pyöräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytän aina. Jos on joskus unohtunut, on olo alaston. Kun odotin esikoista, oli kypärä aika uutta. Lehdissä kirjoiteltiin vilkkaasti aiheesta ja silloin kolahti juttu, jossa ihmeteltiin miksei äidit suojaa omaa päätään. " Kuinkas lapsi terveellä päällä, kun äiti on päätön"- oli jutun otsikko suunilleen.

Käytän ainakin lapsen kanssa pyöräillessä sekä itselläni että lapsella. Pitäähän vanhemman olla roolimallina lapselleen! Itsekseni ajellessa en välttämättä ihan aina laita- ainakaan näin kesähelteillä kun kypärä hiostaa. Useimmiten kuitenkin käytän yksinkin polkiessa.
Kuinka sitä myöhemmin voi vaatia lasta käyttämään kypärää jollei itse käytä??

Silloin muinoin kun rullasin itsemaalatuilla vanhoilla rukeilla, en käyttänyt kypärää. Kun sitten tuli hankittua eka maastopyörä, muuttui myös tyyli ja kypärästä tuli vakiovaruste. Enää en edes osaisi polkea ilman kypärää, kuten joku jo sanoi, olo on alaston. Lapsilla luonnollisesti on kypärät ja he haluavat ne päähänsä jo pelkästään omalla pihalla kurvaillessaan. Mutta miten saisi miehenkin käyttämään...? Hmmm...

Bell x2, Limal, Giro löytyvät kaapista nyt . Kaksi on pyöräilijöillä menossa muualla. Merkeistä en niinkään tiedä, mutta istuvuus tärkeää. Hihnat saatava hyvin kiristettyä ja säätöpanta ei kannata olla tarroilla kiinni, vaan tukevammin kypärän koppaan.

Häpeillen myönnän, etten omista edes pyöräilykypärää, toisaalta inhoan kyllä pyöräilyäkin, nyt lasten kanssa vain on välillä kätevämpää kulkea pyörällä. Lapsilla on tottakai aina kypärä päässä. Pitäisi hankkia :ashamed:

Kypärää olen käyttänyt siitä asti, kun lapsen kanssa aloin pyöräilemään ja hänelle kypärän päähän laitoin. Koen, että minun täytyy olla tässäkin asiassa hyvä malli lapsilleni. Myös lasteni isä on opetellut lasten myötä käyttämään kypärää, samasta syystä.

Monesti tekisi mieli jättää kypärä pois- eihän se mikään kaunistus ole, hiukset painuu kamalaksi ja hiki tulee lämpimällä säällä, mutta yritän silti käyttää :)

Yhteistyössä