Pyörä kaatui kun lapsi oli kyydissä. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-pyöräilijä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-pyöräilijä?

Vieras
Elikäs, ihan ekaks et onko kellekään muulle käynyt vastaavaa?
Mulla pyörä kaatui kun oltiin lähdössä pyöräilee ja käänsin sitä parempaan suuntaan ennen ku hyppäsin selkään.. Jotenkin se vaan niin helposti kallistuu takaa ja etupyörä nousee ilmaan ja lähtee kaatuu..mul on tosi paha mieli tosta enkä tiiä uskallankko enää lähteä polkemaan lapsen kanssa.

Onneks lapsi kuitenkin selvisi pelästymisellä ja pienellä itkulla. Mut silti jännittää et uskallanko enää lähtee polkee jos toiselle jäi kammo.. :(

varmasti jääkin jos ette enää pyörän selkään mene. Sitten jää se mielikuva, sattui eikä niin enää tehty. Pakko olla tositosi paha asia.

Rohkeasti vain vaikka käymään sen pyörän selässä ja testaamaan. Sen jälkeen vain oltava entistä varovaisempi.

Minä olen kaatunut pyörällä niin, että lapsi oli kyydissä, alle 2v oli silloin.
Luojankiitos lapsella oli kypärä tiukasti päässä.
Muutoin ei mitään käynyt.

Mä muistan kun olin pieni ( varmaan 3-4v ) niin kaaduttiin äidin kans pyörällä, pahasti ei käynyt mutta en uskaltanut itse ostaa sellaista lastenistuinta pyörän taa enenmkuin tänä keväänä.

Kiva kuulla etten ole ainoa tän kanssa, jotenki kuvittelin et se käy mulilta niin helposti. Ja kyllä me ens viikolla sitten mennään kokeilee, ihan pakko senkin takia etten halua tästä mitään kammoa ja kun tyttökin tykkää istua pyörän seläss kun mennään "kovaa". :)

Ymmärrän tilanteen, mut meinaatko ihan tosissas jättää tekemättä kaiken mis lapsi on kerran säikähtänyt?
Voi olla melko haastavaa.

Te ette sitten ilmeisesti käyneet tuon jälkeen pyöräilemässä?
Kannattaa mennä ihan reippasti vain:)

No mulla meinaa pyörä kaatua kun laitan lasta kyytiin, jos pyörä ei ole telineessä. Jotenki hankalaa, mutta pyöräillään silti. Lapsi jo kohta 4 muttei vielä osaa pyörällä ajaa niin hyvin että vois tuonne liikenteeseen lähteä.

Mullekin on noin käynyt. Ei lapsi polkiessa kauheesti vaikuta, just pysähdyksissä enemmän ja silloin pyörä yleensä kaatuu niin hitaasti, ettei lapsi loukkaa , näissä uusissa istuimissa on kuitenkin suht hyvin suojassa. Uudestaan vaan pyörän selkään

minusta se pitäis lailla kieltää, että lapsen kyydissä pyöräillään. jokaisen joka haluaa pyörällä liikkua lapsen kanssa kannattais hankkia sellainen vaunu sinne perään. sinne mahtuu parikin tenavaa. ja voivat vaikka tirsat vetäistä siellä kyydissä

oho, täällähän on tullu vastauksia vieläkin. :O Joo, ollaan pyöräilty tonkin jälkiin, mutta suurin into on siihen menny ja totesin ettei tällä alueella ole kiva ees pyöräillä (päiväkotiin 1,5km, 7 tienylitystä matkalla) joten ollaan kävelty vaan. :) Pidemmille lenkeille suoralla tiellä olen vielä otollinen lähtemään. :) Ja mulla ainakin on kypärä päässä.

No ei ole pyörä kaatunut, mutta mun pyörästäni tippui se koko istuin kun lapsi oli kyydissä. Pelästyin ihan hemmetisti, mutta joku suurempi voima sitten varjeli, kun lapselle ei tullut edes mustelmaa siinä rysäyksessä. Noo istuin lähti takaisin maahantuojalle ja siinä todettiin valmistusvirhe. Pyöräily on jatkunut senkin jälkeen erittäin tiiviisti, varsinkaan kesäisin mennään hyvin harvoin minnekään autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24306953:
minusta se pitäis lailla kieltää, että lapsen kyydissä pyöräillään. jokaisen joka haluaa pyörällä liikkua lapsen kanssa kannattais hankkia sellainen vaunu sinne perään. sinne mahtuu parikin tenavaa. ja voivat vaikka tirsat vetäistä siellä kyydissä

Mites, jos lapsia on kolme? Meillä vaunussa 1½v kaksoset ja tarakalla 3v.
Ja 3v ei osaa vielä itse pyöräillä ja muutenkaan en halua vaatia vielä tuon ikäiseltä, että liikkuu joka paikkaan itse pyörräillen. Kun ei moni aikuinenkaan sellaista suostu vapaaehtoisesti tekemään (tai jaksa).

