pyöräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma 32 v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isukki pyöräilee nyt kesällä lähes päivittäin triomme kanssa ja kypärät on lapsilla, useimmiten kai miehelläkin. 6v ja 4v polkevat ja vajaa 3v istuu takana. Viikonloppuisin pyöräillään koko perhe. Itse olen siis päivät töissä kunnes loma alkaa... B)

Pyöräilen noin 1v. lapsen kanssa noin 2-4 kertaa viikossa kelien mukaan. Täällä maalla kun asutaan, niin matkalla ihastellaan niin lehmät kuin hevosetkin :) Kypärät on molemmilla, iskälläkin silloin kun pyöräillään koko sakki.

En ole nyt pyöräillyt kun tuo fillari hajosi ja ei oo ollu rahhaa ostaa uutta ku korjauskin maksaa aikalailla. No joo... se siitä.

Kypärät on kaikkien päässä. On ostettu jo vuoden vanhallekin, mutta ei olla vielä testattu, istuinkin on olemassa, mutta ei olla asennettu vielä miehen pyörään sitä. Meillä tosiaan on onneksi kypärämyönteinen perhe miestä myöten.

Olen aina todennut kypärättömille, että turha sitten on rutista jos loukkaa itsensä tai kuolee kun ei käytä kypärää esimerkiksi siksi, että hiukset lyttääntyy.

Yksi mitä olen huomannut on, että monilla vaikka on kypärä, niin se on liian löysällä, takaraivolla tai muuten väärin sovitettu päähän ja silloinhan sen suojaavuus on aika heikkoa. Kypärien mukana on tietääkseni aina joku lappunen jossa on kypärän ns käyttöohjeet joissa kerrotaan miten se säädetään ja miten se kuuluu päässä olla, eikä se mikään pitkä sepustus ole jonka lukaisemiseen menisi liikaa aikaa. Suosittelen tutustumista siihen ohjeeseen!

Turvallista pyöräilyä kaikille! :) :flower: :wave:

Yhteistyössä