Antakaa kaikkien pudottaa painoaan niinkuin he haluavat! Prkl.

On yllättävän rasittavaa kuulla että pudotan painoa väärin. Jos mulla tekee vaikkapa kerran kuukaudessa mieli hamppariateriaa taikka kebabrullaa, niin haen sellaisen. Joskus haen kuukauden aikana kerran molemmat. Syön juhlissa ja kylässä herkkuja, ja saatanpa ostaa kauppareissulla suklaapatukan jos kovasti tekee mieli. Jos mulla jää kuntosali tai lenkki välistä, en tunne siitä huonoa omaatuntoa, menen sitten seuraavana päivänä, enkä edes yritä sitten korvata välistä jäänyttä kuntoilua. Välillä on muutamakin päivä ettei tule lähdettyä erikseen liikkumaan. Mua ei kiinnosta mitkään ateriankorvikkeet vaan syön ihan perus kotiruokaa päivisin. Salaattiakaan ei lautaselta löydy joka päivä.

SILTIKIN, tällä tavalla olen pudottanut 15kg pois pikkuhiljaa, yli vuoden aikana. Ja pysyvästi. Sitten saan kuulla jäkätystä siitä, että "kyllä sun nyt on otettava itseäsi niskasta kiinni/ ethän sä nyt voi mäkkärissä käydä/ etkai sä oikeesti meinaa että painos putoaa tolla tavalla/ tajuatko että jos viittisit yrittää kunnolla niin olisit jo hemmetin hyvässä kunnossa!" Varsinkin viimeinen ärsyttää, mihin ihmeeseen mulla tässä on kiire, kun olen jokaisesta pois lähteneestä kilosta iloinen, enkä ajattele että kaikki-pois-nyt-heti! MIKSI ihmiset luulee että on vain se yksi tapa laihduttaa, eli kaikki omassa suussa hyvältä maistuva pois ja verenmaku suussa kuntoilemaan?! Itselläni alkupaino oli 93kg, nyt siis 78kg. Nautin nykyisestä kropastani TODELLA paljon, mutta tarkoitus on saada painoa vielä 8kiloa pois. Ja samalla tavalla kuin nuo aiemmatkin.

Erikseen tietysti nämä, jotka mättävät joka päivä epäterveellisiä juttuja suuhunsa ja pullan ääressä valittavat kun ei paino putoa. He tuskin oikeasti ovat tiputtamassa kiloja pois. Tosin itse en edes heille sanoisi asiasta, kyllä he itse tietävät että sillä tavalla ei kilot karise.
 
hömöti
Se on se väärin laihdutettu. Ilmeisesti laihtumisen pitäisi olla kaiken aikaa kärsimystä ja ruuan vihaamista, kurinalaista pakkoliikuntaa jne. ennen kuin se on mitenkään päin hyväksyttävää. Mukava kuulla että että edes joku osaa ottaa rennommin, todennäköisesti tuloksesi ovat myös paljon pysyvämpiä!
 
Mun mielestä sä pudotat just oikein :) Sellaisella järkevällä, kestävällä tavalla :) Tarkoitushan olis muuttaa elämäntavat sellaisiksi, että niillä putoaa paino mutta että niitä elämäntapoja pystyy kuitenkin noudattamaan vielä seuraavat 15 vuottakin vaikka :) Enkä yhtään epäile ettetkö sä pystyisi.
 
  • Tykkää
Reactions: lasipää edellä
"tii-"
Se on sitä nykyajan superdieetti-kulttuuria. Hoikat ja terveet ihmisetkin tuntuu olevan aina jollain ihme ruokavaliolla. Onnea onnistuneesta laihdutuksesta, olet löytänyt itsellesi parhaan tavan laihtua ja tuo elämäntapa pysyy varmaan jatkossakin.
 
vierass
Hyvä ap! Mä en tajua näitä ateriankorvikepussikeitto/patukka -ihmisiä luulee että niin on fiksua laihduttaa. Ihan ku joku jaksais niitä suklaalitkuja ikuisesti syödä, tai ihan kuin se olis edes tarkoitus. Oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla on paras pudottaa painoa. Ateriankorvikkeilla ei ihokaan kiinteydy, niillä saa vaan pussittavan vatsan ja tyhjän lompakon.
 
"vieraana"
Joo ei, sun täytyy ehdottomasti jättää KAIKKI hiilarit pois, kahden tunnin lenkki joka päivä plus kuntosalit päälle, ja tavoitepaino oltava 48 kg! Tosta muuten mitään tule : /
 
Mun on ylipäätään vaikea ymmärtää muiden ruumista ja ulkomuotoa kommentoivia ihmisiä. Onko heillä niin hämärtynyt käsitys omista rajoista, jokin kehityshäiriö vai aivovamma? Luulisi normaalilla aikuisella olevan ymmärrys siitä, mikä keho kuuluu hänen hallintansa piiriin (se oma) ja mitä kehoa hänellä ei ole asiaa mennä sörkkimään sormin tahi sanoin (kenenkään muiden ilman lupaa).
 
viiras
Nyt vedän sen kateuskortin esiin. Epäilen, että usein se kritiikki tulee sen takia, että ollaan hieman kateellisia, että joku jaksaa parantaa elämäntapojaan. Lisäksi mieltä tietenkin kaihertaa ajatus siitä, että toisella on kohta parempi kroppa kuin itsellä. Siinä aletaan mollaamaan ja neuvomaan toista, että se saataisiin lopettamaan laihdutus.
 
[QUOTE="hmh";29581596]Siis kuka mäkättää?

:O

Itekin pudottelen painoa leppoisaan tahtiin. Oon ehkä sitten tyhmä, kun en ole huomannut kenenkään mäkättävän...[/QUOTE]

Lähipiirissä on muutama tälläinen, plus sitten nämä joiden kanssa nähdään vaan harvoin, vaikkapa kaupungilla sattumalta. Sekä nettiin jos erehtyy jotain kirjoittamaan (vaikka juurikin sellaisiin keskusteluihin joissa keskustellaan PAINONPUDOTUKSESTA!!!). Ja lisään, etten todellakaan ylistä itseäni, että oollallaa katsokaa ku oon laihtunut, vaan ihan asiallisesti olen tästä keskustellut ja vastannut kysymyksiin.
 
"hmh"
Alkuperäinen kirjoittaja Tähkäpää-90;29581763:
Lähipiirissä on muutama tälläinen, plus sitten nämä joiden kanssa nähdään vaan harvoin, vaikkapa kaupungilla sattumalta. Sekä nettiin jos erehtyy jotain kirjoittamaan (vaikka juurikin sellaisiin keskusteluihin joissa keskustellaan PAINONPUDOTUKSESTA!!!). Ja lisään, etten todellakaan ylistä itseäni, että oollallaa katsokaa ku oon laihtunut, vaan ihan asiallisesti olen tästä keskustellut ja vastannut kysymyksiin.
Ikävää että sulla noin outoja kavereita ja tuttuja.

Nettikeskusteluja kun seurailen, niin jos siellä on jotain intohimoisia hörhöjä suuntaan tai toiseen, annan heitin olla. Ei he mua ärsytä, hyvä että louskuttavat sitten netissä leukojaan jos kerran on pakko jossain louskuttaa...

Ja muuten elämäni laitamilla olevien minulle tyhjänpäiväisten ihmisten puheet ja näkemykset eivät ole minua häälyttäneet millään tavalla... niinpä en pahemmin noita puheita edes sitten kuule.

(Tää kyllä pistää miettimään että olenko mä ehkä joku aspergeri...)

Mutta onnea kuitenkin laihtumisestasi.
 

Yhteistyössä