Pystyykö itse koittamaan kohdunkaulan tilannetta?Tai "pyöräyttämään" niitä kalvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pystyy tietysti. Se on sitten eri asia, onko siitä mitään hyötyä. Vauvan päätä jos pystyy koskemaan, niin sittenhän on paikat jo aika lailla auki eli luulisi synnytyksen jo olevan käynnissä muutenkin.

e030.gif

Kyllähän sitä vauvan päätä pystyy koskettamaan, mut on siinä onneks jotain tavaraa vielä välissä :D En usko että kohdunsuuta pystyy itse kokeilee, ainakin sairaalassa kun synnytys oli jo käynnissä niin kätilö joutui aika pitkältä kaivelemaan että ylsi sinne. En tiedä onko kohdunsuu lähempänä uudelleensynnytäjillä...

pystyy jos tuntee kroppansa, ja harvoilla on semmonen kuilu jalkovälissä ettei siihen yltäisi kokeilemaan onko auki vai ei. Kokeile, jos onnistuu niin onnistuu, jos ei niin sitten ei.

Mä ainakin kokeilin kohdunsuun tilannetta välillä. Että onko pehmentynyt ja tuntuuko olevan auki. Vessapytyllä istuessa yltää. Ja jos seksiä voi harrastaa koko raskauden ajan niin mitähän pahaa se tekee jos varovasti kokeilee sormella? Ei mitään. Eikä siinä ole mitään ällöä. Vauvan pään tuntee kohdunnapukan reunoilta.

Kyllä sen pään voi tuntee, mut siinä on sitä tavaraa välissä...

Mitä tulee kohdunkaulan tutkimiseen ja kalvojen pyörittelyyn niin jättäkää ne oikeesti lääkärille...
Siinä on jo tulehdusriskinsäkin...

Toisekseen en usko että kukaan omia kalvoja voi pyöritellä...
Mulla lääkäri niitä irrotteli ja kävi helvetin kipeetä

Niin siis tarkotin tuolla vauvan pään kokeilemisella sitä, että siinä ei muuta ole välissä kuin kalvo. Voihan sitä päätä kokeilla vaikka tosta navan kohdalta jos huvittaa, ihan helppoa hei!

Mä en käsitä miten täällä ihmiset yökkäilee. Onpa todella ällöttävää koskea itseään sinne, hirveetä.

Ja juu, ei ole haittaa. Kannattaa kokeilla yltääkö.

te jotka ällistelette että on ällöä ronkkia itteänsä, ettekö ikinä sormeta itseänne? Paskat siitä mitään tulehdusta saa kun pesee kädet! Ja ei siitä haittaa ole jos varovasti kokeilee, kuka on käskenyt voimalla siellä tonkia?

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Niin siis tarkotin tuolla vauvan pään kokeilemisella sitä, että siinä ei muuta ole välissä kuin kalvo. Voihan sitä päätä kokeilla vaikka tosta navan kohdalta jos huvittaa, ihan helppoa hei!

Mä en käsitä miten täällä ihmiset yökkäilee. Onpa todella ällöttävää koskea itseään sinne, hirveetä.

jos kalvo on vain välissä niin siinä vaiheessa oot jos synnärillä

Alkuperäinen kirjoittaja jessus:
te jotka ällistelette että on ällöä ronkkia itteänsä, ettekö ikinä sormeta itseänne? Paskat siitä mitään tulehdusta saa kun pesee kädet! Ja ei siitä haittaa ole jos varovasti kokeilee, kuka on käskenyt voimalla siellä tonkia?

En silti ymmärrä mitä ihmeen hyötyä siitä on?

Alkuperäinen kirjoittaja .x :

Höpö höpö! Toiset voi olla viikkojakin joitain senttejä auki, ilman että synnytys on käynnissä!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja jessus:

En silti ymmärrä mitä ihmeen hyötyä siitä on?

En mäkään ymmärrä. Kokeneet lääkärit ovat sitä varten että kokeilevat tilanteen synnärillä jos arveluttaa asia. Virhearvioinnit ovat hyvin yleisiä näillä opiskelijoillakin (synnärillä) jotka tekevät sisätutkimuksia ja saatika että ITSE synnyttäjä lähtisi kokeilee kotona tilannetta. AP menee sitten synnärille ja sanoo että on vaikka 5 senttiä auki?On sitten ITSE sen kokeillut??!!Mitähän ne sanoisi siellä....

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja .x :

Höpö höpö! Toiset voi olla viikkojakin joitain senttejä auki, ilman että synnytys on käynnissä!

joo ja tuskin oma ronkkiminen auttaa siihen että pöpöt leviää ku kulovalkea.

Yhteistyössä