Pyykkien kuivatus ulkona, kun pihalla on pakkasta! Miten pitkään kuivuminen kestää? (kuivausrumpu irtisanoi työsopparin)

Tästä perheestä ei pyykki lopu, mutta kuivaustilat loppuu. Käytössä on vain yksi kuivausteline, joka sekin on vain sellainen ihan pieni. Kodarin katossa on 2 metriä tankoa, jonne saa kyllä yhden jos toisenkin paidan henkarilla kuivumaan, mutta tiukkaa tekee silti.

Tiedän sen, että pyykki kyllä kuivuu pakkasellakin. Mutta miten kauan siinä kestää?
 
Tervetuloa kerhoon!

Jos on kuivaa, niin kuivuu nopeasti, ehkä päivässä. Mutta auta armias, jos on kosteampaa. Tuossa mulla oli pyykit 4 päivää partsilla. Mikähän siinä muuten on, että kuivaaja hajoaa aina talvella...
 
viera.s
Ihan kaappikuiviksi ei minusta tule kyllä ulkona pakkaskelillä millään. Meillä ei ole kuivausrumpua, eikä pyykkiä silti kuivateta ulkona talvella, mutta pyykkiä tuleekin viikossa vain 2-3 koneellista, jotka saa kuivattua hyvin sisällä telineellä.

Äitini esikuivaa talvellakin pyykkinsä ulkona, mutta sitten ne täytyy kyllä levittää vielä sisälle kuivahtamaan muutamaksi tunniksi, ennen kuin voi kaappiin viikata.
 
Tällä kelillä, kun aurinko porottaa ja hieman tuulee, kuivuu lakanapyykki melkein päivässä.
sit taas kun on vaan pakkasta ja pilvistä ja melkein tihruttaa lunta, voi siinä mennä viikko.
Loistavaa. Vaihdoin nimittäin juuri eilen kaikki lakanat...jotka mun oli tarkoitus pestä ja kuivata tänään. Pestä voin edelleen, mutta pohdin, mahdanko saada niitä tällä viikolla kuiviksi :D

Eli äkkiä kone päälle, niin ovat ehkä huomenna kuivat :)
 
Tervetuloa kerhoon!

Jos on kuivaa, niin kuivuu nopeasti, ehkä päivässä. Mutta auta armias, jos on kosteampaa. Tuossa mulla oli pyykit 4 päivää partsilla. Mikähän siinä muuten on, että kuivaaja hajoaa aina talvella...
Mulla ei ole aiempaa kokemusta kuivurien hajoamisesta, sillä tämä on ensimmäinen kuivurini. Palveli ihan hyvin 5v ja olisi palvellut pidempäänkin, ellen olisi ihan itse sitä hajottanut :ashamed: Noh, vahinkoja sattuu :)

Mies tsekkaa koneen vielä tänään, josko sen saisi kuntoon. Mutta salaa kyllä toivon, että ei saa. Uusi kone kun kuluttaisi sähköä aikalailla vähemmän.

Pesukoneita käsittelyssäni leviää sitten senkin edestä...mulla on ollut oma kone 13 vuotta ja nyt käytössä on 4. pyykinpesukone. Joka eilen piti hassua ääntä. Onneksi siinä on takuuta vielä hyvin jäljellä :D
 
Ihan kaappikuiviksi ei minusta tule kyllä ulkona pakkaskelillä millään. Meillä ei ole kuivausrumpua, eikä pyykkiä silti kuivateta ulkona talvella, mutta pyykkiä tuleekin viikossa vain 2-3 koneellista, jotka saa kuivattua hyvin sisällä telineellä.

