Raamattuaiheinen kysymys ( ei julistusta, ei uskonollisuutta)

Tämän ei ole tarkoitus olla mikään uskonnollinen tai julistava ketju, sellaiset keskustelut
käytköön muualla. Kysyisin vaan, että tietääkö kukaan, onko Raamatussa, jossakin kohden
sanottu, että Jumala heittäisi ihmisen päälle kuuman kiven tms.
 
"vieras"
Olen uskossa mutta aikaa on vuosia kun olen säntillisesti lukenut Raamattua. Kuuman kiven heittäminen ei kuitenkaan kuulosta tutulta.
Offtopic legendoja muualta Jaakko heittää kylmän kiven järveen ja gallialaiset pelkäävät vain taivaan tipahtamista niskaan.
 
"Uskovainen"
En ole muistaakseni ikinä tuollaisesta lukenut Raamatusta, vaikka olen useamman kerran lukenut läpi. Enkä ole ikinä kuullut tuollaista uhkailua seurakuntapiireissä.
 
[QUOTE="vieras";27557265]Olen uskossa mutta aikaa on vuosia kun olen säntillisesti lukenut Raamattua. Kuuman kiven heittäminen ei kuitenkaan kuulosta tutulta.
Offtopic legendoja muualta Jaakko heittää kylmän kiven järveen ja gallialaiset pelkäävät vain taivaan tipahtamista niskaan.[/QUOTE]

Ok, kiitoksia vastauksista.
 
.....
ei kyllä lue raamatussa. olen lukenut raamatun kannesta kanteen eikä siellä mitään tuollaista lue, Enkä kyllä missään seurakunnassakaan kyseistä lausetta ole kuulluut,
 
ei kyllä lue raamatussa. olen lukenut raamatun kannesta kanteen eikä siellä mitään tuollaista lue, Enkä kyllä missään seurakunnassakaan kyseistä lausetta ole kuulluut,
Kiitos, minä kuulin vaan tuollaisen väittämän tässä taannoin, tosin sen ei sanottu suoraan olevankaan lainaus Raamatusta. Mutta jumalanpilkasta kuulemma voitaisiin rankaista näin.
 
"Iki-ihana"
Minäkin olen tärmännyt siihen, että uhataan kristittyjen jumalan pudottavan kuuman kiven päähän. Olisikohan sen takana joku vanha muisto meteoriitista tai vastaavasta?
 
[QUOTE="Iki-ihana";27557343]Minäkin olen tärmännyt siihen, että uhataan kristittyjen jumalan pudottavan kuuman kiven päähän. Olisikohan sen takana joku vanha muisto meteoriitista tai vastaavasta?[/QUOTE]

Saattaa ollakin.
 
"vieras"
En muista lukeneeni tuollaista Raamatusta, enkä ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan mitään tuollaista. Vihamiehen pään päälle kehotetaan "keräämään tulisia hiiliä" hyvillä teoilla.
 
gdgjgj
netistä löytyy sellaisia raamattuohjelmia joissa voi raamatun paikkoja etsiä sanoilla tyyliin kivi..ja sulle tulee lista kaikista kohdissa missä raamatussa mainintaan kyseinen sana. kokeileppa sitä ohjelmaa.
 
"vieras"
Matt 21:42-44 Jeesus vertasi itsensä kiveen joka tippuu vääräuskoisten niskaan.

42 Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi. Herralta se on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme.44 Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa.

Vertauskuva sille että he jotka hylkäävät Jeesuksen murskautuvat tuomiopäivänä.
 

Yhteistyössä