastaa molempia niin paljon että ei kohta jaksa yrittää :ashamed:

no eiköhän se aurinko vielä joskus risukasaankin paista :)

 
onpa lohdullista, ainakin vähäsen, nähdä että toiset samassa elämän tilanteessa olevat painivat ihan justiinsa saman ongelman kanssa kuin itsekin. kotihoidontuella olen, ja mies on kyllä vakitöissä, mutta ei niin hyväpalkkaisessa. tai siis taitaa olla huonoimmasta päästä mitä miesten aloilla löytyy. Itsellä olis ansiosidonnainen odottamassa mutta en raaskisi vielä jättäytyä työttömäksi koska siinä on se "töihin joutumisen riski". Lapset on vielä niin pieniä, vajaa 3v ja toinen vajaa 1,5v.

Miten on muuten, jos jättäytyisin työttömäksi, pitääkö lapsille hankkia hoitopaikka vai voiko sen hankkia vasta sitten jos työkkäri osoittaa työpaikan? Ja missä ajassa hoitopaikka sitten pitää löytyä? Tuleeko karenssi jos hoitopaikkaa ei löydy lapsille jossain tietyssä ajassa eikä sen vuoksi voi ottaa tarjottua työtä vastaan?
 
KIA

Miten on muuten, jos jättäytyisin työttömäksi, pitääkö lapsille hankkia hoitopaikka vai voiko sen hankkia vasta sitten jos työkkäri osoittaa työpaikan? Ja missä ajassa hoitopaikka sitten pitää löytyä? Tuleeko karenssi jos hoitopaikkaa ei löydy lapsille jossain tietyssä ajassa eikä sen vuoksi voi ottaa tarjottua työtä vastaan?
[/quote]


Kunta on velvoitettu löytään lapsille hoitopaikan 2 viikossa. Niin et sä kyllä millekkään karenssille joudu, kun jos hoitopaikkaa ei löydy kun vika ei ole sinun. Mut sit voi laittaa kyl sen hoitopaikka hakemuksen jo kuitenkin voimaan, laittaa sen kuitenkin avoimeksi sen alkamispäivämäärän, kun nyt muistelen että joku pk:n johtaja puheli siitä et jossain tapauksissa on joku 4 kk:den jono. Ja tää siis riippuu siis siitä missä sinä asut, mä asun pääkaupunkiseudulla. Olen menossa töihin tammikuussa ja sain lapselleni tällä viikolla hoitopaikan, poika on jo samas paikassa 2 kertaa viikko, niin tytär pääsi samaan pk:iin.
 
CELESTE
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 09:27 äiskä3 kirjoitti:
onko muita joilla rahahuolet verottavatt parisuhdetta? meillä kohta viimeinen oljen korsi on ero jos haluaa saada ittensä kasaa. meillä mies käy töissä minä lasten knssa kotona. ja raha tilanne on aina yhtä pa..a. raha päivänä maksaa laskut jotka on pakko maksaa ja sitten huomaa että tilille jäi alle 100e ja sillä pitäis taas kituutella seuraavaavn raha päivään (johon an melkein aina 2vk aikaa). asumistukea emme saa kun asunnossa on liian suuri vuokra neliöihin nähden. sossusta yritetty mutta emme saa kun tulot on juuri normissa mutta eihän sossu kaikkia lskuja hyväksy kuten lasten vakuutukset, käyttöluotto(joka on jouduttu ottamaan ettei mene laskut perintään) auton vakuutus maskut ja verot ym laskut. kohta itse rupeaa olemaan niin väsynyt ettei jaksa ja ainoa ratkaisu on ero vaikka rakastankin miestäni mutta näin ei voi jatkua koska silloin siitä kärsii koko perhe.
Tilanteeseen ei nyt auta viisastelu, eikä tämä ole sitä älä ymmärrä väärin, mutta: Miten ero voisi auttaa tilanteessa ?
Nopsaan ajateltuna tässä muutamia lisäkysymyksiä: Onko auto pakollinen ? Eli voiko sen myydä ? Oletteko ottaneet yhteyttä kunnan velkaneuvontaan ? Sieltä pitäisi saada käsitykseni mukaan ilmaisia neuvoja ! Voitko ottaa edes osa-aikaista työtä vastaan ? Vai onko lapsesi liian pieni vielä. Onko mahdotonta vaihtaa asunto pienempään edes vuodeksi pariksi ?

Toivon että löydätte tilanteeseen ratkaisun. Usein ulkopuolinen asiantuntija saattaa osata loksauttaa palaset kohdalleen.

Olen itsekin ollut luottokorttikierteessä, ja tiedän että asioihin tarttuminen ja tulosten näkeminen saa mielen paremmaksi ja hännän pystyyn.

