Puuhamaa oli pettymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Entinen puuhanalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me kävimme ensimmäisen kerran ja olin todella positiivisesti yllättynyt. Minusta joka paikassa oli perussiistiä, saippuaa ja paperiakin oli vessoissa. Suihkutilojen liukkaat lattiat noteerasin, ne kaipaisivat parannusta. Omat eväät olisi voinut ottaa mukaan, sillä ruoka oli todella kallista. Muuten sekä minä että lapset tykättiin, erityisesti siksi ettei jonottamiseen mennyt puolta päivää.

No eipä ihme että joku puuhamaa on epäsiisti kunnporukka juoksee edestakasin sisään ja ulos ja sitten on vilä nitä sikailijoita joita olen monasti nähnyt, eli heitellään käsipaperit mihin sattuu ja monasti se äiee nauraakin päälle että onhan täällä siivoojat niille vähän töitä.
Pikkulapsen annetaan hiukan pissiä ohi pytyn, jos nyt pipelillä vähän huti tulee niin haitaako, ja näitä vastaavia näkee paljon juurikin puuhamaassa :(
Ka nämä naama norsuvitulla valmiiksi menevät kaksplus mammat ajattelee että heillä nyt vaan on oikeus sikailla.
Varmasti siivoojatkin tuolla paikassa tekevät parhaansa ja olen monasti nähnyt kuinka niitä siivotaankin mutta kun kokoajan porukka lamppaa sisään ja ulos ja sitten sikailijat päälle niin miettikääpä lopputulosta.
Myös omaan viihtyvyyteen voisi hiukan panostaa vastaavissa paikoissa juurikin ajatuksella että minun jälkeeni ei sotkuja jää, minä laitan roskat roskiin ja minä katson että lapseni pissaa pyttyyn eikä lattialle ym.

Joku mamansi täällä 30vuotta vanhoja liukumäkiä,
ei ne nyt kaikki sitä ikäluokkaa ole,
mm osa vesiliukumäistähän on sinne vasta muutamia vuosia sitten tulleet

nimimerkillä sen jonka mies kävi valamassa ne betonit uusille mäille jotta saatiin ne paikallaan ;)

Mä harkitsen sittenkin menoa sinne tänään.. mietin vaan, että jos se oli 2 vuotta sitten musta jo aikas huonokuntoinen paikka, mutta että vielä?? Lapset sielä varmasti viihtyy kyllä...

Oltiin pari vuotta sitten ja silloin jo oli paikka epäsiisti ja ränsistynyt :( Muutama kiipeilyteline oli siinä kunnossa että tikkuja lähti käsiin jne.
Tuskin menemme enää sinne.

Muumimaailma se vasta olikin. Sisäänpääsy 4hlöä lähes 100 euroa ja sillä sai pääsyn alueelle, jossa myyntikojua ja pari kytyistä tönöä.

Ei ikinä enää!

mjaa. sinne olen itse lähettänyt joka vuosi palautetta esim. just vessojen ja lastenhoitohuoneen siisteystasosta - ja ei se ole mitään muutosta aikaan saanut. joten olkoon.
mäkin kävin itte myös lapsena siellä ja tykkäsin tietenkin. samat jutut oli jo silloin ,mutta myös kivoja juttuja jotka jäänyt pois - esim. puuhakirja :(

mua kiinnostaa, missä sä olet töissä ?

Harmi etteivät ota palautteesta onkeen. Mulla kun ei ole tuosta Puuhamaasta kokemusta vuosikymmeniin, niin en tiedä yhtään näkeekö siellä edes siivoajia tms., mutta onhan tuollaisessa paikassa haastetta pitää sitä siistinä suurehkon kävijämäärän vuoksi.

Omaa työpaikkaani en halua kertoa, mutta erääseen kommenttiin vielä; että kai mä saan omalla vapaa-ajallani olla mitä mieltä tahansa? Kyllä mä töissäni otan kritiikin vastaan ja teen parhaani sen eteen, että asiakas on tyytyväinen ja kokee, että hänen kritiikkinsä otetaan vakavasti ja asialle yritetään tehdä jotain. Niitä palautteita viedään kyllä eteenpäin, mutta rivityöntekijän on silti vaikea vaikuttaa joihinkin asioihin. Omaa työtäänhän pystyy aina parantamaan.