Minulla on kerran kääntyessä pyörä kaatunut. Jouduin väistämään yhtäkkiä eteeni kurvannutta lapsipyöräilijää. Kärryn vetoaisa rajoittaa kääntösädettä, takapyörä otti aisaan kiinni -> pyörä kaatui. Onneksi vauhti oli lähes mateleva ja sain kaatumista hiukan hallittua kiinni pitämällä.

Lapsi on niin tukevasti ja hyvin suojassa istuimessa, ettei mitään käynyt. Ainoa mikä on ongelma, niin se että lapsi vaistomaisesti ottaa kädellä vastaan kun maa lähestyy (ranne vaarassa). Mutta meillä ei pojalla edes pää kolahtanut (kiitos kypärän ja kunnollisen istuimen). Poika itse sanoi, että jännää oli, mutta haluaa edelleen ehdottomasti istua takana, vaikka voisi vaihtaa paikkaa toisen kaksosen kanssa kärryyn.

Kun vain muistetaan liikenteessä, että kiire ei ole ja jos on se voi loppua lyhyeen. Sekä se, että autoilija on suojassa, pyöräilijä ei. Omista oikeuksista liikenteessä on hyvä joustaa, oman turvallisuuden vuoksi. Liikenteessä on tampioita, jotka eivät sääntöjä osaa, joilla on omat paikallissääntönsä tai eivät vain välitä.

[QUOTE="plop";24307009]Mites, jos lapsia on kolme? Meillä vaunussa 1½v kaksoset ja tarakalla 3v.
Ja 3v ei osaa vielä itse pyöräillä ja muutenkaan en halua vaatia vielä tuon ikäiseltä, että liikkuu joka paikkaan itse pyörräillen. Kun ei moni aikuinenkaan sellaista suostu vapaaehtoisesti tekemään (tai jaksa).

Minulla on kerran kääntyessä pyörä kaatunut. Jouduin väistämään yhtäkkiä eteeni kurvannutta lapsipyöräilijää. Kärryn vetoaisa rajoittaa kääntösädettä, takapyörä otti aisaan kiinni -> pyörä kaatui. Onneksi vauhti oli lähes mateleva ja sain kaatumista hiukan hallittua kiinni pitämällä.

Lapsi on niin tukevasti ja hyvin suojassa istuimessa, ettei mitään käynyt. Ainoa mikä on ongelma, niin se että lapsi vaistomaisesti ottaa kädellä vastaan kun maa lähestyy (ranne vaarassa). Mutta meillä ei pojalla edes pää kolahtanut (kiitos kypärän ja kunnollisen istuimen). Poika itse sanoi, että jännää oli, mutta haluaa edelleen ehdottomasti istua takana, vaikka voisi vaihtaa paikkaa toisen kaksosen kanssa kärryyn.

Kun vain muistetaan liikenteessä, että kiire ei ole ja jos on se voi loppua lyhyeen. Sekä se, että autoilija on suojassa, pyöräilijä ei. Omista oikeuksista liikenteessä on hyvä joustaa, oman turvallisuuden vuoksi. Liikenteessä on tampioita, jotka eivät sääntöjä osaa, joilla on omat paikallissääntönsä tai eivät vain välitä.[/QUOTE]

millainen istuin ja kypärä? käytääkö äitikin?

[QUOTE="plop";24307009]Mites, jos lapsia on kolme? Meillä vaunussa 1½v kaksoset ja tarakalla 3v.

Kun vain muistetaan liikenteessä, että kiire ei ole ja jos on se voi loppua lyhyeen. Sekä se, että autoilija on suojassa, pyöräilijä ei. Omista oikeuksista liikenteessä on hyvä joustaa, oman turvallisuuden vuoksi. Liikenteessä on tampioita, jotka eivät sääntöjä osaa, joilla on omat paikallissääntönsä tai eivät vain välitä.[/QUOTE]

On siinä kuntoilua kerrakseen, kun kolmea kuskaat pyörällä. :)