Pyritkö ruskettumaan kesällä?

En. Olen irkku-nahkainen punapää, ja palan todella äkkiä. Läheiselläni todettiin melanooma pari kuukautta sitten kolmikymppisenä, se pysäytti miettimään auringon vaaroja. Hyvä ystäväni on menehtynyt melanoomaan kolmikymppisenä, vaikka hänen ihonsa ei ollutkaan pohjoismaalaisen vaalea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28508937:
en, mut niin mulla kuin noilla lapsillakin on sellainen iho,et vaikka kuin välttäis aurinkoa niin väriä vaan tulee.
mut aurinkoa en ota, välttelen auringossa oloa ihan senkin takia etten tykkää olla, mielummin varjoisassa paikassa oleilen.
Mulla sama, ollaan muksun kanssa jo hyvässä vaiheessa matkalla intiaaneiksi :D Ja muksulla sekä mulla rasvat käytössä ja mä vielä istuskelen pihakeinun varjossa suurimman ajan.
elo-syyskuussa ollaan ihan ruskeita molemmat.
 
Peyote
Pieni rusketus on ihan ok, mutta pidemmän päälle se tekee minusta ihon tunkkaisen näköiseksi naisella. Ja vanhentaa. Kun on yli 30, ei halua ehdointahdoin ihoaan vanhentaa tai vaurioittaa.
 
"..."
Tykkään päivettyneestä ihosta ja omani on talven jäljiltä harmahtavan värinen, ihan kuin pullataikinaa :D

joten kyllä, otan tarkoituksella aurinkoa ainakin alkukesästä.
 
..
En varsinaisesti, mutta rusketun helposti enkä pala juuri koskaan, joten jo vähäinen pistäytyminen auringossa tekee minusta melkein kaakaon värisen. En ole edes kovin tummahiuksinen.
 
Sairastan vitiligoa joten pidän tarkkaan huolta siitä, ettei kalmankalpea ihoni joudu kosketuksiin auringon kanssa kuin sen verran, että saan pisamat kasvoihin, käsiin, rinnuksille ja selkään. Eli vain sen verran. Sen jälkeen iho saa olla suojassa isolieristen hattujen alla ja varjossa.
 
"Mie"
En mitenkään ottamalla ota aurinkoa, siis että makaisin vaan jossain viltillä tai aurinkotuolissa. En vaan jaksa maata yhdessä kohti ja silloin se aurinko tuntuu niin paahtavalta. Mutta jos mä jotain muuta touhuilen, vaikka leikkaan nurmikkoa tai siistin kukkapenkkiä niin ei mua haittaakkaan jos vähän päivettyy :)
 
En ota aurinkoa, mutta aurinko ottaa mua kun olen ulkona ;) Ei vaan siis en ruskettumisen takia makaa missään hiekkarannalla, mutta ulkoilen päivittäin, joten tällekin kesää on jo pieni päivetys tullut. Muuten ihoni muistuttaa lähinnä pullataikinaa.
 
  • Tykkää
Reactions: rops

Yhteistyössä