puuro?!

heippa kaikille!
kertokaa tyhmälle mitä teen kun tyttö ei suostu yht`äkkiä syömään puuroa miksi kun aina on syönny tosi hyvin? ja varsikin iltasin jos ei syö hyvin niin ei nuku myös hyvin... niin ja en keksi vaihtoehtoja kun ei saa antaa maitotuotteita kun epäillään allergiaa! mutta viljoille ei ole todettu allergioita! olisko se joku ikä vaihe kun nukkumaan menokin on menny pelkäksi huudoksi? niin tyttö on 1v
neuvokaa tyhmää :ashamed:
 
tyllerö
Meilläkään ei oo enää puuro kelvannut pitkään aikaan pojalle ja ikää on1v2kk. Oon sit antanu jugurttia, muroja, leipää,hedelmiä ja maitopullo vielä päälle. Ja onhan noita maidottomia jugurtteja esim. Yosa.
 
Minä suosittelen myös vaihtamaan välillä puuron johonkin muuhun iltapalaan, joskus annan jopa lämpimän ruoan jos muutenkin huonosyöntinen ollut päivän aikana. Meillä menee puuro parhaiten niin että vaihtelen tietysti puurolajikkeita, sekä toisinaan syötän ilman lisukkeita, toisinaan lisään eri hedelmäsoseita, mutta parhaiten uppoaa mustaherukoilla makustettu puuro, ja aina parempi jos marjat on vielä kokonaisia. Niitä on kai kiva pureskella ja erottuvat joka lusikallisesta. Huuhtelen pakkasmarjoista ensin sokerit pois. Sulavat helposti ja nopeuttavat jäähdyttämistä. Mutta on se kyllä ihme miten yksivuotias osaa jo "nirsoilla" ja olla aika tarkkakin tuon ruoan suhteen...vaikka äkkiähän sitä kyllästyy samoihin makuihin itse kukin!
 
äiti64
Meillä myös stoppasi puuron suhteen vuoden iässä. Tein puurom maitoon. Mutta tätä kest kolmisen kuukautta ja nyt teen puuron veteen ja syö ihan innolla. Meilläkin lievä maitoallergia, mutta maitotuotteita ei ole kielletty. Annoin tuon välin esim. karjalanpiirakkaa, leipää yms.
 
Meilläkin on välillä puurolakkoja. kaipa siihen kyllästyy kun päivittäin syö.. yleensä kaurapuuroa joten kun lakko tulee, kokeillaan toista puuroa tai sitten syödään muroja... tai vaihdellaan sitä mitä puuron päälle pistetään, hillolla, maidolla ym.. vispipuuroa, neljääviljaa, mannapuuroa jne..
 
täällä myös samaa kyllästymistä..puuro alotettiin 5kk iässä ja ja poiak lopetti sen syömisen 1v jälkeen jogurttii ja leipää sitten ja nyt kun ollaan pidetty melkeen 2kk tauko tossa yks ilta poika ihan hytky ilosta kun huomas mun tekevän puuroo ja söi sen antaumuksella..nyt sitten syödään sillon tällön puuroo ei joka päivä, jotta ei kyllästyttäis uudestaan. :saint:
 
Meillä tuli myös puurolakko tässä hetki sitten. Tyttö on nyt 1 v 1kk. Sitten ostin niitä Elovenan pussipuuroja, joita löytyy jos jonkin makuisia, nyt menossa luumu-omena. Varmaan tavallinen kaurapuuro alkoi vain tökkiä... Onhan nuo melko kalliita, mutta pakkohan sitä on jotain iltaisinja aamuisin syödä, hinnasta viis... :whistle: :D Niin, ja meidän typsykällä on maitoallergia myös.
 

Yhteistyössä