P
"piipaa"
Vieras
Olen nyt rv 33 ja radi todettiin rv 27. Olen ollut yöinsuliineilla nyt 3 viikkoa. Ihmettelyni aihe on se, että arvoni alkavat olla jo "tavallista" tasoa. Samaan aikaan on alkanut julmettu turvotus ja lieveä verenpaineen nousu. Proteiinia ei pissassa ole (vielä) eikä verenpainekaan ole ylittänyt 140/90 rajaa. Mulla on ollut aiemmassa raskaudessa raskausmyrkytys, ja siksi seuraaan haukkana verenpainetta ym.
Tulipa vaan mieleen, että jos istukan toiminta alkaa huonontua raskausmyrkytyksen takia, eikö luonnollinen seuraus olisi glukoosiarvojen "parantuminen", sillä nyt oma insuliinini riittää taas minulle ja huonon istukan takia vauva ei saa sitä tarpeeksi? Vai onko kyse vain pitkävaikutteisen yö-insuliinin toimivuudesta?
Tulipa vaan mieleen, että jos istukan toiminta alkaa huonontua raskausmyrkytyksen takia, eikö luonnollinen seuraus olisi glukoosiarvojen "parantuminen", sillä nyt oma insuliinini riittää taas minulle ja huonon istukan takia vauva ei saa sitä tarpeeksi? Vai onko kyse vain pitkävaikutteisen yö-insuliinin toimivuudesta?