puuro ei maistu, mikä ois yhtä täyttävää iltapalaksi?

niin, elikkä poika on 1,5v ja ei suostu syömään puuroa enää ollenkaan. ennen meni aamu- ja iltapaloiksi 1,5dl hiutaleista keitetty puuro ja purkki pilttiä ihan helposti alas, mutta nyt saattaa maistaa ja sylkee sitte pois.

äsken söi yhden leivän aamupalaksi, mutta iltapalasta oon enemmän huolissaan, mikä ois niin täyttävää että pysyis nälkä pois koko yön? ettei poitsu sitte yöllä herää kitiseen nälkäänsä.. ja ku tosiaan se söi iltapalaksi ennen tommosen kauheen ison lautasellisen puuroo:D
 
Meillä ei ole iltapuuroa syöty enää pitkään aikaan. Iltapala vaihtelee seuraavasti:

- ruokajuomana aina maito
- 1½-2 dl maustamatonta jugurttia + hedelmäsosetta (joskus mysliä tai muroja)
- riisipiirakoita, voita ja juustoa
- hedelmä-jugurttismoothie, joukossa kaurahiutaleita
- leipää, voita, juustoa ja lisäksi kurkkua, tomaattia, paprikaa, jne.
- vispipuuroa, maistuu myös kylmänä

Olen huomannut, että mikäli päivällisellä on syöty tukeva ateria, ei iltapalan tarvitse olla erityisen täyttävä tai runsas. Poika ei ole herännyt yöllä nälkään, ja aamulla maistuu puuro + leipä tosi hyvin.
 
Yhdyn edellisiin :)
Puuro taitaa olla sellanen suomalainen pakkomielle ;)
Meillä puuro ei todellakaan ollu mitkään paras iltapala nälän kannalta vaikka syö sitä mielellään, eritoten raejuuston kanssa. Monesti koko iltapala jää välistä kun syödään "päivällinen" vasta iltapalan paikalla. Se on ollut ehkä toimivin ratkaisu.
Sokeriton proteiini+hh pitoinen pitää nälkää poissa, proteiini täyttää hyvin ja hiilarit "tainnuttaa" ;)
 
Kertokaas yhtähyviä iltapala (tai aamupala)-vinkkejä maitoallergiselle taaperolle. Eli kun jogurtti ym on poissuljettu vaihtoehto.. Hedelmäsoseet menee,myös ne missä on viljaa mukana mutta puuro tökkii ja pahasti..
 
^meillä "ex-allerginen" lapsi, maitotuotteet sopineet vasta vähän aikaa.
Oletko kokeillut Yosa tms. valmisteita? Siis kaura/soija pohjaisia "jugurtteja"? Niiden kanssa esim Talk-muruja (kotimaisia sokerittomia täysviljamuroja), tai noita muroja esim riisimaidon/kauramaidon tms. kanssa.
Vispipuurohan on maidotonta, jos sellainen maistuu. Leipää leikkeleellä&kurkulla+tomaatilla.. kananmunan kanssa? Maidottomia on Portin riisipiirakatkin.
Toiv. keksit jonkun maistuvan vaihtoehdon :)
 
Komppaan Kauniskuuta, meilla on aina syoty kunnon ruoka etela-eurooppalaiseen tyyliin noin klo 19-20 maissa ja siitapa lapsi yleensa sitten meneekin suorilla iltapuuhiin. Ei ole nalkaan heraillyt! Eika aikuisillakaan ole tarvetta iltapaloihin. Ja kylla, ilman puuroakin voi elaa! :D
 
Meilläkään ei oo yli vuoteen enää maistunut puuro illalla joten syödään leipä, jugurtti tai molemmat vähän niinkuin alkupalaksi. Juuri ennen nukkumaanmenoa miellä juodaan vielä iltavelli niin tulee uni makoisesti.
 
Ei meilläkään ole hetkeen puuro maistunut, paitsi tänä aamuna =)
Olin ostanut pitkästä aikaa purkkimustikkaa ja sitä laitoin puuron sekaan pari lusikallista, niin söi kuulkaas itte koko mustikkapurkin lusikoiden ja minä sujauttelen välissä puurot =) muuten ollaan siis jogurttia ja leipää syöty plus kaikkia eri hedelmiä aamulla ja illalla jos ei puuro maistu. niin oon huomannu että pakkasesta ku sulattaa marjoja puuroon niin anakin nyppii niitä sieltä ja samalla voi vähän puurokin maistua =)
 
Meillä syödään iltaruoka 18-19 välillä - ja kun lapsi menee nukkumaan klo 20, ei erityistä iltapalaa tarvitse enää. Joskus tosin annamme vielä omenaa, banaania tai muuta hedelmää.

Mies tulee töistä klo 17.30, joten siksi syömme tuohon aikaan. Hän syö päivällä lounaan klo 11, joten kuuden jälkeen on nälkä.
 
pur
mä oon laittanu vaihtelun vuoks luonnonjugurttiin jotain sosetta ja sit tlkkunajauhoo täyttäväks elementiks tai joain hiutaleita, leipää, mysliä oon ananu vaa aamupalks ku on noit sokerei kuiteski niis ja muroja, puurojahan voi kans vaihdella vehnä kaura tai speltti on muuten tosi maukas. Mut ei meil ainakaa kukaa kovin kauaa jaksa samoja pöperöitä syödä, vaihtelu virkistää
 
meillä sama ongelma, tyttö kyllä söisi mutta itse olen itse lopen kyllästynyt jatkuvaan puuron keittelyyn aamuin illoin ja sen hajukin tulee jo korvista ulos(olen raskaana :), sekä jugurtti tökkii myös koska sitä on usein välipalalla.. tuo meidän 1,5v syö leivästä yleensä vain päälliset joten ei kauhean täyttävää iltapalaa eikä välipalaa :D yosaa syödään mutta on harmillisen kallista :(kaupan rahkat tuntuvat olevan täynnä sokeria,esim omatekemä mangorahka kuulostaisi ihanalta väli- tai iltapalalta. monisssa muroissa lukee myös että ei alle kolmevuotiaille, ne olisivat ihanan helppo ja nopea aamiainen puuroon verrattuna, oletteko silti syöttäneet alle 3 v:lle?. (olen laiska ruuan laitossa mutta haluaisin silti suhteellisen terveellistä ja nopeaa)
 

Yhteistyössä