Pyreneittenmastiffi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laumanvartijakoira,vaatii reviirin eikä pystiffi ole lapsiperheen rotuna ykkösvaihtoehto.Vaatii kokemusta koirista jotta saa rodun hyvät puolet esille,ei helpoin mahdollinen koulutettava tai harrastuskoira.Saa aikaan paljon tuhoa tahtomattaan koska ei ole puudelin kokokoinen,pitää meteliä,karvastaa ja kuolaa kuten kokoisensa kuuluukin :) 1000e pentu on aika hyvä keskihinta,kasvattajat onneksi tuntevat vastuunsa joten halukkaita on enemmän kuin koiria. Serkkuni noita kasvattaa.Kivoja ja persoonallisia haukkuja kuitenkin,kannattaa kysäistä kasvattajalta tutustumiskäyntiä jolloin näkee koiran omassa elementissään ja omalla reviirillä.

sopii mainiosti lapsiperheeseen, ensimmäiseksi koiraksi en suosittele, vaativa ja itsepäinen rotu. vaatii tilaa ja ehdottomasti reviirin mitä vahtia että pääsee toteuttamaan itseään.

meilla oli maailman ihanin Ben. Itse lempeys!!!! Hanta kutsuttiinkin lempinimella 'gentle ben'. tilaa tarvitsee paljon el ei todellakaan kaupunkikoira. Turkin hoitoon kanssa pitaa valmistautua satsaamaan aikamoisesti. Ei kova haukkumaan. Tuota karvanlahto ja kuola hommaa en allekirjoita ollenkaan. Toisen ottaisin heti jos meille uusi koira tulisi.

ps. ja lapsia minulla 4 joita Ben rakasti yli kaiken.

en minäkään kuolahommaa kannata. meillä eivät kuolaa.. ja todellaki ei kaupunkilaiskoiria.. tilaa vaatii..turkki suht helppohoitoinen mutta työtä toki vaatii ja siihen oltava valmis. turhia eiväy hauku. meillä pieniä lapsia ja todella lapsirakkaita ovat tämän rodun edustajat. ihana rotu

Tänään tapasin aivan ihanan uroksen, joka asustaa lapsiperheessä ja ainaki sen luonne oli mahtava.

Hinnat menee varmaan tosta tonnista ylöspäin, riippuen kasvattajasta ja yhdistelmästä.

juu tonnin on pennut... aivan mahtavia luonteeltaan.. meillä pieniä lapsia ja niiden kanssa ovat todella ihanasti.. itepäinen mutta helposti oppiva... ei mitään negatiivista ko rodusta :) tilaa vaatii... ei tod mitään mm kerrostalo koiria...

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
juu tonnin on pennut... aivan mahtavia luonteeltaan.. meillä pieniä lapsia ja niiden kanssa ovat todella ihanasti.. itepäinen mutta helposti oppiva... ei mitään negatiivista ko rodusta :) tilaa vaatii... ei tod mitään mm kerrostalo koiria...

Ai mikäs siitä kerrostalosta sen tekee ettei sinne sovi?

Mun tuntemat kyl asuu kerrostaloissa ja hyvin nuo silti voivat

meillä ei edes kasvattaja myy kerrostaloon.. ei ne samalla tavalla siellä itseään pääse toteuttamaan kuten omassa talossa jossa pihaa on...

Ai miks ei?

Niin no ei silleen et joutuisivat tosiaan yksikseen olemaan siellä pihalla, vaan kerrostalo koirat pääsee lenkkeilemään muuallekin aina ku ulos lähdetään, mut eiks se oo kuitenki hyvästä et pääsevät liikkumaan kunnolla. Vai pitääkö niiden saada olla just yksin ulkona?

kyllä ne lenkille pääsee nuokin jotka pihalla ovat ;) mutta tämä nyt varmaan on osin mielipide juttu ja minun mielestä ne ei sovi kerrostaloon...

Osin mielipide?

Mun mielestä toi on kokonaisuutena vain ja ainoastaan mielipide asia ja mun mielipide on et talo ku talo niin koira viihtyy jos siitä huolehditaan ja tosiaan monesti noista kerrostalo koirista vaan huolehditaan paremmin mitä niistä OKTkoirista jotka jää sinne pihalle sit liikkumaan vaan, ku ei oo aikaa lenkittää. Enkä mä yleistä.

Mut jokaisella mielipiteensä =)

mistä sinä tiedät paljonko ne koirat lenkille pääsee jotka vapaana tuossa pihalla olla saa....kun tunnut tietävän miten niistä huolehditaan ;)

En tietenkään voi tietää kaikista koirista enkä sitä tarkoittanut. Anteeksi siis huono ulosanti, mutta monista olen valitettavasti saanut tiedon että ne jäävät siihen pihaan sit eivätkä todellakaan pääse muuten ulkoilemaan ja liikkumaan ja näitä on tullu jopa vaan mun eteen useita kymmeniä tapauksia, et se kertoo mulle tilanteista aika paljon.

Ja nyt puhun koirista yleisesti en ainoastaan joistakin roduista.

tää mielipide mulla oli vaan nyt tähän rotuun. totta on valitettavan paljon koiranomistajia jotka eivät ns viiti nähä vaivaa koirien hyvinvointiin mm lenkkeilyn osalta. meitä on moneen junaan... ja osa jää sinne asemalle ;)

Helpommin mä okt:ssä laistan koiran lenkityksen kuin rivitalossa. Kun on iso oma piha ja aitaus koirille niin mä en lähde välttämättä joka päivä lenkille toisin kuin rivitaloaikoina kun oli pakko.

Eli se okt ei ole mikään avain onneen.

Alkuperäinen kirjoittaja mulperi:
Helpommin mä okt:ssä laistan koiran lenkityksen kuin rivitalossa. Kun on iso oma piha ja aitaus koirille niin mä en lähde välttämättä joka päivä lenkille toisin kuin rivitaloaikoina kun oli pakko.

tämä nyt on omistajasta kii ;) syytön se koira siihen on.... :)

Kuka koiraa on syyttänytkään, eiköhän ne kaikki lähde just siitä omistajasta on se asunto sit vaikka pilvenpiirtäjässä tai kartanossa

borkulla vissiin on ko rodun edustaja kun tietää luonteenpiirteet ym? ;)

Ei mulla ei itelläni ole pyreneitten mastiffia, mutta se ei silti tarkoita etten rodun edustajia ja heidän omistajiaan ja jopa kasvattajiaan tuntis ja näinollen myös olis selvillä tästä rodusta näiden tuntemieni yksilöiden perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Kuka koiraa on syyttänytkään, eiköhän ne kaikki lähde just siitä omistajasta on se asunto sit vaikka pilvenpiirtäjässä tai kartanossa

Niin niin..vaikka mä asun isolla tontilla maalla aidatulla pihalla eli ihanneympäristössä koiralle se ei tarkoita sitä että koiraa lenkitetään joka päivä. (Mikä ei myöskään tarkoita sitä että koiraa kohdellaan huonosti)
Mutta usein rivi/kerrostalolainen "joutuu" toimimaan koiransa kanssa enemmän kun ei ole mahdollisuutta vaan päästää koiraa ulos.
Ja koira ei kuitenkaan useinkaan niillä neliöillä siellä sisällä mitään tee, koivissa kihnaa halusi omistaja tai ei.

Yhteistyössä