Pystytkö tarjoamaan lapsillesi sellaisen joulun, mihin itse olet tyytyväinen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
k
Kyllä, eilen vähän jo hymyilytti kun tyttö oli pettynyt kun ei lämmitetä tännä vuonna ulkosaunaa ja joka muu vuosi on aina saunottu pihasaunassa aattona.
Kummatki likat kuumeessa niin ajateltiin ettei tartte ympäri pihoja juosta. Saunotaan siis sisällä.

Niin ja se siis hymyilytti, että on meille kehittyneet ihan omat traditiot jtka ovat lapsille tärkeitä ja ehkä juuri niitä mitä siirtävät omille lapsilleen.
Illaksi menemme maaseudulle vanhemmilleni missä on koko perhe koolla.
 
vieras
en...

Mä en jaksa iloita joulusta millään tapaa, kun itse katsoin vanhempieni kännäämistä 17-vuotta joka joulu, en ole ylipäässyt niistä ihanista joulutunnelmista enkä varmaan ylipääsekään..

Lasteni kohdalla yritän parhaani tehdä vaikka oma mieli on ihan maassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä minä ainakin välillä lapsena kaipasin erilaista joulua, eikä se oma joulu ollut paras.
Yksinhuoltajaäidin kanssa kaksin arkiruokaa syöden kaipasin isoa perhejoulua kaikkine perinteineen. Välillä myös ahdisti aattona ramppaaminen isän ja äidin välillä. Kateellisena mietin kavereiden ydinperheiden joulunviettoa.
Vaikka olemmekin lasten isän kanssa eronneet, vietämme silti perhejoulun, sillä Iskä vietää joulunsa täällä kanssamme, loistoväleissä kun kerta nykyään olemme. Tossahan toi aamulla jo riisipuurot keitteli, nyt pötköttelee lasten kanssa telkkaria katsellen. Lapset saavat siis viettää joulunsa sekä isän että ädin kanssa erittäin rauhanomaisen rinnakkaiselon vallitessa, eikä joulusta materialistisessa mielessäkään - ei sen kummemmin lahjojen kuin ruokienkaan suhteen - puutu yhtään mitään.

Eli juu, kyllä minä olen tähän joulunviettotapaan erittäin tyytyväinen. :)
 
Mua ihan pikkaisen kaduttaa, että päätettiin viettää joulua ihan vain kolmistaan. Olisi enenmmän tunnelmaa jos olisi iso perhe ympärillä..
No ensi vuonna viisaampi.
Muuten on juuri sellaista kuin haluankin :)
 
joulumieli
Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk -napalmi kuula-:
En vielä ainakaan pysty. Lahjoja kyllä saa, ettei rahasta ole joulu kiinni. Mutta koko joulukuun (joulunodotus aika, se jännitys) pitäs olla ihanat lumikinokset ja meidän pitäisi asua omakotitalossa, minkä saisin koristella mukavaksi. Tänne meidän ahtaaseen kerrostalo kolmioon en edes liiemmin joulua laita.
Mutta me ollaan aatto ja joulupäivä mummoloissa ja siellä on juuri sellainen joulu, kuin minun lapsuudessani aina on ollutkin, eli mahtava :heart:
Meillä on ihan kauniiksi laitettu koti vaikka kerrostalossa asummekin. Lahjoja ei ole paljon, itse en saanut yhtään.
 
vähän pettyn yt
Alkuperäinen kirjoittaja AleXAN:
Kyllä, tosin ois kiva jos kaikki läheiset ois saman katon alla. Mutta onhan meitä ihan hyvä porukka nytkin
Samaa kaipaan, läheisiä. Eka joulu yksin kuopuksen kanssa, isot vain hakevat lahjansa, eikä pukkikaan enää käy.
 
En pysty tarjoamaan. Viettäisin itse kaikkein mieluiten joulua koko suvun kesken jossain isossa hirsihuvilassa lapissa missä olisi lunta. Sellainen Whamin Last christmas-joulu mutta suvun kesken. Tai no miksei lähimmät ystävätkin voisi olla perheineen mukana. =)
 
Mie oisin halunnu että saisivat vähemmän lahjoja. Muutama paketti (alle 5) per nenu. Mutta ei :headwall: mummit on vissii seonnu kaupoilla ja mun tukipylvääni, satamani maailman merillä, rakas aviopuolisoni kävi yksin kaupassa ja tuli lahjakantamusten kans kotiin " no ku ne tykkää näistä ihan varmasti!!" |O
 

Yhteistyössä