pyöräilykypärät

  • Viestiketjun aloittaja "Katri"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mä luin juuri kaksplussaa, josta oli kuvattu joku 6-8 perhettä fillaroimassa, olisko ollut amsterdamissa, kellään ei ollut kypärää.
Maa kohtaista tuokin, uskoisin.

Toki pyöräilykyåärä on halpa henkivakuutus, sitä en kiistä.
Meillä ei kukaan muu käytä kypärää kuin lapsi 1v6kk, isäntä ja minä' painellaan ilman. Isäntä alle kilsan mittaiset työmatkansa joka päivä ja minä satunnaiset ajoni n 1 x kuukaudessa.

11 vuotiaskaan ei enää käytä, enkä ala pakottamaan, kukaan kaverinsakaan ei käytä. En voi mitenkään valvoa koulumatkoja ja muita matkoja, että kypärä pysyy koko ajan päässä. Paasasin aikana, enää en jaksa -->paska äiti.
 
No mun mies on maasta, jossa kaikki fillaroi ja kukaan ei käytä kypärää, hänen mielestään ihan älytöntä aikuisten käyttää.
Maakohtaista ehkä joo, mut silti en ymmärrä. Ompa lapsilla sitten kiva jos vanhmepi/vanhemmat kuolee onnettomuudessa kun ei käyttäny kypärää mut lapset selviää kypärän ansiosta. Ihan samalla tavalla aikuisille voi sattua kun lapsillekin.
 
Tietysti. Ei se päälle ajava auto tai toikkoroiva vastaantulija erityisesti valitse vain lapsia uhrikseen, joten on paljon kivempi itsekin lentää pyöränselästä alas niin että edes päässä on vähän turvaa...

Itse olen nähnyt livenä vain näitä aikuisille tapahtuvia pyöräilytapaturmia, joissa vielä vauhdit ovat aivan eri luokkaakin kuin lapsilla.
 
Tietysti. Ei se päälle ajava auto tai toikkoroiva vastaantulija erityisesti valitse vain lapsia uhrikseen, joten on paljon kivempi itsekin lentää pyöränselästä alas niin että edes päässä on vähän turvaa...

Itse olen nähnyt livenä vain näitä aikuisille tapahtuvia pyöräilytapaturmia, joissa vielä vauhdit ovat aivan eri luokkaakin kuin lapsilla.
tämä on niin asiaa!
 
Maakohtaista ehkä joo, mut silti en ymmärrä. Ompa lapsilla sitten kiva jos vanhmepi/vanhemmat kuolee onnettomuudessa kun ei käyttäny kypärää mut lapset selviää kypärän ansiosta. Ihan samalla tavalla aikuisille voi sattua kun lapsillekin.
Paha se on aikuista kouluttaa. Hän on hollantilainen ja törmännyt kypäräkulttuuriin vasta Suomessa. Yleensä ei fillaroi autojen keskellä, vain pyöräteillä, enemmän hiljaa kuin lujaa.
 
"Minä"
Minä kuuluin niihin, joiden mielestä kypärää ei voi käyttää, koska se pilaa kampauksen.. KUNNES jouduin todistamaan pyöränselässä saatua epilepsiakohtausta ja sen jälkeisiä tapahtumia =(
 
-
meillä kaikki käyttävät kypärää, aina. Kuten jo aikaisemmin tässäkin ketjussa mainittu, ei kolaroiminen/kolaroimattomuus ole aina itsestä kiinni, liikenteessä kun usein on muitakin. Ja miten opettaa lapselle asennetta, että kypärä on tärkeä, jos sitä ei itse käytä?
 
"liinis"
Kyllä.
Vaikka täytyy tunnustaa, että juuri tänä kesänä kerran unohdin. Lapsi sen huomasi kesken reissun ja järkyttyi asiasta niin, että oli ajaa ojaan. : D

Minuakin kiinnostaa mietn perustelette lapselle kypärättömyytenne? Vai onko lapsikin vain toisinaan kypärä päässä? Vai sanotteko, että kypärä on alsten juttu?
 

Yhteistyössä