Pystyykö näitä häätämään millään?

Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:


Onkohan oravannahka käypää valuuttaa missään? :kieh:
Noita riittää ihan ongelmaksi asti meidän pihalla vaikka ei olla ikinä niitä ruokittu.

Meillä entisessä kodissa edelliset asukkaat ruokkivat, joten samaiset kaverit sitten yrittivät tulla sisällekin, ja ikkunan alareina täynnä tassunjälkiä kun tuijotelleet sisään. Kysyin kaupungilta, tarvittaessa saa loukkupyytää ja siirtää kauemmas, mutta en usko että pesimäaikaan saa. Mä vaan häädin niitä harjalla huiskimalla ja pitämällä huolen ettei MITÄÄN syötävää jää pihaan (lapsen nokkamukikin kelpasi, varastivat sen), ja kyllä niiden käynnit harveni.

Muoks, ne oravat yritti sisälle, ei entiset asukkaat =)
 
Meilläkin kerran sisälle tullut ja oli kyllä täysi työ saada sekopäinen kurre taas ulos. Lapset on tietty ihan innoissaan kun on kesyjä oravia mutta mitä jos tuollainen orava menee puraisemaan...

Harjalla olen minäkin noita huiskinut kun eivät ymmärrä muuten häipyä.
 
Meillä jäi kerran yksi pieni yksilö loukkuun syvälle parvekkeelle. Oli tosi sekopäinen ja pois sai vain jättämällä porrasjakkaran, mistä pääsi lopulta hyppäämään parvekkeen laidalle. Jos lomalla oltaisiin oltu, niin olisi löytynyt kurren raato. Eipä siinä juuri mikään auta, jos naapurin mammat niitä ruokkii, tulevat sitten syömään niitä saaliitaan paikkaan, mistä eivät mitään saa. Paitsi, että söivät kukat ruukusta. Vesisuihkulla niitä hätistelin pois.
 

Yhteistyössä