Pyykinpesukoneen pesu

  • Viestiketjun aloittaja Pyykinpesijä
  • Ensimmäinen viesti
Pyykinpesijä
Eli onko muilla ongelmana pyykinpesukoneen likaantuminen?? ...Sisäpuolelta siis... ;) Jostain olen lukenut, että etikalla, kun pesee, niin hyvin puhdistuu, mutta haluaisin kuulla onko joku käyttänyt kyseistä kikkaa vai jopa jotain muuta? Ja miten puhdistui? Ai, niin meillä päältä täytettävä kone, jos se nyt asiaan vaikuttaa.... :ashamed: :whistle:
 
KÄyttämällä zeoliititonta pesuainetta kone ei likaannu sisältä!
Esim www.allegrosuomi.com löytyy ihan superhyvä pesuaine ja sen mukana tulee pussi jolla saa puhdistettua koneen ennen kuin ottaa tuon aineen käyttöön.

Meillä on nyt pari vuotta käytetty tuota ainetta ja ei haise kone,ei tule sitä harmaata limaa tiivisteiden likelle eikä ole tarvinnut pestä konetta muutoin kuin että pesee pyykkiä.

Etikallakin voi toki pestä tyhjillään 90asteen pesulla,se desinfioi ja syö hajua,mutta jos jatkat zeoliittia sisältävällä pesuaineella niin hetken päästä on taas pestävä kone... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 14:36 äittä77 kirjoitti:
KÄyttämällä zeoliititonta pesuainetta kone ei likaannu sisältä!
Esim www.allegrosuomi.com löytyy ihan superhyvä pesuaine ja sen mukana tulee pussi jolla saa puhdistettua koneen ennen kuin ottaa tuon aineen käyttöön.

Meillä on nyt pari vuotta käytetty tuota ainetta ja ei haise kone,ei tule sitä harmaata limaa tiivisteiden likelle eikä ole tarvinnut pestä konetta muutoin kuin että pesee pyykkiä.

Etikallakin voi toki pestä tyhjillään 90asteen pesulla,se desinfioi ja syö hajua,mutta jos jatkat zeoliittia sisältävällä pesuaineella niin hetken päästä on taas pestävä kone... :/
Kävin heti katsomassa ton allegrsuomen sivuilla ja ihastui tuoteeseen meillä poika jolla iho lehahtaa heti jos on väärää pyykinpesuainetta ja kutina armoton tuo tuote vaikutti tosi lupaavalta piti heti tehdä tilaus ja kokeilla loppuuko meillä kutinat sihen.Kiitos vinkistä.
 
Ite oon käyttänyt ko ainetta ehkä reilu pari vuotta. Edelleen kertyy likaa koneen tiiviste poimuihin vaikka huomattavasti vähemmän ku ennen. Yleensä putsaan koneen välillä vaan 90 asteen pesulla ja etikalla. Mielestäni allegro on pesutulokseltaan hyvä ja olen itse ollut tyytyväinen muutenkin pyykkiini. Itse kun en välitä hajusteista pyykissä. Ainakin itsellä on kutinat vähentyneet. 8kg voi kuulostaa paljolta, mut eipä tarvii harva se viikko olla muistamassa ostaa pesuainetta. Meillä pönkkä on kestänyt likimain vuoden aina. Meiän neiti kun ei änkee pesuaineisiin mahtuu tuo olemaan hyvin vessan nurkassa. Ehkä ei niin hohdokas kun sivuilla kerrotaan, mutta sehän pyrkiikin markkinoimaan tuotetta.
Vaihtaa en ole edes suunnitellut. =)
 
Pitää miun vielä harkita tuota... löysin kaupasta Erisanin nestemäistä pesuainetta, jossa ei myöskään ole zeoliittia.. kokeilen sitä ainakin välissä, ennenkuin ostan muuta.
Meillä on varsinkin poika kova kutiamaan, eikä sitä ole oikein saatu kiinni, onko pesuaineista vai mistä. Neuvolalääkäri sanoi, kun poika oli 5v, että pojalla on hyvin herkkä iho, joka reagoi voimakkaasti erilaisiin ärsytyksiin. Ei muistanut tämän reaktion nimeä.
Meillä on vuosia pesty pyykki hajusteettomalla pesuaineella, että ei pitäisi ainakaan siitä olla...vaan kuka tietää.
Kiitos Pinokkio siulle hyvästä faktatiedosta! =)
 
Hei! Itse käytän SA8 pyykkipulveria, se on Amwayn aine. Pesuaine ei sisällä fosfaattia eikä zeoliittia. Mulla on useita tuttavia jotka ovat saaneet oireita esim. Mini riskistä, mutta tämä pesuaine ei ole aihetuttanut mitään oireita.
Eka pesukerralla kone pitää pestä tyhjillään pelkällä aineella, koska se puhdistaa koneen. Sen jälkeen ei konetta enää tarvitse puhdistella jos ei muuta pesueinetta käytä välillä. Olen saanut myös vaatteiden värit tällä kirkastumaan.
Paketilla (2,5 kg) ole pessyt n.250 koneellista, sillä sitä ei tarvitse annostella kuin 1 rkl nor. likaiseen pyykkiin.
Jos jota kuta kiinnostaa voin lähettää postissa pienen näytepussukan josta voi testata...
anu.rajasuo@hotmail.com
 
Ite olen tyytyväinen Swipen pesuaineisiin. Pyykkipulveri ei sisällä zeoliittiä eikä muutakaan ympäristölle haitallisia aineita, säästää myös konetta. Pese ensin kone tyhjänä Swipen pyykkipulverilla puhtaaksi. Allergiavapaa eli ei aiheuta kutinoita yms. ja sopii todella hyvin lapsiperheille ja todella allergisille. Ja riittoisa tuote (annostellaan todella vähän ja pesee silti kaikki tahrat) vaikka tuntuu alkuun et maksaa paljon mutta aine maksaa itsensä takaisin käytössä. Lisäksi Swipe:lta löytyy siivoukseenkin todella hyviä pesuaineita. Kannattaa kokeilla! Itse en enää osta muuta. Voiko pyykinpesu ja siivoaminen olla todella näin vaivatonta! ;) Käy kurkaamassa jos kiinnostaa: www.swipe.fi.
 
Itse huuhtelen koneen kuumalla vedellä sekä klooria "aineluukkuun" ja se korkki auki, silloin huuhto kaikki ylimääräiset liat pois. Sit panen vielä koneen 90asteen ohjelmalle ja klooria aineeksi! Hyvin toimii ja puhtaaksi tulee! :)
 
90 asteen pesua suositellaan tehtäväksi kerran kuukaudessa, ainakin sitä tuo meidän mies tuntuu kerta toisensa jälkeen muistuttavan puhelimessa kun joku soittaa et on jotain vikaa koneessa.

Minäkin laitan etikkaa jos tyhjiltään pyörii, kun ei oikein ole noita vaatteita jotka kestää sen 90 asteen.
 

Yhteistyössä