Tsemppiä !
 
CELESTE
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 14:29 CELESTE kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 09:27 äiskä3 kirjoitti:
onko muita joilla rahahuolet verottavatt parisuhdetta? meillä kohta viimeinen oljen korsi on ero jos haluaa saada ittensä kasaa. meillä mies käy töissä minä lasten knssa kotona. ja raha tilanne on aina yhtä pa..a. raha päivänä maksaa laskut jotka on pakko maksaa ja sitten huomaa että tilille jäi alle 100e ja sillä pitäis taas kituutella seuraavaavn raha päivään (johon an melkein aina 2vk aikaa). asumistukea emme saa kun asunnossa on liian suuri vuokra neliöihin nähden. sossusta yritetty mutta emme saa kun tulot on juuri normissa mutta eihän sossu kaikkia lskuja hyväksy kuten lasten vakuutukset, käyttöluotto(joka on jouduttu ottamaan ettei mene laskut perintään) auton vakuutus maskut ja verot ym laskut. kohta itse rupeaa olemaan niin väsynyt ettei jaksa ja ainoa ratkaisu on ero vaikka rakastankin miestäni mutta näin ei voi jatkua koska silloin siitä kärsii koko perhe.
Tilanteeseen ei nyt auta viisastelu, eikä tämä ole sitä älä ymmärrä väärin, mutta: Miten ero voisi auttaa tilanteessa ?
Nopsaan ajateltuna tässä muutamia lisäkysymyksiä: Onko auto pakollinen ? Eli voiko sen myydä ? Oletteko ottaneet yhteyttä kunnan velkaneuvontaan ? Sieltä pitäisi saada käsitykseni mukaan ilmaisia neuvoja ! Voitko ottaa edes osa-aikaista työtä vastaan ? Vai onko lapsesi liian pieni vielä. Onko mahdotonta vaihtaa asunto pienempään edes vuodeksi pariksi ?

Toivon että löydätte tilanteeseen ratkaisun. Usein ulkopuolinen asiantuntija saattaa osata loksauttaa palaset kohdalleen.

Olen itsekin ollut luottokorttikierteessä, ja tiedän että asioihin tarttuminen ja tulosten näkeminen saa mielen paremmaksi ja hännän pystyyn.

Tsemppiä !

Niin siis kirjoitin taas enemmin kuin ajattelin : tarkoitin että miten ero voisi auttaa tilanteessa ? Unohdin vastata : ei mitenkään.
Älkää missään nimessä erotko pelkästään sen takia että olette taloudellisesti tiukoilla. Se on varmaan suurin virhe minkä voi tehdä ; erota rahan takia
 
Meillä oli myös elämä ihan sekaisin rahavaikeuksien vuoksi pari vuotta, viimeinen vuosi oli ihan kamala.
Mieheni on yrittäjä, ja töitä on ollut huonosti, mutta satsaukset isot. Minä olen puolipäiväisesti töissä. Minun palkkanin riittää kyllä elämiseen eli ruokaa on ja lapselle vaatteet, mutta muuta ei. Ulosottoon meni paljon laskuja.
Mieheni oli ihan maassa. Hän sanoi, ettei tahdo uskalta enää edes puhelimeen vastata, kun ei tiedä kuka velkoja taas soittaa... minä yritin tukea ja rakastaa, mutta mieheltä katosi kaikki ilo elämästä, halukkuus seksiin ja kaikkeen. Tätä ei taida voida ymmärtää kuin toinen joka sen on kokenut... :/
Mies olisi jo halunnut erota, koki sen niin, ettei minulta ja lapselta "menisi kaikki", että meidän ei tarvitsisi elää kurjuudessa... minä en suostunut. Minä sanoin, että meille on tärkeintä iskä ja me voimme olla yhdessä, vaikka on vaikeata. Mies koki ettei hänestä ole iloa sellaisena kenellekkään.
Koko kevät etsittiin ratkaisua tilanteeseen ja kesällä se löytyi. Mies lähti töihin ulkomaille, hän tienaa siellä kolminkertaisesti sen mitä täällä koskaan. Pesti on todennälöisesti 1,5v. Ikävä on kova, mutta me molemmat tiedämme miksi tämä tehdään, niin me myös kestämme sen. Ulosotto+muut velat saadaan maksetuksi alle vuodessa, loput tienestit pannaan säästöön. Onneksi meillä on ymmärtäväinen ulosotto ja maksuaikataulusta on aina voitu sopia! Me voimme sitten aloittaa perhe-elämän uudelleen ilman niskassa hengittäviä velkojia, minä vielä muistan mitä elämämme oli ennen rahaongelmia - ja jaksan kyllä odottaa!
 
