Pyörän koko 7-vuotiaalle?

Minkä kokoisen pyörän olette ostaneet/ostaisitte 7-vuotta täyttävälle n. 123cm pitkälle?...viime kesän ajoi 16 tuumasella....nyt pitäis mietii ostaako 20 vai 24 tuumasen...jos ostaa 20 tuumasen, onkohan jo yhden kesän jälkeen liian pieni? Tuntuu niin turhalta ostaa yhdeksi kesäksi, kun ei ole niin halpa ostos :/
 
vinci
kannattaa kokeilla kaupassa että jos ostasit sen isomman heti. saahan siitä kuitenki satulan ja sarvet alas et jos suinki pystyy sillä meneen.. ton ikänen kun osaa jo oikeesti sen tekniikan niin menee kyl vaikka olis vähän isompikin pyörä kunhan vaan yltää polkimiin..
 
vieras
En osaa suoraan vastata kysymykseesi, mutta tuntuuhan se ihan turhalta ostaa kallista pyörää yhdeksi kesäksi, mutta liian suuri pyörä lapselle on vaaraksi liikenteessä. Itselläni myös 120 cm eskariin menevä poika ja hänelle pitäisi saada uusi pyörä. Varmaan pyöräkaupassa osaavat neuvoa parhaiten. :)
 
minä
Pyörään ei valitettavasti kannata sitä kasvuvaraa ostaa, omalla 122 senttisellä on 20 tuumainen ja 135 senttisellä 24 (jossa satula on aivan alhaalla),
Kun satulassa istuu pitäisi vähintään päkiät ulottua maahan kunnolla
 
minä
Lastenpyörä
Lapselle hankittavan pyörän valintaan vaikuttaa eniten lapsen ikä ja koko. Lapsen on turvallisinta pyöräillä oikean kokoisella pyörällä, eikä "kasvunvara" kuulu lapsen polkupyörään.
Lastenpyörien suunnittelussa on voimakkaasti huomioitu turvallisuus. Pysty ajoasento helpottaa ympäröivän liikenteen havainnoimista.
Valitse oikea koko nuortenpyörään:
20'' pyörät 115-130-senttisille pyöräilijöille
24'' pyörät 130-150-senttisille pyöräilijöille
 
Kiitos linkistä ja vastauksista =) !....turvallisuus on kyllä varmaan kaikista tärkein asia....eli luultavasti ostetaan se 20 tuumainen...kun ei mikään pitkä lapsi ole ikäisekseen....meinattiin tilata netin kautta pyörä...saataisiin edullisemmin....mut pitää varmaan käydä koeajamassa liikkeessä varmuuden vuoksi.
 
minä
ei se tuumakoko niinkään vaan rungon koko esim 24 tuumaisen runkokoko on 40 senttiä, mutta myös 26 tuumaista löytyy niin että runkokoko on 40 senttiä (ns matalarunkoinen).

Kannattaa käydä kokeilemassa
 

Yhteistyössä