puuttuisinko äitinä tyttäreni elämään, vaikka hän ei ehkä tykkääkään siitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erja

Vieras
17-vuotias tyttäreni on kihloissa 40-vuotiaan miehen kanssa. tänään tyttäreni ilmoitti, että hän aikoo muuttaa ensi kuun alussa miehen luo asumaan ja hän aikoo viettää joulunsa miehen kanssa. siis minä olin pyörtyä, kun kuulin tytön tulevaisuuden suunnitelmista! :o olin suunnitellut kunnon perhejoulua, mutta eipä taida onnistua. olen huolissani tyttärestäni, koska pelkään miehen käyttävän häntä hyväkseen, vaikka hän väittää että suhde on vakaalla pohjalla ja että he ovat luodut toisilleen ikäerosta huolimatta. kysyin tyttäreltäni, että miten hän aikoo ostaa ruokaa itselleen ja maksaa vuokraa miehelle, niin kuulemma ei hänen tarvitse maksaa mitään sillä miehellä on suuri omakotitalo ja mies maksaa kaikki laskut ja ostaa ruokaa jne. lisäksi mies oli hankkinut tyttärelleni kalliin kalevala korun kihlasormukseksi. vaikka tyttäreni sanoo kaiken olevan kunnossa niin en voi hyväksyä, että mies ostaa hänelle kaiken valmiiksi, mutta se ei kuulemma haittaa heitä kumpaakaan.

Tuohan nyt on alaikäinen, eli sä määräät vielä. Selvähän se on että käyttää hyväkseen ton ikänen äijä. Mä varmaan soittaisin tuolle äijälle ja ilmottaisin että poliisit tulee perään jos jotain tollasta meinaa. En kyl tiedä menisivätkö, mutta uhkaisin ainaki.

No eikös tuo ole alaikäinen, jos vaikka sitten siihen vedoten.
Toisaalta siinä saattaa sitten käydä myös toisin, kokeileppa ensin saada tämä sulho visiitille ja muodosta hänestä oma näkemyksesi, ennen kuin teet mitään, jos ei suostu tulemaan, niin sitten viimeistään laittaisin asioihin nokkani.
Kyllähän tuo rajulta ikäerolta kuulostaa, mutta voi kaikki olla hyvinkin.

Aika kinkkinen juttu, koska tyttäresi varmasti haluaisi, että olisit tukena. Aika hurja tilanne kyllä... Oletko ennen sanonut mitään heidän suhteestaan? Toivottavasti ette vain menetä välejänne! Mites tytön isä suhtautuu?

Sä tunnet itse tyttäresi ja tiedät tilanteen paremmin kuin me täällä :hug: Tee niin kuin oikealta ja parhaalta tuntuu, lapsesi on vielä ala-ikäinenkin ja sinä olet vastuussa hänestä ja hänen hyvinvoinnistaan. Tuo on varmasti sellainen ikä vielä, että ei tytär ole kaikesta samaa mieltä äitinsä kanssa, mutta eihän äidin tehtävä olekaan olla lapsen kaveri vaan rakastava ja suojeleva vanhempi, ja silloin joskus joutuu tekemään sellaisiakin ratkaisuja joita lapsi ei itse sillä hetkellä arvostakaan.

Varmasti vaikea tilanne, joka saattaa haavoittaa tytärtäsi pahasti jos on oikeasti niin että mies käyttää hyväkseen.

Itsestäni voin kyllä sanoa että jos olisin ollut tuollaisessa tilanteessa 17-vuotiaana niin mun vanhemmat eivät olisi ikimaailmassa sitä hyväksyneet eikä olisi ollut mahdollista muuttaa kenenkään miehen luo, vedoten juuri siihen että olen vielä alaikäinen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika kinkkinen juttu, koska tyttäresi varmasti haluaisi, että olisit tukena. Aika hurja tilanne kyllä... Oletko ennen sanonut mitään heidän suhteestaan? Toivottavasti ette vain menetä välejänne! Mites tytön isä suhtautuu?

olen ollut huolissani tytöstä, mutta hän aina sanoo kaiken olevan kunnossa. välimme ovat aina olleet hyvät ja läheiset. tyttäreni isä on myös huolissaan, mutta aiomme ehdottaa tyttärellemme, että toisi avomiehensä näytille, jotta voisimme tutustua paremmin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja erja:

olen ollut huolissani tytöstä, mutta hän aina sanoo kaiken olevan kunnossa. välimme ovat aina olleet hyvät ja läheiset. tyttäreni isä on myös huolissaan, mutta aiomme ehdottaa tyttärellemme, että toisi avomiehensä näytille, jotta voisimme tutustua paremmin. :)

Ettekö ole vielä nähneet koko ukkoa? Johan on meininkiä...

