PV points kyselyä tyhmälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muffini84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muffini84

Vieras
moi!
Aloittelen, harjoitelen käyttämään PV POINTS ohjelmaa..
nyt ihmetyttää että jos teen ihan omalla reseptillä esim. jauheliha kastikkeen ja pottua,
laskenko siis kaikki aineosat yhteen (annoskoon mukaan)
jauheliha, ruskea kastike, peruna(kpl) jne
täsähän menee aikaa paljon.
Ja ootteko oppineet silmämääräsesti annoskoot?
Joissakin lukee että 1 annos niin ja niin paljon pisteitä. Eli minkä kok. yksi annos?
Auttakaaa avutonta...
mitäs jos kaikesta ei löydy pistemäärää?

Tuon oman ruuan pisteytyksen olen myös minä kokenut hankalaksi. On tosi vaikea sanoa mikä nyt sitten on yksi annos..? Itse olen tehnyt niin, että lasken tekemäni ruuan aineosat erikseen yhteen eli juuri noin kuin kerroit. Joskus myös etsin reseptihaulla, että löytyykö samantyylisiä ohjeita/ruokia ja otan niistä pisteet, jos aineosat ja määrät ovat suurinpiirtein samat.
Olen joskus aika suurpiisteinen noiden kotiruokien pisteytyksessä ja varsinkin siinä, mikä on yksi annos. Koitan tehdä kaikki ruuat mahdollisimman kevyesti ja mielestäni kotiruokaa voi hyvällä omalla tunnolla syödä hiukan reilumminkin =)

Tsemppiä :hug:

Tuli vaan mieleen ett onko teillä ne kaikki matskut (pistehakemisto sun muut) mitä saa sieltä pvstä vai ootteko hommannu vaan jonku rompun? Ite oon käyny ryhmässä ja saanu sieltä niitä vihkosia, ja se pistehakemisto on kyllä tosi kätevä. Siinä on esim tosta kastikkeesta: lihakastike esim. chili con carne, jauhelihakastike, kanaviillokki, sianlihakastike ym. niin 1.5dl, 150g on 4pistettä ja sit perunoita saa syyä ruualla kahdella pisteellä niin monta kuin haluaa, muuten yks piste yhestä. Ja sit siinä vihossa on kaikki muutkin ruuat pisteytetty.
Aina oon kattonu siitä hakemistosta ruokien pisteet ( paitsi pitsaan oon laskenu ite) ja hyvin oon laihtunut, ei oo tullu yhtään plussa viikkoa... B)
Toivottavasti jaksoitte lukea mun sepostuksen!! :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 13:09 muffini84 kirjoitti:
tuntuu hurjalle että 3 kalapuikkoa ja 3 pottua ois jo 5.5 P ???

Kalapuikot on leivitetty, niin siitä niitä pojoja tulee.. ihan turhaa jauhoa ja rasvaa. Mut esim. paljas seiti ei mun mielestä vie pisteitä nimeksikään:)

on hakemistot jne mutta kamala laskeminen on jos teet (ilman PV:n omaa reseptiä esim jauheliha kastikkeen pastaa) jne jokainen ruoka eriksee katottava ja istten mitattava annos.
oon ollut vasta 2päivää pisteillä.siteä enne -6kg ihmesopalla ;) (viikon söin)

Yhteistyössä