Puudutuksista..

tiuku123
Ensimmäisessä synnytyksessä sain kohdunkaulan puudutteen, silloin ei vielä tiedetty kuinka nopeasti viimeiset sentin minulla aukeavat. Eli puudutus annettiin kun kohdunkaula muistaakseni 7cm auki ja tuli 1-2 supistusta ja sit pitikin ponnistaa, Puudus ei ehtinyt vaikuttaa millään lailla, en tiedä olisiko vaikuttanut jos pitempään ois ehtinyt oottelemaan.
 
tervehdys
ekassa epiduraali ja tokassa spinaali auttoi hyvin, mutta kolmannessa spinaalista eikä mistään muustakaan ollut mitään tehoa.

Eli ei sitä ilmeisesti koskaan voi tietää miten seuraavassa synnytyksessä mikäkin lääke auttaa. Mistä lie johtuukaan...
 
epunäiskä
epiduraalii tehosi, mutta kohdunkaulan puudute ei.....siksi ponnistusvaihe syöpyi kahukuvana ikuisesti mieleen. ja seuraava synnytys pelottaa jo valmiiksi vaikka ei olekkaan vielä ajankohtaista.
 
sede
Mulle spinaali on kahdessa viimeissessä synnytyksessä auttanut tosi hyvin. kohdunsuu oli viis senttiä auki niin käskin sen laittaa. Eivät meinanneen,luulivat että se ei auta enää ponnistusvaiheessa jota minä aina olen pelännyt kauheesti (4) kertaa. Mutta spinaalin avulla mun lihakset rentoutuu niin että, mä saan alkaa ponnistamaan jo viidentoista minuutin päästä ja hirveitä tuskia ei sen jälkeen oikeastaan ole. Mutta olen kyllä kuullut toisenlaisiakin kokemuksia spinaalipuudutteesta. Esim. supistukset loppuvat.
 

Yhteistyössä