:o :o
Sanokaa, että tää ei ole totta!?

Jos on..
Lapsi on alaikäinen, ei tulisi meillä kuuloonkaan.
Niin minä kuin mies kävisimme kyllä jututtamassa tuota miestä, olisimme tehneet niin heti alkuunsa.
Ei ikimaailmassa!! |O |O

okei. jos toinen on toista yli puolet vanhempi, ni ikäeroa on liikaa, varsinkin ku toinen on noin nuori!!! voi toki olla, että mies on nuorekas ja oikeesti välittää tytöstä, mut tulevaisuuttakin ajatellen ni se nyt vaan on liikaa... tytär voi pahimmassa tapauksessa olla miehensä omahoitaja jo nelikymppisenä, ja leskikin hyvin pian. omasta kokemuksesta voin sanoa, että jo kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa tulee joskus ikä esteeksi, ku toinen on eläny huomattavasti pidempään. parisuhteen vanhempi osapuoli ottaa aika usein myös holhoavan asenteen puolisoaan kohtaan joten tää nuori ei koskaan pääse kasvamaan aikuiseksi tai itsenäistymään. mä olisin varmaan tyttären tukena seurustelussa (koska eihän siinä muutakaan voi) ja kehottaisin kokeilemaan yksin asumista sit täysi-ikäisenä ensin ja sitte vasta harkitsemaan yhteen muuttoa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja erja:

Ettekö ole vielä nähneet koko ukkoa? Johan on meininkiä...

emme ole, sillä tyttö on salannu heidän suhteensa niin hyvin, ja hän ei ole uskaltanut kertoa aiemmin, on kyllä meinannut, mutta saimme kuulla miehestä ja kihlauksesta vasta 3 kuukautta sitten ja nyt suunnittelemme tapaamista.

Kenties tyttäresi todella rakastaa (tai luulee rakastavansa) miestä, mutta miehen puolelta en todellakaan usko, että kyse on mistään aidosta. Miehen puolelta tuntuu kyllä hyvin vahvasti hyväksikäytöltä. 17-vuotias ei vielä ole aikuinen, eikä välttämättä pysty ymmärtämään, että ikäerossa olisi mitään outoa. En ole psykologi, mut olisiko mahdollista, että tyttö hakee jonkinlaista isähahmoa? (Tarkoitus ei ole kritisoida/ottaa minkäänlaista kantaa tytön suhteeseen biologiseen tms. isään.)

Voisitko keskustella tyttäresi kanssa asiasta asiallisesti, riitelemättä? Hän on kuitenkin vielä alaikäinen ja ei voi päättää tuollaisista asioista itse. Jos olisin äitinä vastaavassa tilanteessa, puuttuisin asiaan.

Tsemppiä!

Oli aika, kun olin 17 ja mieheni oli 36 ja me aloimme seurustella. Ei meillä näinä tuon ajan jälkeisinä 19 vuotena ole aina ollut helppoa, mutta neljä lasta, kissoja, meille sopiva elämä ja keskinäinen rakkaus ovat tähän asti riittäneet meille molemmille.

Olen iloinen, ettei äitini puuttunut aikanaan asiaan kovin paljon, vain vähän...

Huh,onneksi oma 17v tyttäreni on kihloissa 19v pojan kanssa,ei tarvitse ihan tollasia miettiä. Epäilyttää miehen motiivit mut onhan toki mahdollista että mies on ihan ok ja tarkoitusperät "kunnialliset" mut eiköhän tuo tarina ole tuomittu päättymään viimeistään kun tyttäresi tuosta hieman aikuistuu ja huomaa ettei taivas auennutkaan avoliiton myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kenties tyttäresi todella rakastaa (tai luulee rakastavansa) miestä, mutta miehen puolelta en todellakaan usko, että kyse on mistään aidosta. Miehen puolelta tuntuu kyllä hyvin vahvasti hyväksikäytöltä. 17-vuotias ei vielä ole aikuinen, eikä välttämättä pysty ymmärtämään, että ikäerossa olisi mitään outoa. En ole psykologi, mut olisiko mahdollista, että tyttö hakee jonkinlaista isähahmoa? (Tarkoitus ei ole kritisoida/ottaa minkäänlaista kantaa tytön suhteeseen biologiseen tms. isään.)

Voisitko keskustella tyttäresi kanssa asiasta asiallisesti, riitelemättä? Hän on kuitenkin vielä alaikäinen ja ei voi päättää tuollaisista asioista itse. Jos olisin äitinä vastaavassa tilanteessa, puuttuisin asiaan.

Tsemppiä!

saimme juuri sovittua tapaamisen huomiselle. :)

Yhteistyössä