Mites noi Kesämaa ja Jukujuku kalajoella. Millasessa kunnossa ne on nykypäivisin. Itse olen niissä viimeksi lapsena käynyt ja oma lapsi alkais olla sen ikäinen, että kiinnosta noi paikat. Näillä näkymin jutuista luettavissa ei mennä ainaskaan Puuhamaahan.

Olen monesti miettinyt tuonne puuhamaahan menoa, mutta ei ehkä mennä kun luen näitä. Muumimaailma on ollut jo pettymys, kun hirveä hinta ja edes maalia ei oltu sipaistu joihinkin paikkoihin. Naantali kuitenkin vakavarainen kaupunki. No joo.

Onpa kurjaa luettavaa. Minullakaan ei Puuhamaasta kokemusta kuin n. 15 vuoden takaa, mahtava paikka oli silloin, ainakin lapsen silmin. :) Mutta taitaa meilläkin matka käydä sitten muihin paikkoihin, jos kerran tämä on nykyisin noin huonossa kunnossa. :/

[QUOTE="vieras";26800162]Muumimaailma se vasta olikin. Sisäänpääsy 4hlöä lähes 100 euroa ja sillä sai pääsyn alueelle, jossa myyntikojua ja pari kytyistä tönöä.

Ei ikinä enää![/QUOTE]

Veit jalat suustani. Aivan karmea rahastusmesta eikä oikeen mitään järkevää tekemistä. Once in a lifetime.

Mites noi Kesämaa ja Jukujuku kalajoella. Millasessa kunnossa ne on nykypäivisin. Itse olen niissä viimeksi lapsena käynyt ja oma lapsi alkais olla sen ikäinen, että kiinnosta noi paikat. Näillä näkymin jutuista luettavissa ei mennä ainaskaan Puuhamaahan.

Kesämaa oli siisti. Käytiin tänä kesänä siellä. Onhan siellä niitä vanhojakin juttuja, mutta altaat ja vesiliukumäet taisi olla aika uusia, samoin sauna- ja pesutilat. Ensi kesänä varmaan mennään uudestaan, koska tuo on aika lähellä. En välimatkan takia edes kyllä lähtisi Puuhamaahan tai Kalajoelle ajamaan.

Käytiin tänään ja oli pettymys! Tarzan-rata on mielestäni jopa vaarallinen lapsille. Näin puolen tunnin tarkkailun jälkeen 2 pientä tapaturmaa =( Vessat haisi kauhealle. Siinä puffan vieressä olevat vessat olivat vähän siistimpiä. Ja se vesipuoli pettymys olikin: hirveän likaista, ei saippuaa, pukuhuoneeseen asti kuraista. Saunassa istuttiin uikkarit päällä. Höyrysaunasta en viitsi edes kertoa... Puffan ruoka oli ihan ylihinnoiteltua: aikuinen 14 ja lapset 11 euroa. Ei tullut enää juomalaseja "kaupan päälle". ja pääsymaksut meidän perheeltä 4 x 21,50. Ihan kynimishinta. Kärryt sai 3 euron panttia vastaan, mutta palautettaessa sai takaisin vain 2 euroa eli euro meni siinäkin vielä lisää... Hirveän kallista, likaista, meluista... siinä tiivistys päivästä. Ei koskaan enää ikinä. Lapset kyllä tykkäs, mutta me ei...

me käytiin eilen ja mitä nyt tällä palstalla on puhuttu tuosta siisteydestä niin tokihan sitä hiekkaa tulee kun porukka edestakaisin sisään ulos sisään ulos juoksee.
Vessojen siisteys jota en missään nimessä lähtisi hakuumaan puuhamaan henkilökuntaa,oli sitä että porukka jättää tarpeensa pyttyyn :X
Ettekö muka pumppaa kotonakaan?! :O
Samoin jos niitä käsiä vaivauduttiin pesemään heitettiin se käsipaperi mihin sattui.
Itse kävin vessa tiloissa kun samaan aikaan sinne tuli puuhamaan henkilökunta tarkistamaan vessoja ja siisteyttä,
ja kolme wc pyttyä näytti vetävän.