äiskä3
me emme autosta pysty luopumaan olemme laskeneet että jos autoa ei ole niin meneen enempi rahaa miehen työmatkoihin. pienempään asuntoon emme voi muttaa kun asumme kolmiossa ja kohta meitä on täällä jo viisi. ja töihin ei kukaan ota minua tällä hetkellä kun muutama kuukausi niin vauva syntyy. tämä kolmas raskaus on vahinko mutta en pystynyt tekemään aborttia ja nyt välillä mietin että olisi varmaan pitänyt se tehdä kun siihen oli mahdollisuus.... toivon vaan että saisimme jotenkin talouden kuntoon mahdollisimman nopeasti. ja siitä että miten ero tässä auttaisi on se että me lasten kanssa saataisiin kuukaudessa enemmän rahaa yhteensä jos olisin yh... kuulostaa hullulta mutta niin se vaan menee. :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 08:41 äiskä3 kirjoitti:
me emme autosta pysty luopumaan olemme laskeneet että jos autoa ei ole niin meneen enempi rahaa miehen työmatkoihin. pienempään asuntoon emme voi muttaa kun asumme kolmiossa ja kohta meitä on täällä jo viisi. ja töihin ei kukaan ota minua tällä hetkellä kun muutama kuukausi niin vauva syntyy. tämä kolmas raskaus on vahinko mutta en pystynyt tekemään aborttia ja nyt välillä mietin että olisi varmaan pitänyt se tehdä kun siihen oli mahdollisuus.... toivon vaan että saisimme jotenkin talouden kuntoon mahdollisimman nopeasti. ja siitä että miten ero tässä auttaisi on se että me lasten kanssa saataisiin kuukaudessa enemmän rahaa yhteensä jos olisin yh... kuulostaa hullulta mutta niin se vaan menee. :snotty:
Niin se menee: samoja mietin silloin kun meillä todella tiukkaa taloudellisesti oli. Ja toisaalta: eihän sen eron tarvitsisi olla ero siis yhtälailla voisitte yhdessä olla mutta erikattojen alla. Onhan se huijaamista.. mutta ääritilanne muutenkin kuulostaisi siltä. Joten onko se sitten väärin pelastaa oma nahkansa, en usko.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 14:31 CELESTE kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 14:29 CELESTE kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2004 klo 09:27 äiskä3 kirjoitti:
onko muita joilla rahahuolet verottavatt parisuhdetta? meillä kohta viimeinen oljen korsi on ero jos haluaa saada ittensä kasaa. meillä mies käy töissä minä lasten knssa kotona. ja raha tilanne on aina yhtä pa..a. raha päivänä maksaa laskut jotka on pakko maksaa ja sitten huomaa että tilille jäi alle 100e ja sillä pitäis taas kituutella seuraavaavn raha päivään (johon an melkein aina 2vk aikaa). asumistukea emme saa kun asunnossa on liian suuri vuokra neliöihin nähden. sossusta yritetty mutta emme saa kun tulot on juuri normissa mutta eihän sossu kaikkia lskuja hyväksy kuten lasten vakuutukset, käyttöluotto(joka on jouduttu ottamaan ettei mene laskut perintään) auton vakuutus maskut ja verot ym laskut. kohta itse rupeaa olemaan niin väsynyt ettei jaksa ja ainoa ratkaisu on ero vaikka rakastankin miestäni mutta näin ei voi jatkua koska silloin siitä kärsii koko perhe.
Tilanteeseen ei nyt auta viisastelu, eikä tämä ole sitä älä ymmärrä väärin, mutta: Miten ero voisi auttaa tilanteessa ?
Nopsaan ajateltuna tässä muutamia lisäkysymyksiä: Onko auto pakollinen ? Eli voiko sen myydä ? Oletteko ottaneet yhteyttä kunnan velkaneuvontaan ? Sieltä pitäisi saada käsitykseni mukaan ilmaisia neuvoja ! Voitko ottaa edes osa-aikaista työtä vastaan ? Vai onko lapsesi liian pieni vielä. Onko mahdotonta vaihtaa asunto pienempään edes vuodeksi pariksi ?

Toivon että löydätte tilanteeseen ratkaisun. Usein ulkopuolinen asiantuntija saattaa osata loksauttaa palaset kohdalleen.

Olen itsekin ollut luottokorttikierteessä, ja tiedän että asioihin tarttuminen ja tulosten näkeminen saa mielen paremmaksi ja hännän pystyyn.

Tsemppiä !

