pissapyykki tavallisen pyykin sekaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hamm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hamm

Vieras
Pesen normaalipyykkini tunnin kestävällä päivittäispesuohjelmalla 40 asteessa (ei muutettavissa, lämpötilat määräytyvät pesukoneessani ohjelman mukaan). Voinko laittaa kaninpissaista pyykkiä tuohon pesuohjelmaan vai pitäisikö ne aina pestä vähintään 60 asteessa, parhaimmillaan 95 asteessa? Entä jos voi, sopiiko niitä laittaa muun pyykin sekaan vai pestä aina erikseen? Kyseessä on pelkästään kaninhoidossa käytettävät froteepyyhkeet.

Ei eläinten eikä ihmisten pissapyykkiä saman koneeseen muiden pyykkien kanssa.

Itse pesisin 95 asteessa, niin pöpöt kuolee. Frotee kestää 95 asteen. Meillä pestään pyyhkeet ja lakanat aina 95 asteessa.

[QUOTE="Vieras";28398537]Ei eläinten eikä ihmisten pissapyykkiä saman koneeseen muiden pyykkien kanssa.
[/QUOTE]

Aha. Mä ainakin laitan lapsen housut joissa vähän pissaa ihan muiden lapsen vaatteiden kanssa, 60 asteeseen.

Kyllä mäkin laittaisin (ja olen laittanut) lasten pissapyykin muiden vaatteiden sekaan, lasten pissa nyt on aika laimeata tavaraa. Ylimääräinen huuhtelu vaan. Kaninpissaiset vaatteet pesisin erikseen.

Minä pesen pyyhkeet ja lakanat 90 asteessa. Pyyhkeet alkaa tuoksahtaa hyvin nopeasti tunkkaiselle, jos pesee matalissa lämpötiloissa. Koneellekin tekee välillä hyvää 90 asteen pesuohjelman pyöräytys.

Minä pesen vauvan kestovaipat sekä vaatepyykkiä samassa koneessa, 60 asteessa. Mutta eläimestä aiheutuvat pyykit laittaisin eri koneelliseen kuin ihmisten vaatteet.

Yhteistyössä