pyykki jää likaiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammmam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammmam

Vieras
Minulla on melko vanha kone mutta hyvin on kyllä toiminut. Merkki siemens. Kone jättää nykyisin melkein kaikki pyykit likaisiksi, siis mikään tahra ei meinaa lähteä. Mulla oli jossain paidassa esim dödötahra joka mielestäni lähtee aina, nyt ei... joku kahvitahra tai ketsuppikaan ei lähde vaikken todellakaan luokittele näitä vaikeiksi tahroiksi. Pesen usein pyykkiä joten pyykit ei ehdi kauaa olla pyykkikorissa että tahrat olisi liian pinttyneitä ja pesen myös normaaleja koneellisia, ei mitään 10kg kerralla. Olen pessyt pari kertaa tyhjänä 90 asteessa, ei auta. Pesukoneen puhdistusainetta pitäisi varmaan ostaa, suositelkaa jotain?

En saa edes nukkasihtiä itse auki :D pitää varmaan pyytää joku tuttu avuksi :D yksi ohut sukkani on kadonnut mystisesti joku aika sitten, voiko se tukkia konetta jossain? Isäni varmaan osaisi letkut katsoa mutta itse en viitsi ruveta näpertämään :D

Todella rasittavaa pestä kymmenen kertaa samaa pyykkiä.... Märkänä monet tahrat ei edes näy vaan vasta kun pyykit on kuivinut ja olen laittamassa kaappiin niin huomaan että jaa.. pitää pestä uudestaan. raivostuttavaa! Käytän ihan tavallista jotain marketin pesuainetta. Mikä siis avuksi jos koneen puhdistus ei auta ja letkut on kunnossa? Missä vika todennäköisimmin on? Pesen 40-60 asteessa pyykit mutta monia vaatteita en uskalla yli 40 asteessa pestä, pitäisikö vaan pestä aina 60 asteessa?.

Tuskin se kone on huonontunut, jos ei ole sitten kunnolla rikki. Tarkista, että se pesuvesi oikeasti lämpiää (avaat luukun kesken pesun, jos onnistuu tai sitten lasiluukullisesta voi tunnustella lasia). Tuo on oikeastaaan ainoa syy, miten se noin huononisi, jos ei vettä jää koneeseen tukoksen takia.

Yhteistyössä