Pyttäriapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viiviani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viiviani

Vieras
Eli siis tänään olisi tarkoitus tehdä perus-pyttipannu, johon siis tulisi sipulia, makkaraa, perunoita, sekä kananmunaa. Ongelmani on, että en saa mielestäni hyvää makua tähän mainioon ruokaan. Millä tavalla te saatte pyttipannun maistumaan hyvältä? Eli mitä käytätte paistamiseen esim.. Kiitoksia kovasti avusta jo etukäteen :)

mä teen yleensä pyttärin raaoista perunoista..vie aikaa, ja tulee rasvaisempaa, mut maussa kyllä huomaa :D

eli pilko kuoritut perunat pieniksi kuutioiksi, ja paista niitä pannulla voi/öljy seoksella niin kauan et kypsyvät (mä alkuun pidän levyn täysillä, sit pienennän vähäsen kun perunat on kuumenneet )
lisää sipulit kun perunat on alkanu jo vähän pehmetä, makkarat sitten loppuvaiheessa.
mausta grillausmausteella, valkosipulilla, paprikajauheella ja sitruunapippurilla :p

Alkuperäinen kirjoittaja Viiviani:
Kiitoksia neuvoista, kokeilen tänään.. Kauan tuohon keppälertun ohjeeseen menee, noin?

riippuu määrästä ja kuin hyvä pannu sulla on.meillä kun mä teen ison satsin (mikä siis just mahtuu isolle paistinpannulle ) ni menee reilu 30min

voit toki vaan nopeasti ruskistaa perunat pienissä erissä pannulla, ja pistää uunivuokaan hautumaan kypsäksi uuniin.ei tarvii sit kokoaikaa sekoitella niitä hellan vieressä

Yhteistyössä