puutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja **
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

**

Vieras
Mulla on synnytyksen jälkeen ollut sormien ja varpaiden puutumista. Esim. jalkaterän ojennus voi ensin vihlaista isovarpaassa ja sen jälkeen varvas puutuu.. Onko muilla vastaavaa? Kuuluuko asiaan vai pitäisikö ottaa yhteys lääkäriin?

Hassua, nyt kun asian mainitsit niin palautu mieleen etta minulla oli jossain vaiheessa tuota etta isovarvasta vihlaisi kun ojensi. En nyt muista tarkkaan etta oliko synnytyksen jalkeen vai ennen, jotenkin muistelisin etta taisi olla raskausaikana.. no, eipa tasta tainnut olla paljoa apua mutta voiskohan olla etta jokin hermo painaa. Kannattaa varmaan tsekata laakarilta. Puutumista minulla ei ollut.

En ole asiantuntija mutta tuollainen puutuminen olisi aina hyvä tarkistaa. Ainakin kerro siitä lääkärille vaikka neuvolalääkärille.

Luulisin myös että kyseessä olisi joku hermo joka on ""jäänyt"" jumiin. Mutta omasta mielestäni olisi hyvä tarkista tuollaiset oireet asiantuntijalla. Ettei taustalla ole mitään vakavaa, veritulppaa tai tukosta tai muuta. Tuskin on mutta kannattaa tarkistaa tilanne asiantuntijalla. Itse kävisin lääkärillä, vaikka sitten neuvolalääkärillä.

Yhteistyössä