Äitini esikuivaa talvellakin pyykkinsä ulkona, mutta sitten ne täytyy kyllä levittää vielä sisälle kuivahtamaan muutamaksi tunniksi, ennen kuin voi kaappiin viikata.
Silityskuiva riittää kyllä, koska kyseessä on lakanapyykki :)
 
viera.s
Silityskuiva riittää kyllä, koska kyseessä on lakanapyykki :)
Okei, no silityskuivaksi varmasti tuleekin. Minä en vaan ole koskaan lakanoita silittänyt, en tiedä ketään muutakaan joka niin tekisi. :O Vaikka tietty kuivurin jäljiltä se ehkä onkin tarpeen, mutta ripustamalla kuivatuista tulee minun makuuni ihan riittävän sileitä kun ne vielä vetää ennen rullausta.
 
vierass
Meillä ei oo kuivuria ja hyvin pyykki kuivuu sisälläkin. Linkous 1600 ja saman päivän aikana voi jo vaatteet kaappiin viikata. Kylppärissä lattialämmitys ja iv-kone isommalle niin hyvin kuivuu.
 
Okei, no silityskuivaksi varmasti tuleekin. Minä en vaan ole koskaan lakanoita silittänyt, en tiedä ketään muutakaan joka niin tekisi. :O Vaikka tietty kuivurin jäljiltä se ehkä onkin tarpeen, mutta ripustamalla kuivatuista tulee minun makuuni ihan riittävän sileitä kun ne vielä vetää ennen rullausta.
Kuivurin jälkeen silittäminen tarpeen? Ei...ei missään nimessä! Eihän niitä sen jälkeen silittää tarvitse, koska ne ovat pehmeät ja ihan riittävän sileät. Toki, jos ne jättää rumpuun pitkäksi aikaa, niin silloin ne voi halutessaan silittää, koska kyllähän ne siellä mytyssä rypistyy, kun paikoillaan ovat. Mutta mulla on tapana ottaa ne heti pois, jolloin saan viikata ne suoraan kaappiin.

Narulla kuivatut ovat ihan yhtä sileät, kuin rummussa olleet, mutta kyllä ne pakkaa vähän semmoisia kovia olemaan, vaikka käytänkin huuhteluainetta. Joten mieluusti ne silitän.
 
Meillä ei oo kuivuria ja hyvin pyykki kuivuu sisälläkin. Linkous 1600 ja saman päivän aikana voi jo vaatteet kaappiin viikata. Kylppärissä lattialämmitys ja iv-kone isommalle niin hyvin kuivuu.
Kiva kuulla, että teillä näin :)

Myös meillä pyykki kuivuu sisällä. Linkous on joko 1400 tai 1600 ja lattialämitys löytyy jokaisesta huoneesta. Iv-koneenkin voin laittaa vaikka täysille, mutta...niin...kun se riittävä ripustustila puuttuu. Enkä halua pyykkiä kuivumaan ympäri kotia. Joten siksi tuo ulkona kuivatus on nyt tässä kohtaa näppärin :)
 
Okei, no silityskuivaksi varmasti tuleekin. Minä en vaan ole koskaan lakanoita silittänyt, en tiedä ketään muutakaan joka niin tekisi. :O Vaikka tietty kuivurin jäljiltä se ehkä onkin tarpeen, mutta ripustamalla kuivatuista tulee minun makuuni ihan riittävän sileitä kun ne vielä vetää ennen rullausta.
Kannattaa varmaan kokeilla joskus silittämistä ihan huvikseen...
 
oi, ihana tuoksu tulee pyykkiin kun vie ulos narulle. minä kans vien takapihan narulle ja otan illemmalla sisälle telineeseen kuivumaan. meillä kanssa 1600 linkous koneessa ja kuivuu nopeeta sisälläkin mut se tuoksu on niin ihana mikä ulkona kuivauksesta tulee =)
 
[QUOTE="emäntä";30665581]Saanko kysyä mitä teit kuivurille? Voisin itse tehdä saman omalle kuivurille joka on reilusti yli kymmenen vuotta palvellut ja tahtoisi uuden:)[/QUOTE]

Pesin ja putsasin sen...jonka jälkeen se ei enää yhtäkkiä toiminut :LOL:
 

Yhteistyössä