Kun teillä on niitä limuja mukana niin saako lapsenne heittää kotipihallannekin ne tyhjät pullot ja karkkipaperi kääröt käsistään pihalle?
Näin montakin kertaa kuinka lapsi kuin aikuinenkin heitti sen limupullon tyhjennettyä sinne nurmikolle.
Karkippaperi kääreistä puhumattakaan :(

Eli kyllä jokainen voisi sen verran kunnioittaa vastavanlaista kesäpaikkaa että ei itse sitä roskaa tekisi, ei puuhamaalla kuitenkaan ole laittaa jokaisen asiakkaan taakse kulkemaan henkilökuntaa roskapussin kera.

Moitteen sija jonka itse huomasin oli se että sanojan suihkut sääteli vettä miten sattui, saattoi ensin olla jääkylmää ja sitten saattoikin jo iho palaa kun tuli niin kuumaa :(
Samoin se että itse en kerkeä 10-15sekunnissa peseytymään minkä suihku pysyi päällä :(
Eli pidempi aika siihen suihkuun.
Höyrysauna oli ihan kiva mutta se ei että otetaan ne tenavat sinne ensimmäistä kertaa eläissään ja he pelästyvät sitä höyryä jolloin heti kun höyryä vähän edes tuli avasi nämä muksut jo oven,
eikä siinä sanominen auttanut.
Tosin olipa siellä muutama aikuinenkin joka ensin istui tyytyväisenä paikallaan kunnes höyry tuli juostiin ovelle ja pidettiin ihan kunnolla auki, vedoten että nyt taas saunassakin näkee :O

Kärrin vuokrauksesta sen verran että ennenhän se on ollut että saat pantin kokonaan takasin, joten rahastukselta tuo minustakin tuntui :(

Mitä buffaan tulee sehän on aina kallis vastaavissa paikoissa, joten eväät mekin mukaan pakkasimme :)
Grillipaikoista,
ennen siellä on ollut grillipihdit tai lastat millä käännellä ruokaa mutta kaikki kelpaa näille ahneille matkailijoille joten onneksi meillä ei ollit kertakäyttöisiä haarukoita mukanamme sillä muuten lihamme olisi jäänyt grilliin palamaan.

Tässä taannoin oli palstalla ihmisten pukeutumisestakin puhetta ja kyllähän tuollakin parit ylilyönnit näki :D
Ymmärrän että halutaan kesälomalla pukeutua jonnekin julkisiin paikkoihin hiukan siistimmin mutta oikeasti, ei tuo nyt ihan oikea paikka kulkea tanssikenkäkoroilla ja sitten itkeä kuinka on hiekkaa ja kuinka ne ohuet sukkahoust meni rikki.
Mutta olipahan meillä muilla hauskaa näiden kustannuksella kenen siististi pukeutuminen oli lähinnä yökerho tasoa ja koetti siinä sitten hoippuroida miehensä ja lastensa perässä :laugh:

Ja vinkkinä muillekin kun sanaotiloissa sitä hiekkaa on lattialla, joka itseänikin ällöttää :X
No eipä enään ongelmaa sillä osasin siihenkin varautua ja laitoin nämä jalkaani
http://www.onemoment.fi/
oli oivallinen keksintö, sillä minä saunassakin nuo jalassa olin kuin altaassakin :) eli koko tuon vesipuisto osuuden ajan kuljin noi jalassa ja eipä ällöttänyt enään toisten jalkojen mukana kantautuva hiekkamuju lattioilla ;) :)

oon ollu n. 25 vuotta sitten puuhamaassa (?) ainakin kuvasta päätellen olen ollut n. 4-5 -vuotias silloin (ja lisäksi äitini odotti pikkuveljeäni joka on minua 4 vuotta nuorempi.

Muistan paikan olleen silloin jo vähän "rähjäinen", muistan kuinka äitini yritti nyppiä takapuolestani tikkua, joka tuli kun istuin lahonneella penkillä... Mutta tykkäsin silti olla siellä.

Yhteistyössä