Puututteko lasten jokaiseen riitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapatin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hapatin

Vieras
Mitä siis leikkiessä tulee? Omia lapsia tarkoitan, ei kylään tulleita tai leikkipuistossa. Itse en enää MILLÄÄN jaksais jokaiseen huutoon, riitaan ja itkuun puuttua, niitä tulee niin paljon päivän mittaan. Tietenkin jos oikeasti on hätä tai sattunut niin sitten, mutta pienet nahinat (toinen ottaa toiselta tavaran pois, härnää, lällättää..) ei vaan enää JAKSA. Tytöt on 3 ja 4,5 v. Koska tämä loppuu? Leikkiikö kaikki muut sisarukset sovussa keskenään?

Mä aloin jo pienenä tekeen niin, että jos jostain tavarasta tuli riita otin sen tavaran kokonaan jäähylle. Kyllä noi aika äkkiä oppi, että ei kannata tavaroista riidellä. Mäkään en jaksanut sitä ainaista kinaa. Ja jos ei koko tilannetta oo itse nähnyt, niin miten sitä osaa oikeudenmukaisesti niitä riitoja ratkoa.

En määkään jokaiseen kahinaan puutu. Ja hyvinpä ovat oppineet itsekkin riitojaan selvittelemään. Samoilla linjoilla olen sun kanssa. Meillä kähistään vieläkin: eka menossa eskariin ja seuraava 5 ja sitten 3 ja 1 vuotiaat. Riitely on aikalailla kausittaista, välillä leikitään hyvinkin sovussa ja välillä on tuota härnäämistä ym. liikkellä tosi paljon...

Yhteistyössä