puuleluista

Oletteko löytäneet markkinoilta mielenkiintoisia ja lasta kiinnostavia puuleluja?Olen kyllästynyt muovileluroskaan jota pursuaa kotona joka kolosta.Haluaisin tietää mitä kannattaisi hankkia ja mistä?Mitä mieltä olette puulelujen hinnoista?
 
Netistä kopsattua,mutta olen samaa miltä

Puurautatie pojille ja nukkekoti tytöille

Lastenliike Joensuun Päivänsäteen yrittäjä Elli Vehviläinen nostaa klassikkoleluista ensimmäiseksi esille Jukka Askarelaatikon. Tukeva, puinen ja värikäs muotolaatikko palikoineen on valittu vuoden leluksi 1978, mutta se on yhä liikkeen myydyin 1-vuotislahja. Jukka-tuotteista suosittu on myös Jukka Hakka, jolla lapsi harjoittelee käden motoriikkaa sekä Jukka Fortuna-peli.

- Ruotsalaisen Brion puurautatie on todellinen klassikko. Vanhemmat muistavat myös Brio Tech -sarjan, jota nykyisin myydään nimella Brio Builder System. Brio-klassikkoja ovat myös puiset mäyräkoira ja ralliauto. Myydyin yksittäinen klassikkotuote on Jukka Askarelaatikko, mutta laajemmin otettuna suosituimpia ovat Brion puulelut, joiden suosio on jatkuvasti säilynyt, Vehviläinen kertoo.


Puulelut ovat hintansa arvoisia, ne kannattaa kierrättää suvussa. Ei kannata säästää ostamalla halpoja leluja, niiden maalien turvallisuudesta ei voi olla varma eikä kestävyydestä takuuta.

 
Me löydettiin aivan ihania puuhedelmiä lelukaupasta! Sellasia mitä lapsi voi "leikata" puuveitsellä. Hirmu kivoja. Olivat kyllä aika tyyriitä, mutta saatiin puoleen hintaan. Tosi kestäviä ja laadukkaita. Yksi puulelujen valmistaja on Plan Toys. Suosittelen!

htpp://www.plantoys.com
 

Tuonpa oma kokemukseni mukaan...
Ostettiin meidän puolivuotiaalle brion puinen helistin josta varmaan on monella mielikuvia omasta lapsuudesta! Eli tämä jossa on "pinnojen" välissä kulkunen. Kiinnostus on niin valtava että silmät oikein suurenee joka kerta kun tämän lapselle antaa (Eipä oo muut lelut samaan pystyneet). Helistimestä saa mahtavan otteen kun pienet sormet saa hyvin kiinni pienistä/ohuista "pinnoista". Ainoa miinus puoli on se että väsyneenä ei käsi aina jaksa kannatella helistintä ja välillä saattaa päähän tulla osumaa. Mutta oikein säilytettynä saavat vielä lapsenlapset ja miksei lapsenlapsenlapset leikkiä samalla lelulla, tässä tapauksessa helistimellä. Meillä kaivetaan äidin ja isin isommat puiset lelut mummoloiden vinteiltä kunhan ajankohta on sopiva! Ja uusia puisia leluja ostetaan tarvittaessa erittäin mielellään!
Puulelut kunniaan!!! :D
 
nettailija
Olen itse ihastunut puuleluihin, sillä ne yleensä ovat kestäviä. Uusien lelujen lisäksi meidän lapsi leikkii samoilla puuleluilla joilla hänen oma isänsä on 70-luvulla leikkinyt. Eli noista klasikoista meiltä löytyy puinen tappilelu jossa tappeja hakataan, perässä vedettävä koira sekä brion junarata. Lisäksi on ostettu se brion helistin joka täällä mainittiin.Jukka-sarjan perinteinen puinen laatikko erimuotoisten puupalikoiden kera. Jos jostain löydän nuo halkaistavat hedelmät, jotka myös mainittiin täällä sivuilla,ne olisi myös tarkoitus ostaa. Mielelläni ostaisin suomalaisia puuleluja, mutta harvemmin on löytynyt. Netistä löysin ihanan yksinkertaisen SUOMALAISEN puuauton: www.anselmiina.fi =)
 

Yhteistyössä