rahaa käytossä lapsilisiin asti 100e

• Viestiketjun aloittaja yhdenäiti
  • Ensimmäinen viesti
yhdenäiti
mutta tähän mennessä tulleet laskut + vuokra on maksettu.

myös autossa on tankki täynnä.

huono tilanne silti, ens kuussa alkaa keikkahommat opiskelujen ohella eli seuraava "ylimääräinen" tili tulee huhutikuun lopussa.

eiköhän tässä silti pärjätä!

wb
mullakin on huono rahatilanne :( tai säästötilil on mut en haluis ottaa käyttöön. oon tehny ite leipää. se on kallista. maitokin on kallista!!!siitä ei voi säästää.

varmasti pärjäätte, syötte halvalla ja harrastatte ilmaisia juttuja. kirjastosta saa kirjoja, ja aika kuluu rattoisasti kun lukee. perhekerhoissa ja -kahviloissa kannattaa käydä. voimia.

Wilpuri
MUlla on lompakossa tällä hetkellä 300e rahaa, joilla pitäisi elää kans tuonne lapsilisiin asti. niin ja kaikki laskut on maksetttu samoin lainanlyhennys. Ihan hyvin meidän porukka tolla pärjää vaikka meitä onkin 2aikuista, 3lasta ja kaks koiraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
MUlla on lompakossa tällä hetkellä 300e rahaa, joilla pitäisi elää kans tuonne lapsilisiin asti. niin ja kaikki laskut on maksetttu samoin lainanlyhennys. Ihan hyvin meidän porukka tolla pärjää vaikka meitä onkin 2aikuista, 3lasta ja kaks koiraa.
mitääääääh ?! miten voi tuolla rahalla tuollanen lössi pärjätä?mulla on rahaa 500e ja tiedän, että loppukuusta taas olen lähellä nollaa vaikka :ashamed: :ashamed: ja meitä kaks aikuista ja kaks lasta ( joista toinen vielä ihan vauva eikä tarvi mitään sinällään... ) .

ap
meitä on vain kaksi eli minä ja lapsi. ja kyllä me pärjätään, mutta inhottavaa silti olla tilanteessa, jossa millekään ylimääräiselle menolle ei ole varaa =/

samoin täytyy toivoa, ettei luukusta tipahtele yhtäkään laskua missä olisi lyhyt eräpäivä!

mutta. rahat on nyt jaettu joka viikolle ja löysin vielä reilun 5e arvosta pullojakin palutettavaksi.

entäs, tuleekohan milloin seuraava pirkka-lehti? sieltäkin voi tulla 5e pisteseteli. kummasti silläkin saa pöytään ruoan =)

kaiken tämän lisäksi lapsi saa hoidossa ruoat jne. joten päivässä ei tarvitse olla kuin yksi lämmin ruoka + iltapalaa.

Wilpuri
Endie, ihan helposti pärjätään. Lapset jopa pääsee jumppaan maanantaisin, ja minä kaksi kertaa viikossa jumpaan,ja ruokaa koko porukalle saadaan ruhtinaallisesti! Mitään vaatetta ei tartte ostaa, itse en juuri nyt tarvitse mitään eikä miehenikään(siis tässä tarkoitan vaatetta yms.)

tuttua!
rahaa käytööss lapsilisiin asti 54e. huutonettiin olen laittanu kaiken ylimääräsen myyntiin että pärjättis... onneksi laskut on maksettu ja samoin talolaina. säästötili on kuivunu ajat sitte, eihän minun pitäny jäähä työttömäksi :( äitiysloman aikana työpaikka myytiin ja enhän ollu tietnkään käytettävissä ja työtön olen heti ku loma loppuu :(

Wilpuri
V, onhan meitä näköjään muitakin ketkä pärjää vähällä! Tänään tosin osa rahoista menee kun mennään Mammuttimarkkinoille, mut sieltä saa paljon vähällä rahalla kun osaa oikein ostaa.

ei auta itku markkinoilla
mulla jäi 9 euroa laskujen jälkeen kuukaudeksi, että se siitä.. jaa että mikä stressi? joka sentti, joka miehelle tulee menee myös laskuihin ja lainanlyhennyksiin eikä niihinkään tahdo riittää kun pitäis kaupassakin käydä. neljän hengen talous kuitenkin kyseessä.

meillä jo hetken näytti ihan hyvältä mutta niin ne tilanteet vaan muuttuu tänään yhtäkkiä piti tyhjentää säästötili ja lasten tili seuraavan kerran rahaa tulee loppukuusta :|

niin ja muksuille tarttis ostaa välikausipuvut mutta ilmeisesti tätä taphtumaa on nyt lykättävä mutta hattua nostan kun niin vähäll pärjäätte itselle jää hitusen enemmän mutta nyt jo valmiiksi v******aa tää kituuttaminen

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
meillä jo hetken näytti ihan hyvältä mutta niin ne tilanteet vaan muuttuu tänään yhtäkkiä piti tyhjentää säästötili ja lasten tili seuraavan kerran rahaa tulee loppukuusta :|

niin ja muksuille tarttis ostaa välikausipuvut mutta ilmeisesti tätä taphtumaa on nyt lykättävä mutta hattua nostan kun niin vähäll pärjäätte itselle jää hitusen enemmän mutta nyt jo valmiiksi v******aa tää kituuttaminen
voi ei :/
tosi ikävää jos säästötkin menee yllättäen tollee :/

Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Me ei pärjättäis ku viikko.. Mä kadehdin säästäväisiä ihmisiä :/

addie
Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:

Välikausipukuja kannattaa kytätä kirppareilta tai huuto.netistä. Ite oon löytäny vedenpitäviä välikausi- ja toppahaalareita kirppareilta (hintaan 6.50-25 eur) ja oon kyl ollu niihin ihan tyytyväinen. Hyväkuntoisia ja siistejä, ihan ok-näköisiäkin. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei auta itku markkinoilla:
mulla jäi 9 euroa laskujen jälkeen kuukaudeksi, että se siitä.. jaa että mikä stressi? joka sentti, joka miehelle tulee menee myös laskuihin ja lainanlyhennyksiin eikä niihinkään tahdo riittää kun pitäis kaupassakin käydä. neljän hengen talous kuitenkin kyseessä.
pliis kerro että te saatte jostain kuitenki apua? seurakunnalta? :hug:

mie oon monasti miettiny jotta kuinkakohan pienellä rahamäärällä sitä selviäis pelkän ruuan suhteen JOS ei ois kuivakaapissa täyttä ja pakastinta ei ois ollenkaan? että kuinkakohan paljon sitä rahaa menis ku pitäis aina ostaa kaikki ns. päivän hinnalla? :|

Yhteistyössä