Kara Freestylet myös mun listalla! Mistä päädyit ostamaan? Otitko pelkät rattaat vai Dreamy kantokopalla?Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 23:02 kara kirjoitti:ostin
QUINNY freestyle 3 XL COMFORT merkkiset rattaat. kokemuksia ei vielä ole kun en ole vielä rattaita saanut.tässä "freestyle" mallissa on myös edessä turvakaari.
Jos tulee jotain muuta mieleen, niin kysy vaan vastaan kyllä =)Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 08:41 Maukka kirjoitti:Sua Tiitiäisen Äiti huhuilinkin tuolla toisessa ketjussa jo samasta aiheesta Minua kiinnostaa tällaiset asiat:
-Mikä on vaunun leveys kaikkein leveimmästä kohdasta (oletettavasti pyörien kohta?)? Tätä en löydä netistä, jostain syystä löytyy mitat vain kasattuna.
Levein kohta eli juuri takarenkaitten leveys on 66cm
-Miten on toiminut kolmipyöräsysteemi talvella? Joudutko valitsemaan reittejä sen mukaan missä voi kulkea vaunuilla/rattailla? Asumme keskustassa mutta silti tuo mietityttää, että jääkö sisälle loukkuun vaunujen takia pahimmiksi lumikuukausiksi
Hienosti toimii lumessa niinkuin hiekallakin.
-Vispaako 360 liikkuva eturengas? Eli aiheuttaako epävakautta työntämisessä.
Ei vispaa ollenkaan on todella vakaa.
-Kävikö kantokoppa ahtaaksi nopeammin kuin normiyhdistelmien koppa? (jos teillä oli koppa...)
En tiedä verrata normaalikoppaan, kun en ole koskaan sellaista omistannut. Kopan sisäpituus on 80cm, eikä nyt tule mieleen, että kuinka kauan poikani mahtui kopassa olemaan, kun hänellä on nyt 2v 4kk ikää
-Onko teillä myös se Maxi Cosin turvakaukalo ja tuleeko sitä yhdistelmää hyödynnettyä / missä tilanteissa?
Turvakaukalo uhdistelmää käytin kokoliki aina, kun olimme autolla liikenteessä. Oli kätevää jos poika nukahti kaukaloon niin ei tarvinnut ruveta nostelemaan kesken unien koppaan. Kotootan, kun lähdimme kävelemaän niin silloin käyti koppaa
-Pysyykö vauva/taapero hyvin Speedi Strollerissa kun siinä ei ole sitä Freestyle-mallissa olevaa turvakaarta??
Pysyy hyvin 5piste-turvavöillä
-Niin ja millä perusteilla päädyit Mutsyn sijaan Quinnyyn? Vertailitko Herquleksia?
Olin jo tavallani tehnyt päätöksen speedistä, kun näin ekaa kertaa Mutsyn. Ihastuin kyllä Mutsyyn, muta luotin Quinnyn (ent maxi-cosin laatuun). Muita vaunuja en edes ajatellut ostavani
Tulipa liuta kysymyksiä. Jos jaksaisit edes osaan vastata olisin todella kiitollinen!!! Monista vaunuista kun on saatavilla niin paljon käyttäjäkokemuksia mutta nämä ovat sellaiset joista ei löydy oikein mitään. KIITOS!
Maukka
Itse olen kerran ottanut toisen takarenkaan irti ahtaasta ovesta päätäkseni sisään, mutta muuten kaikki on sujunnut vaivattomasti.Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 18:50 Maukka kirjoitti:Tuhannet kiitokset vastauksista!!!
Huoh, nyt on niin että näyttää siltä ettei meidän hissiin mahdu kokonaisena mitkään vaunut. Eli vielä pari asiaa
-Miten helppo rattaat on kasata ja koota? Tämä sitä silmällä pitäen jos joudumme ne kuljettamaan hississä kasattuna vauva sylissä. Onnistuuko tyyliin yhdellä kädellä?
eiköhän nuo yhdellä kädellä saa kasaan. Ekaksi jarru lukkoon, sitten sivusta kaksi muoviläppää auki ja sitten painaa harmaata isohkoa nappia käsijarrun vierssä ja painaa aisa alas ja se lukittuu sellasella pienellä lärpykkeellä sinne alas kiinni
-Onko kantokopassa ollenkaan kantohihnoja vai pelkästään nuo kolot reunassa eli kahdella kädellä kantaminen pakollista?
Kopan kuomussa on käden sija mistä kantaa
Oon aika ihastunut nyt noihin mutta masentavaa kun tietää että arki tulee olemaan tosi vaivalloista tuon hissijutun vuoksi. Mitenköhän muut vanhojen kerrostalojen asukit hoitaa tämän kuljetuksen?
Maukka
Painamalla renkaan vanteessa olevaa mustaa nappia ja vetää vain renkaan ulosAlkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 19:33 Maukka kirjoitti:Haa! Hyvä idea tuo toisen renkaan irrotus. Siinähän lähtee monta senttiä. Onko kätevä irrottaa?
Mulla on ollut mutsyn rattaat käytössä nyt kolme kuukautta? Mitä haluatte tietää? Tilasin pingpongonlinesta, kesti 8 vko toimitus.Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2006 klo 22:42 Maukka kirjoitti:... Myös Mutsyt kiinnostaisivat.
Haluaisin myös freestylet samasta syystä eli tuo asento on parempi kuin speedissä. Kerro mistä tilasit ja miten... Voitko kertoa rattaista vielä jotain muutakin, esim. käyttökokemuksia... Osaatko sanoa ovatko isommat kuin speedyt?Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 20:14 kara kirjoitti:maukalle:
freestyle malliin päädyin koska siinä on turvakaari edessä ja mun mielestä speedy sx mallissa selkänoja on vähän liikaa taaksepäin kallistettu. haluaisin että poika (7kk) näkee ja voi istua pysty asennossa rattaissa.
koppaa en ostanut koska poika ei enää viihdy makuu asennossa ja ei enää nuku vaunuissa. turvakaukalo olis tarkoitus ostaa jos pikku kakkonen joskus tulee=)