Pyytääkö teillä lapset koskaan itse päästä nukkumaan? Pienet lapset siis.

Meidän tyttö, 1.5v, on nyt lähiviikkoina useempaan otteeseen mennyt sänkynsä viereen hokemaan että "kukkuu kukkuu" eli nukkuu nukkuu.. Olen nostanut sänkyynsä ja on sitten käynyt vaan nukkumaan :D En ole vastaavaa kuullut muilta äideiltä joilla on pieniä lapsia.
 
"tilli"
Kyllä. Toisinaan pyytää ja pyysi pienenäkin.

Tiedän muitakin taaperoita, jotka näin tekevät. Sitten teidän perheen, jossa lapsi itse päätti aina nukkuma-aikansa... halutessaan sai valvoa vaikka yöllä.
 
"Tiina"
Meidän tyttö, 1.5v, on nyt lähiviikkoina useempaan otteeseen mennyt sänkynsä viereen hokemaan että "kukkuu kukkuu" eli nukkuu nukkuu.. Olen nostanut sänkyynsä ja on sitten käynyt vaan nukkumaan :D En ole vastaavaa kuullut muilta äideiltä joilla on pieniä lapsia.
Minunkin 1,5-vuotiaani kävelee joskus sängun viereen nalle kainalossaan. Haluaa siis nukkumaan :).

Meillä on rytmit pysyneet pitkään samana, mutta satunnaisesti poika haluaa aiemmin itse nukkumaan. En tiennyt, että muillakin voi olla näin helppo "nukutettava"! Esikoinen on ollutkin aina eri kaliiberia...edelleen saa taistella, että menee nukkumaan. Yleensä muutaman kerran tulee pois sängystään ilmoittaen,e ttä ei nukuta...vaikka tiedän varmuudella, että nukuttaa.
 
Kaverin 2v poika tekee tuota joka päivä.

Meidän neiti 2v4kk ei tee. Paitsi oikein reippaan uhmakohtauksen jälkeen ottaa kädestä kiinni ja sanoo, että "mennään äiti yhdessä nukkumaan.." Tietää, että se on hyvä rauhoittumiskeino. :heart:

Niin, ja tänään meni oikein reippaasti päikkäreille, koska hänelle kerrottiin, että päikkärien jälkeen mennään kylpylään.. ;)
 
Kerran veny korkeasaari reissu niin että päikkäri aika meni reipaasti ohi. Kun päästiin kotiin poika lampsi täysissä tamineissa sänkyyn ja sanoi että nyt nukun päikkärit. Ikää tais olla jotain kolme. Tuli melkonen kiire repiä kengät ja vaatteet pois ja vaihtaa vaippa. Nukku jo kun vaippaa vaihdoin.

Muuten eletty syht säännöllistä elämää, ei kuitenkaan kello kaulassa. Joskus valvottu pidempään joskus aiemmin nukkumaan. Sen mukaan miltä lapsi on vaikuttanu. Nyt jo iso poika :)
 
maissihiiri
Meijän 3vee pyytää aika useesti iltasin nukkumaan itse, varsinkin nyt kun ei enää nuku päikkäreitä. Ja on kyllä tehnyt sitä niin kauan kun on osannut puhua... On muutenkin hyvä nukkumaan.
 

Yhteistyössä