Pystyisittekö olemaan vuoden ostamatta mitään?

  • Viestiketjun aloittaja pssp
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En pystyisi. Lapsille on pakko ostaa uusia kenkiä ja vaatteita, edelliset kuluu ja jää pieniksi.
Olen sellasella alalla muodin parissa, että uusia vaatteita on pakko ostaa...
 
Ainahan tässä on hyvä vedota lastenvaatteisiin ;) Mutta sinänsä pätee omiinkin, että jos jotain kriittistä hajoaa, niin kyllähän se on pakko ostaa. Sinänsä voisin kyllä olla hyvin ainakin puoli vuotta ostamatta vaatteita, on taas kyllä varastot oikein hyviä.

Mutta mun vaatekaappini toimii periaatteella paljon vaatteita - kestävät kauemmin kuin että olisi vähän vaatteita. Kummasti housut kestävät aikaa paremmin, kun niitä on kuudet, kuin vain yhdet. Kyllä tauon jälkeen aina tulee ostettua enemmän vaatteita, koska roskiin menee niin paljon. Onko se sitten säästöä? Mä en kuitenkaan heitä pois vaatteita turhaan. Ne kyllä kaikki käytetään loppuun. Halpa vaate vuodessa, kallis vaate on hyvä vielä 10 vuoden jälkeen ;)

Mitä tulee huonekaluihin ja koriste-esineisiin - kyllä. En minä niitä ostele muutenkaan.

Harrastuksista luopuminen vuodeksi olisi aika ankeata (käsityöt, puutarhanlaitto): en usko että se olisi vaivan arvoista. Lehdet, kirjat ja DVD:t ovat osa meidän perheen harrastuksista. Mutta määristä voisi hyvin vähentää, mutta ei todellakaan luopua kokonaan.

Lapselle on ensi vuoden lahjat jo varastossa odottamassa, joten ihan hyvä idea pidättäytyä tästä osastosta... ;)

 
Keittiönoita
En pysytyisi, sillä tarvitsen ensi keväänä itselleni kävelykengät. Tai no jos olisi pakko, niin voisihan sitä kesän kulkea talvisaappaissakin. Mutta luultavasti seuraavan vuoden sisällä pitää ostaa junnun sänkyyn uusi patja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En pysytyisi, sillä tarvitsen ensi keväänä itselleni kävelykengät. Tai no jos olisi pakko, niin voisihan sitä kesän kulkea talvisaappaissakin. Mutta luultavasti seuraavan vuoden sisällä pitää ostaa junnun sänkyyn uusi patja.
Minusta tuo ajatuskin vuoden mittaisesta ostotauosta on vähän utopistinen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En pysytyisi, sillä tarvitsen ensi keväänä itselleni kävelykengät. Tai no jos olisi pakko, niin voisihan sitä kesän kulkea talvisaappaissakin. Mutta luultavasti seuraavan vuoden sisällä pitää ostaa junnun sänkyyn uusi patja.
Minusta tuo ajatuskin vuoden mittaisesta ostotauosta on vähän utopistinen. =)
Näin on. Kuukausi kuulostaisi paremminkin realistiselta (mutta ei tammikuu, kun on alennusmyynnit :ashamed: )
 
en todellakaan onnistuis. Lapset tarvii vaatteita tai sit ne joutuis kulkemaan pienissä kledjuissa.
En pysty olemaan kuukauttakaan shoppailematta. Se on mulle terapiaa parhaimmillaan. Ilman sitä sekoisin ja joutuisin johkin laitokseen ja siten pystyisin olemaan shoppaamatta kun pitäisivät mut siellä pakkohoidossa :xmas:
 

Yhteistyössä