Niin siis kirjoitin taas enemmin kuin ajattelin : tarkoitin että miten ero voisi auttaa tilanteessa ? Unohdin vastata : ei mitenkään.
Älkää missään nimessä erotko pelkästään sen takia että olette taloudellisesti tiukoilla. Se on varmaan suurin virhe minkä voi tehdä ; erota rahan takia
Mulle aikoinaan sossutäti neuvoi eroamisen kun oltiin tiukilla miehen takausvelkojen takia.Sanoi suoraan että toimeentulotukea ette saa yhdessä eläen mutta erotkaa niin saat lasten kanssa yksinhuoltajan aseman ja tulette paremmin toimeen.
Tosi moni elää yhdessä silti vaikka virallisesti onkin eri osoitteet,näin ihan vaan sen vuoksi että se on taloudellisesti kannattavampaa.
 
Mrs Bean

[/quote]
Mulle aikoinaan sossutäti neuvoi eroamisen kun oltiin tiukilla miehen takausvelkojen takia.Sanoi suoraan että toimeentulotukea ette saa yhdessä eläen mutta erotkaa niin saat lasten kanssa yksinhuoltajan aseman ja tulette paremmin toimeen.
Tosi moni elää yhdessä silti vaikka virallisesti onkin eri osoitteet,näin ihan vaan sen vuoksi että se on taloudellisesti kannattavampaa.
[/quote]


Juuh - mutta tiedättekö että kateus on se suomalaisten suurin pahe...ja moni on jäänyt siitä kiinni ja makselee niitä sitten yhteiskunnalle takaisinpäin...että tiedoksi vaan, tunnen tapauksia!!!
 
clivia
\Mulle aikoinaan sossutäti neuvoi eroamisen kun oltiin tiukilla miehen takausvelkojen takia.Sanoi suoraan että toimeentulotukea ette saa yhdessä eläen mutta erotkaa niin saat lasten kanssa yksinhuoltajan aseman ja tulette paremmin toimeen.
Tosi moni elää yhdessä silti vaikka virallisesti onkin eri osoitteet,näin ihan vaan sen vuoksi että se on taloudellisesti kannattavampaa.
[/quote]


Juuh - mutta tiedättekö että kateus on se suomalaisten suurin pahe...ja moni on jäänyt siitä kiinni ja makselee niitä sitten yhteiskunnalle takaisinpäin...että tiedoksi vaan, tunnen tapauksia!!!

[/quote]
Niin tiedän minäkin eikä me miehen kanssa silti erottu.Ero tuli vasta vuosien päästä ja ihan toisista syistä.
 
suurperheellinen
Enpä halua herkutella toisten ongelmilla mutta tuntuu hyvältä että ME EMME OLEKAAN ainoita kenellä finanssit päin peetä..usein siltä tuntuu kun katsoo muita perheitä kaupoissa ja sieltä pannaan kärryyn uusimmat bratzit ja vekottimet(meillä kauhunaihetta herättää mikään yli viiden euron lelu/vaateostos..),samalla kun minä metsästän euroshopperia ja pirkkaa :headwall: .
Meillä syynä paluu Suomeen-töitä hemmetin vaikea löytää missä asumme,ukolla vajaavainen kielitaito.Itse olin menossa takaisin töihin,oli haastattelut ja kaikki ja sain tietää ylläriylläri oottavani neljättä mukeloa..mikäli olisimme jääneet ulkomaille tulomme olisivat noin kolminkertaiset(kuten joku tossa aiemmin mainitsi myös).
Nooh,siinä vaiheessa kun osaa ulkoa suurimman osan perintäfirmojen nimistä ja puhelinnumeroista voi edes katsoa saavuttaneensa jotakin(??).
 
Eipä sitä ole koskaan liikaa. Itse yritän ostaa tarjouksia. Esim. välillä Tarjoustalossa on extra tarjouksia esim. pesuaineista ostan niitä muutamia pulloja niin riittävät taas vuodeksi eteenpäin. Lapsille ostan kirppikseltä vaatteita. Sitten ei ylim. lehtitilauksia, puh.laskut minimiin yms.
 
äiskä3
toivotaan parasta... pistin tänää taas sossuun toimeentulo hakemuksen jos nyt edes sais pikkasen rahaa \|O
jos ei nyt rahaa tule niin on varmaa edes ns. ero jotta edes saada lapsille joulu. näillä näkymin ei olisi edes joulu kuusen varaa :ashamed: voin vain lohduttautua sillä että lapset ovat vielä sen verran pieniä että eivät ymmärrä noista lahjojen määristä vielä mitään. joten riittää että jotain pientä ostaa ja saavathan ne sukulaisilta lahjoja.
 

Yhteistyössä